Borstvoeding.. Een beetje uit de hand gelopen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle22, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    #1 Belle22, 18 okt 2015
    Laatst bewerkt: 18 okt 2015
    Hoi dames!

Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden, en krijg nog borstvoeding..
    Helemaal goed natuurlijk! Maar hij valt nog steeds alleen maar in slaap aan de borst! Dus ook als hij snachts wakker word krijg ik hem alleen nog maar in slaap aan de borst.. En dit is zeker nog wel zo'n 4 of 5 x per nacht! Dus.. Mama is een beetje moe aan het worden.. Al die gebroken nachten zitten me nu een beetje tegen te werken...
    Graag zou ik een beetje willen afbouwen met de borst en overgaan op fles.. Maaaaar.. Meneertje weigert de fles bij mama! Ook bij papa trouwens! Maar als hij buiten huis is.. Bij de oppas of uit logeren? Dan drinkt hij heel lief heel z'n flesje leeg! En word ook nog maar 1 x in de nacht wakker.. Hahah snap het wel! Super lekker natuurlijk lekker warm en veilig thuis en dan lekker aan de borst.. Maar eerlijk gezegt zou ik toch echt graag willen stoppen ermee. Hoe erg ik nu nog ervan geniet! Toch zou ik liever een lekker flesje voor hem klaarmaken zodat hij die leeg kan drinken en fijn een nachtje doorslaap.. Of nog 1 of 2 x wakker word zou ik al super blij mee zijn!
    Iemand tips hoe ik dit beste aan kan pakken?

Liefs Belle!

Ik zal nog even eraan toevoegen dat hij sinds 3 weken ook weer tussen ons in slaapt op bed.. Hij ging in de nacht nog moeilijker doen om in z'n eige bed te slapen als hij aan de borst in slaap gevallen was en ik hem terug stopte in z'n bedje.. En omdat ik al helemaal kapot ben van de afgebroken nachten heb ik hem maar Bij me gehouden zodat ik ook niet nog eens 5 x eruit moet want dan kom ik helemaal niet meer aan m'n nachtrust toe..

2. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Oh dat deed die van mij ook rond die periode, maar heeft maar een paar weken geduurd. Was bang dat ze eraan zou wennen maar is dus niet gebeurd. Hebben ze dan blijkbaar even nodig. Pittig is het wel.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Misschien kun je dit beter bij Borstvoeding plaatsen.

4. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw

Wat deed hij die paar weken? Zo vaak wakker worden of de fles weigeren? Of allebei?

Hoop dat het dan maar een fase is.. Loop erbij alsof ik elk moment kan neervallen nu..

5. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    jaa had misschien beter geweest..

6. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Tja, ik kan je niet helpen. Vermoeiend is het ontzettend. Maar hier gebeurde dat tot en met 23 maanden. Gewoon bij je laten slapen scheelt al enorm. Het accepteren dat het nu even zoń fase was hielp mij het beste. De snelste manier is toch even aanleggen, dan slaap jij en hij tenminste weer verder.
    Als je wilt stoppen zou ik papa alleen naar hem toe laten gaan snachts. En die de fles laten aanbieden.

7. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat het probleem bij de borstvoeding ligt. Het probleem zit in de nachten. Waar andere babies wakker worden om gezellig bij mama te zijn of de speen willen, wordt die van jou getroost met de borst.

Dus ik zou met slaaptraining beginnen. Is er echt precies de leeftijd voor om vaak wakker te worden. En dan kun je overdag nog prima een aantal maanden de borst geven zolang je je daar goed bij voelt.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Optie laatste voeding vervangen door flesvoeding en zo doorzetten.
    Ik zou dan snachts niet voeden en niet in bed bij jullie. Is pittig maar het is beter voor later

9. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties dames!
    Als papa naar hem toe gaat in de nacht en hem de fles bied weigert hij hem net zo als dat hij bij mij doet.. Hij gaat huilen en schud wilt heen en weer met zijn hoofd.. Hij word pas stil als hij aan de borst ligt.. Hij drinkt niet eens echt het is meer een troost inderdaad..
    Ik weet niet hoe ik hem van deze gewenning af kan krijgen.. Vind het ook zo sneu om hem te laten huilen in de nacht..
    Zo ook bij z'n laatste avond voeding.. Krijg het niet gelukt om hem een fles te geven dus hij blijft ook huilen tot dat hij weer aan de borst is.. En hij is zo in dromenland..

