3e slaapje er nu al af?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by heppiedepeppie, Jun 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Of het toeval is of niet, maar sinds enkele dagen lijkt Lucas zijn slaapjes helemaal te veranderen.

Zijn eerste tandje is door én we zijn met bijvoeding begonnen.
    Overdag heeft hij nooit zo veel geslapen, maar nu ineens slaapt hij SUPER GOED! Ik ben dus ook echt hartstikke blij, maar merk wel dat de boel aan het verschuiven gaat.

Zoals vandaag bijvoorbeeld.
    Lucas lag om kwart voor 9 weer in bed. Sliep tot 10.30u. Toen hij wakker werd heeft hij zijn fruithap gehad en om 11.15u zijn fles (180-6).
    Rond 13.00u weer naar bed gegaan en hij slaapt nu dus nog steeds.
    Dat is echt uniek!!

Maar daardoor merk ik wel dat de boel aan het verschuiven is, en dat het laatste slaapje hiermee zo goed als aan het verdwijnen is. Hij is meestal 2,5 uur wakker voordat hij weer moe wordt. Als hij nu rond 15.30u wakker zou worden, en 2,5 uur later weer naar bed zou moeten, is dat 18u.
    Om 19u krijgt hij zijn laatste fles om dan rond 19.30 naar bed te gaan.

Mijn gevoel zegt dat ik hem gewoon moet volgen. Kan ik hem nu gewoon laten liggen tot hij wakker wordt? Of toch maar wakker maken? Hij ligt nu dus al 2,5 uur te slapen.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Mijn zoontje is iets jonger maar laat ook de laatste dut vallen. Wel tukt hij vaak na zn groente zo'n 20min op de bank maar niet langer.. Hij is hierna vrolijk en houd t goed vol.tot 20u laatste fles.. Ik volg hem dus gewoon.. Maar maak hem wel uiterlijk.om 15.30 wakker ivm fles hij gaat er 12.30u in..

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik heb het laatste slaapje er ook al zeker een maand af. Ze is dan wel moe en een beetje jengelig tussen 18 en 19 uur, maar wat afleiden gaat prima hier.

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ja die afleiding heeft hij hier ook wel nodig. We kunnen dit nu nog wel overbruggen dmv wandelen (en eendjes voeren vindt hij geweldig!), douchen, in bad, samen spelen op het kleed enz.

De dagen dat hij naar het kdv gaat is hij pas half 6 thuis dus dan is het sowieso makkelijk vol te houden.

Het is nu dus even afwachten of hij dit slaapritme een beetje gaat doorzetten of dat het toeval was....

Vanmiddag is hij overigens pas 15.50u wakker geworden! Dus 3 uur geslapen!

Share This Page