scheel kijken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendy424, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Hoi, ik vroeg me af of hoe het bij andere baby's is. Mijn zoontje is nu 5 maanden en kijkt nog best vaak scheel, voornamelijk als hij druk is met spelen of als ik hem dicht bij me gezicht hou. Ook als ik foto's maak loenst hij op bijna alle foto's, moet ik me hier zorgen over maken?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je kan bezoekje naar ha doen dan kan hij dat beoordelen.
    Ik dacht in begin dat dochter ook andere oog kleine was dan andere waardoor leek alsof iets raars is. Maar het is alleen ons opgevallen en we vroegen het aan ha en ze zei dat het kan en ze zag dat ook en dat het kan wegtrekken of blijven dan moeten we laten terugkomen maar het ging met maanden weg met 6 mnd had ze dat al niet.
    Erg raar.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zorg dat je er op tijd naar laat kijken! En niet door het cb.
    Tot 6 maanden mag een kind af en toe (maar niet meer dan dat) loensen. Daarna moeten ogen vrijwel stbaiel blijven.
    Wij hebben het (te) lang aangekeken. Veel 'schele' foto's idd en een cb arts die 'nieys bijzonders' zag.
    Uiteindelijk doorgestuurd door de huisarts en toen bleek onze dochter met 1 oog al bijna niets meer te kunnen zien. (Kleine kinderen kunnen binnen een paar maanden een heel hardnekkig lui oog ontwikkelen).
    Wij plakken sinds dat ze een maand of 10/11 was en hopen volgende week te horen dat we eindelijk mogen gaan afbouwen. Ze wordt zaterdag drie...

4. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    ah Merah wat erg, hier schrik ik wel erg van. Ik ga dan toch maar een afspraak maken bij de huisarts.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien is het niets hoor, maar better safe than sorry.
    Mijn oogarts zei (toen ik vertelde over het cb en het wegwuiven van onze twijfels): volg altijd je ouderlijk instinct!
    Haar ervaring was dat in dit soort situaties ouders heel goed aanvoelen dat er iets niet klopt.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook een scheel ottertje :)
    Hij heeft 1 lui oogje en moet 1 uur per dag een plakker op zijn oog voor het slapen.
    Nu al 6 maanden een plakkertje. Dinsdag weer naar het ziekenhuis om te kijken hoe het nu is.
    Het is heel fel verbeterd, sommige dagen kijkt hij helemaal niet meer scheel, andere dagen wel nog maar stukken minder als een halfjaar geleden.
    Hier was zijn zicht wel nog goed en dieptezicht ook. Wel zouden ze waarschijnlijk nog een kleine correctie moeten doen zeiden ze de 1e keer.

Maak je geen zorgen! Maar ga wel naar de huisarts zodat het onmiddelijk nagekeken kan worden.

Wij hebben ook allemaal schele foto's het eerste jaar :)

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Je ouderlijk instinct volgen is inderdaad wat je moet doen. Altijd

Deel Deze Pagina