spruw??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

germ mn zoontje net 2 dagen uit t ziekenhuis met rs virus en nu heeft ie waarschijnlijk spruw.
    dadelijk om 11 uur naar de dokter .
    hij drinkt slecht en laat de borst steeds los , heb een flesje geprobeerd maar dat wilt ie ook niet.
    zn tongetje zitten 2 witte vlekken op .
    heb gekeken op google en daar zijn die tongetjes helemaal wit , maar dat zijn denk in een verder stadium .
    of word t dan gelijk helemaal wit ???
    wie heeft er ervaring mee ? en wat houd t precies in dat spruw ??

2. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    ja, dat heb ik hier ook gehad. Dat kan goed hoor. In het begin had ik alleen pijn in de borst en bij hem zag ik helemaal niks. Maar toch had hij er al last van.

Je kunt het beste gelijk gentiaan violet gebruiken als je er snel af wilt. IK probeerde de middeltjes van de dokter, maar die hielpen hier helemaal niet. Zowel bij mij niet als bij mijn zoontje. Ik heb ermee moeten stoppen met bv, of geef je die niet? O ja ik zie het al. Achteraf zou ik dus gelijk gentiaan violet geprobeerd hebben, kun je krijgen via een lactatiedeskundige. OF via het internet. Het is het enige spul wat echt goed helpt hoor ik overal.

Succes in elk geval, als je meer wilt weten stuur maar een berichtje per pb.

3. happymama

ik heb er zelf nog geen last van , miss komt t nog .
    en miss is t wel geen spruw , zal es kijken wat de dokter dadelijk zegt .
    dat violet spul heb ik ook gezien op google das ook wel zielig dat de hele mond paars word haha .
    gaat dat er snel weer af ????

4. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    ja hoor, dat gaat er vanzelf weer af (na een paar dagen) Maar dat moet je er dan voor over hebben :D

Ben benieuwd wat de dokter zegt.

5. happymama

ik ook . wel zielig .
    eerst rs nu weer dit . t menneke is pas 8 weken oud

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hier ook 2 keer spruw gehad, toevallig alle 2 de keren in het zkh gekregen. De 2e keer heeft hij geen wit tongetje gehad en zat het meer op andere plekjes waar je moeilijk kon kijken.

Wij hebben toen eerst Nystatine gehad, maar dat hielp niet voldoende. Daarna Daktarin oraal gekregen, dat is dikker en moeilijker aan te brengen maar wel effectiever.

Spruw kan vanzelf overgaan, maar kan heel lang duren en als je het niet behandeld kan het de darmen in slaan!

Sterkte!

7. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ja uiteindelijk gaat het over, maar dan moet het met de eigen weerstand. wat ik gedaan heb is pro biotica, die mogen ze vanaf 6 weken hebben. En dat helpt de darmen te rijpen en de weerstand te verhogen. Orthiflor Start heet het. Hij was uiteindelijk pas met 7 maanden ervan af geloof ik, maar het hielp gelijk tegen krampjes.

Daktarin kreeg ik van de apotheek niet mee, omdat het officieel niet meer mag voor kleine kindjes, er is ooit 1 kindje in gestikt of zo en dan mag dus niemand het meer gebruiken. ;) Nystatine hielp hier ook niet hoor, dus probeer gelijk die Daktarin mee te krijgen anders.

Ja zielig ja voor het ventje dat hij dit moet krijgen (als het het is)

8. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Hier ook spruw gehad, Stijn had wel een hele witte tong. Nystatine hielp daar heel goed tegen, werd geadviseerd ook op tepels te smeren --> hielp niet genoeg.
    Hij had 2 kuurtjes nodig en heel belangrijk bij ons was; ook mijn tepels insmeren met anti-schimmelcreme. Daardoor werd het ook minder pijnlijk.
    Pas na de combi nystatine- creme was het definitief weg!

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier ook spruw gehad maar na 4 kuren nystatine was het nog steeds niet weg. uiteindelijk hebben we toen daktaringel gekregen en toen was het met 1 dag weg. Total zijn we 6 weken bezig geweest.

Hier was overigens de tong helemaal wit, wangen, lippen echt alles gehemelte....

10. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    het is best gevaarlijk spul die daktarin! ik kreeg het (helaas) wel mee en Max is er dus echt bijna in gestikt :( dat was zooooooo eng! en het hielp hier nog niet eens :(

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier ook een paar x spruw gehad en nystatine mee gekregen. alleen dit hielp voor geen meter. toen daktarin gel gekregen. raden ze eigenlijk af als ze klein zijn omdat dit dikker is en ze hier in zouden kunnen stikken. maar volgens de HA gebeurd dit alleen als je het te dik erop smeert of te ver achterin het mondje. maar advies gekregen het met tussenposen en heeeeel dun in mondje te smeren en niet achterin.
    slabbers/spuugdoekjes/flessen/spenen en alles wat in aanraking met mondje komt zoveel mogelijk uitkoken en heet wassen.

met de daktarin was het met 2 dagen weg.

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik heb nu ook spruw me vriend haalt dadelijk het recept op bij da apotheek. bij evy zie ik niets alleen bij mij doen me borsten z,n pijn niet normaal haha.

sterkte ermee dat ventje moet ook al wat doorstaan zo he

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In dat geval heb je de verkeerde gebruiksaanwijzing gebruikt.
    Als je doet wat er op de bijsluiter staat: 4x per dag een enorme klodder, dan kan een kind zichlelijk versliken of misselijk worden.
    Maar als je het protocol volgt dat d lactatiekundigen n borstvoedingsorganisaties hebben gestuurd naar alle huisartsen, dan is stikken of verslikken vrijwel onmogelijk.
    Die zegt namelijk dat je na elke voeding of aanleggen, een kleine hoeveelheid overal in het mondje moet smeren, met een schone vinger een gaasje of wattenstokje.
    Het is mits goed gebruikt erg effectief.

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wat hier heel goed hielp Gentiaan Violet kun je via internet bestellen... Je hoeft het maar 1 keer per 24 uur aan te brengen.
    Hier was het zo weg en dat gebeurde niet met de middelen die we van de HA kregen.

15. happymama

t was dus iid spruw heb nystatine gekregen en een crem voor de tepels.
    t is alleen zo dat hij nu alleen t tsR weg drinkt en verder niet . hij laat steeds los. als ie zuigt zuit hij kei hard maar er komt niks .
    ben vandaag al om de 2 uur aan t voeden .heb wel even bij de etos hypoallergene voeding gehaald vam die zakjes dan geef ik m cdadelijk een 5flesje en kolf ik ff af

16. happymama

kunnen ze van nystatine krampen krijgen eigenlijk

17. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    hier ook 3x achter elkaar spruw gehad. 2x behandeld met nystatine laatste keer met daktarin. Bij borstvoeding is het ook heel belangrijk dat de moeder wordt meebehandelt. volgens mij een zalfje voor op de tepels (geen ervaring mee ik gaf Fv)

NB gentiaanviolet is heel schadelijk. Ik werk in het ziekenhuis en daar mogen we het bij wonden niet meer gebruiken (ben helaas even kwijt wat de precieze reden was)

18. happymama

kregen jullie kindjes ook krampjes ??? was er net vanaf en nu begint ie weer

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Ja, dat is wel heel leuk, maar dan moet je dat er wel bij krijgen natuurlijk. Mijn oudste is ook een keer bijna gestikt in de daktarin. En als je niet beter weet, doe je gewoon wat er in de gebruiksaanwijzing van het product staat.

Deel Deze Pagina