scheel kijken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sannnniee, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    wie heeft er ervaring mee?

op de foto's van me dochter zie ik ineens da ze best vaak scheeel kijkt en daar maak ik me best zorgen over.
    wilniet dat ze een brilletje moet ofzo :( (niet verkeerd bedoeld hoor)

kan dit nog weggaan?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Op het CB zeiden ze tegen mij dat kindertjes tot een half jaar gewoon wel eens scheel kunnen kijken, maar mochten ze het daarna nog doen, dan gingen ze er eens extra naar kijken. Mijn dochtertje heeft nooit scheel gekeken, maar ik kreeg wel die vraag. Anders bij je volgende bezoek nog eens aankaarten.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hoi sannnniee, ik heb zelf tot 8/9 maanden scheel gekeken. Aan mij moeder werd verteld dat dit redelijk vaak voorkomt bij baby's. Zoiets wordt een 'lui oog genoemd', en het komt doordat de spiertjes in het oog nog niet helemaal ontwikkeld zijn of nog niet sterk genoeg zijn. Vaak gaat het vanzelf weer over. Is bij mij ook weer overgegaan.
    Mocht je je toch zorgen blijven maken dan zou je het idd even kunnen navragen zoals Jo79 al aangaf.

Groetjes Jessy

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris deed dit ook, niet constant, maar op foto's viel het mij idd ook het ergste op. Ik heb dit toen aangegeven op het CB, ook omdat ik een lui oog heb en vroeger erg scheel keek (ben er toen voor geopereerd) en mijn vriend ook slechte ogen heeft.

Ik kreeg toen gelijk een verwijzing naar de oogarts. Daar geweest, gelukkig keek hij niet scheel en was er toch een kleine afwijking aan het oog. Ben afgelopen maand weer op controle geweest en het oogje is nu zover hersteld (uit zijn eigen dus) dat hij waarschijnlijk nog maar 1 keer hoeft te komen voor testen en als dat ook goed is hoeft hij niet meer op controle te komen.

Dus als je twijfelt, gewoon even aan de bel trekken en op controle gaan bij de oogarts ;)

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    haha ik keek als baby altijd scheel
    nu niet meer hoor

6. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Baby´s die scheel kijken is heel normaal. Lisa heeft het ook heel erg en onze zoon heeft het ook gehad. Kan absoluut geen kwaad en wil niets zeggen over een brilletje of iets dergelijks.

7. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    dank je wel voor jullie berichtjes..
    stelt me erg gerust.
    ik had op internet ook gelezen dat het toch een half jaar mocht. maar ze word nu 8 maanden.
    en aangezien me man slechte ogen heeft maakte ik me zorgen.
    maar aan mijn kant zit weer geen slechte ogen.
    afwachten dus.
    durf het niet zo goed aan te geven bij cb .. waarom? weet het niet. misschien bang dat er iets niet goed zit ofzo.

wat zijn we toch soms bezorgde moedertjes he :D:D

meer reacties welkom ben erg benieuwd

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Kan me helemaal voorstellen dat je er tegenop ziet hoor, zou ik ook hebben. Maar toch misschien niet zo'n heel gek idee om dat wel te doen? Waarschijnlijk is er helemaal niets aan de hand en dan kan jij lekker opgelucht adem halen, weer een zorg minder ;) . Maar stel dat er wel iets mocht zijn (stel he) dan ben je er alleen maar op tijd bij toch?

Groetjes Jessy

9. Mijn dochtertje is nu 1 jaar, en kijkt nog steeds wel eens scheel...
    Ik zie het ook op foto's.
    Heb het al een keer aangegeven op het CB, en volgens de arts stonden dr oogjes toch goed..

We wachten het maar af, bij mijn oudste dochter had ik niets verwacht, en die moest direct naar de oogarts...
    En in de toekomst waarschijnlijk een bril...

10. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Gelukkig maar, ik begon me ook zorgen te maken. Mijn dochtertje, kijkt heel af en toe ook scheel.

Deel Deze Pagina