Quinny zapp xtra/Nuna

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brightness2013, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

#1 Brightness2013, 27 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2014
    Lieve meiden,

Wij zijn aan het kijken voor een buggy en mijn oog viel op de Quinny zapp xtra... maaaaar:
    - Wat zijn de ervaringen?
    - Is hij echt zo klein/compact als hij ingeklapt is.. (Past in elke kofferbak?)

Evt ervaringen over de Nuna pepp zijn ook welkom, bijv: kan het zitje van de nuna ook zowel voor als achterwaards? Is deze ook fijn/compact?

Dankjewel!!

2. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben de nuna pepp en ben hier erg tevreden over!
    Hij rijdt zeer soepel en stuurt erg makkelijk. Goede degelijke wielen. Het zitje kan helemaal plat, niet naar je toe helaas. Redelijk groot bagagevak onderin, kan natuurlijk altijd groter. Ik heb zo'n netzakje gekocht voor erbij. Grote zonnekap, ook erg handig.

Verder vind ik het ook een stijlvolle mooie kinderwagen, het oog wil ook wat. Hij is wel duur maar wel super degelijk, ik heb 'm van marktplaats.

Succes!

3. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens! Ik gebruik hem ook met heel veel plezier (de Nuna Pepp Luxx)

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij hebben de quinny zapp extra voor erbij.
    Elke koffferbak? Geen idee. Maar in ieder geval wel in mijn toyota aygo (= peugeot 107, citroen c1) en die kofferbak in echt extreem klein. Kan me niet voorstellen dat er nog kleinere kofferbakken zijn, dus ja, dan past het. Haha
    Erg blij mee!

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik lees even mee.. Vooral voor de nuna want de zapp is nogal laag..

6. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Mijn zoontje is 14 maanden en het zitvlak van de Nuna kwam tot halverwege zijn onderbenen (hij zit nu in mt 80). Erg groot dus. Aangezien ik het zitcomfort voor hem ook erg belangrijk vind, viel daarom de Nuna voor ons af.

De Quinny is inderdaad bizar laag. Zelfs voor mij (168cm) op 't randje. Viel mede daarom ook af... Het is niet alleen laag om erachter te lopen, maar ook om de kleine erin te doen, etc.

7. Brightness2013

Hmm twijfel twijfel.
    Ik vind de nuna erg mooi, maar jammer dat het zitje niet omgedraaid kan worden, is wel een nadeel hier.
    Is hij compact met invouwen?
    Zapp heeft veel voordelen, en wij zijn beide niet groot, maar zo te lezen moet hij even uitgeprobeerd worden.

Heb nu de stokke, maar merk gewoon dat ik al minder weg ga (met de auto) omdat het zo een on ding is in onze kofferbak.

8. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Hier een Nuna Pepp Luxx gebruiker. Er blij met deze buggy. Duwstang in hoogte verstelbaar (kan niet heel hoog) en de wagen kan echt helemaal plat. Heel gemakkelijk op te vouwen en met één hand weer uit te klappen. Niet heel klein als hij opgevouwen is. Wel helemaal plat, maar niet zo klein als een paraplubuggy. Rijd zeer soepel, met één hand te besturen. Grote zonnekap en prima boodschappenvak onder de buggy. Zoontje zit er altijd heerlijk in. Vind alleen de veiligheidsgordeltjes niet heel gemakkelijk dicht te doen.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    Hier beiden (gehad). De quinny vond ik een ramp, lawaai en laag. De nuna pepp vind ik geweldig, wat een fijne buggy!

10. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier de quinny... Ik ben erg tevreden...

Laag? Daar heb ik geen last van en ik ben bijna 1,70.
    Je kan je kindje idd van je af en naar je toe zetten, erg fijn. De ligstanden zijn fijn en de kap kan best ver naar voren;) die wat je voor het gezicht doet zeg maar.

Daarbij vindt ik het altijd vreemd dat mensen het een gammel ding vinden? Het is en blijft een buggy, dat is toch echt wat anders dan een kinderwagen met luchtwielen.

11. Brightness2013

Eens en heb ook begrepen dat de laatste quinny sterk verbeterd is met vorige.

Nijg toch naar de Quinny, juist omdat die zo klein in te vouwen is, en het zitgedeelte voor als achterwaards kan.
    Heb hier een stokke en die rammelt ook :)

12. Brightness2013

Iedereen bedankt voor alle plus en min punten!!

13. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    Wij zijn enorm gecharmeerd geraakt van de nieuwe Quinny Zapp extra 2.0. Deze is inderdaad heel klein op te vouwen, wat voor ons een vereiste zal zijn aangezien wij 'm mee willen nemen in de fietskar en op vakantie. Uitgeprobeerd in de winkel en helemaal om. Wij zullen de kinderwagen echter wel blijven gebruiken, is toch wel een heel stuk luxer en ook duur genoeg in aanschaf geweest. Maar zoals ik hierboven al schreef willen wij de Quinny dus puur voor op vakantie (kamperen) en voor in de fietskar om mee te nemen.

14. Jolina

Jolina Niet meer actief

Oké want ik heb het zitgedeelte wat je eruit moet halen en het onderstel kan je helemaal klein maken. Het zitgedeelte niet....

Dus bij de nieuwe kan die ook ingeklapt worden of?

Ik ga eens kijken...

15. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hij is idd iets anders.....

Wat ik ook nog wilde toevoegen... Je kan makkelijk met een baby en nog een kind aan de hand lopen. Hij is zo makkelijk wendbaar! Was hier ook een belangrijk punt

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wij hebben de quinny voor bij oma:
    Voordelen:
    Wendbaar
    Klein opgevouwen
    Nadelen
    heeft twee hendels ipv 1 stuurgedeelte
    Kleine opbergruimte
    Kind zit erg onderuit gezakt (en is inmiddels 2, dus kun je nagaan hoe het er een half jaar geleden uit zag)
    1 stand (heb niet de extra)

nuna pepp:
    Voordeel:
    Heel wendbaar, en heeft een duwstang ipv twee handvaten
    Groot opbergvlak (kan altijd groter natuurlijk)
    Meerdere standen, incl ligstand
    onze mc kan erop.
    extra grote zonnekap
    verstelbare duwstang
    zeer makkelijk in en uitklapbaar!

nadelen:
    Toch vrij groot als ie is ingeklapt.
    Lange kindje kunnen hier niet lang van genieten, tenzij je de zonnekap eraf haalt.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Wij hebben de quinny zapp extra maar geloof niet dat ik hem nogmaals zou kiezen.
    Opzich een prima wagen maar ik vind het lastig dat hij in twee delen opklapt en het grootste minpunt, mijn zin zit er niet lekker recht in maar hangt echt

18. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hmmm dat hangen of slecht zitten heb ik hier ook niet...

Even een vraag ukkie.... Wat is dan precies het nadeel van 2 handvatten ipv stang?

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Een stang is met 1hand altijd te besturen.

De quinny ook wel omdat hij erg wendbaar is maar niet met een wat groter kindje of zware tassen eraan..

20. Brightness2013

Maar veel voordelen van de pepp gelden voor de zapp ook zoals meerdere standen (tenzij je een ouder model hebt), MC kan erop, makkelijk in en uitklapbaar..

Bedankt voor je uitgebreide reactie!! Ga eens in de winkel kijken hoe onze dochter er in zit, moet wel comfortabel zijn!

Deel Deze Pagina