Ik accepteer het nu ook maar zoals het is.. Maar ik hoor graag nog tips om hem een nacht door te laten slapen .. Of een manier waardoor hij weer de fles aanneemt van mama.. Want eerst deed hij dit wel altijd

10. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hier hetzelfde hoor ( dl is 1 jaar) en ik wilde met 1 jaar gaan afbouwen...maar nee, toch maar niet. Borst is altijd troostmiddel ook snachts. Dat je kindje nog niet doorslaapt is heel normaal op die leeftijd. Tot 18 maanden is het ook heel normaal dat ze nachtvoedingen krijgen werd mij laatst verteld. Rond die leeftijd viel dl ook alleen aan de borst in slaap overdag, is vanzelf overgegaan. Misschien heeft hij je nu juist heel hard nodig? Je kan het moeilijk afdwingen vind ik...

11. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    De borst is niet alleen voeding maar ook troost, geborgenheid. Zelf geloof ik niet zo in slaaptraining. Natuurlijk gaat je kindje uiteindelijk slapen als ze zo moeten huilen (een paar minuten is al lang voor een baby)
    Je kindje heeft gewoon een behoefte, die geeft hij nu aan... volg hem, accepteer het...dan ben je al een heel eind ;)

12. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ow ja...een fles is niet HET middel voor doorslapen( tjonge, was het maar zo ) ze doen dat op het moment dat ze er klaar voor zijn ;)

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Bart word gemiddeld nog 10x per nacht wakker.. Soms maar 3 of 4x, soms hapt ie savond aan en laat ie niet meer los. Vreselijk.. Ik denk meermaals per week aan stoppen:(
    Maar... Met de fles is het elnet zo'n drama! Dat heb ik nl al 3 dagen en nachten geprobeerd, maar dan blijft hij maar piepen en draaien omdat hij de borst mist.. Ik voed nog wel even door.. Sowiso tot hij gaat doorslapen!

14. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    4 of 5 keer per nacht is zwaar! Laat ik dat voorop stellen!
    Hier hadden we er eentje (afkloppen) die max 2 keer per nacht kwam. Hij dronk verder wel goed de fles dus daar geen tip, sorry. Alleen ook mega gefrustreeds rond die periode weet ik nog wel. Heb ook vaak op het punt gestaan om te stoppen met bv. Hij wilde ook alleen maar aand e borst slapen. En vaak ook maar tussen ons in .

En toen ineens, een week voor zijn eerste verjaardag, in de ochtend geen borst meer. Prima, tijdelijke staking...NOT Binnen een week volledige afkeer voor mama's melk. Meneer wilde wel een boterham 's ochtends. En in de avond maar dreumesmelk, want gewone melk vinden we ook niet lekker (snap ik, lust ik ook niet). En ook ineens doorslapen. Het klokje rond.
    Een verband? Ik weet het niet, maar ik vind het wel lekker om weer door te slapen. Tuurlijk mis ik dat kleine handje op mijn borst, maar meneer heeft het gelukkig zelf besloten.

Kortom, geen tip alleen maar steun en mijn verhaal.

15. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Ik haal in iedergeval wat steun uit jullie reacties dames! Bedankt!
    Ben gelukkig niet de enige en zie dat ik gewoon geduld moet hebben.. Zal ik ook hebben, had voorgenomen 6 maanden borstvoeding geven en volgende week tik ik al de 8 maanden aan! Een paar maanden erbij doe ik ook graag voor hem als hij er behoefte aan heb.
    Ik zie vanzelf wel wanneer hij er genoeg van heeft of de fles accepteert of een paar uurtjes achter elkaar slaapt.

16. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Fles weigeren en alleen aan de borst in slaap vallen... Ook niet bij de oppas aan de fles, alleen borst was goed. Heeft denk ik zes weken geduurd en toen was het ineens over. Hoop voor je dat het vlot overwaait!

17. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    #17 Typicalme, 18 okt 2015
    Laatst bewerkt: 18 okt 2015
    Onze dochter, bijna 9 maanden, ging s'nachts spoken toen ze ong 7,5 maand was. Voorheen sliep ze door van 23u (droomvoeding) tot 7u maar opeens wilde ze s'nachts weer drinken. Eerst dacht ik' ach komt door de vakantie' daarna dacht ik de verkoudheid en daarna de tandjes (dat laatste is nog helemaal niet het geval!) of misschien wel verlatingsangst. Ik ging er in mee tot ik helemaal gebroken was. Ik besloot niet meer te voeden tussen 23u en 6u, tenzij een goede reden. Dus troosten met speentje en aaitjes maar niet meer met voeden. Na een week sliep ze weer door. Volgens mij wennen die kleintjes daar zo snel aan. Maar het blijft lastig, hebben ze het gewoon even nodig of is/wordt het een gewoonte.. Geen gouden tip dus , maar ik weet wel dat het heel vermoeiend is..

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hoe zit het met de tandjes? Mijn dochter is ongeveer even oud en had opeens een aantal nachten met moeilijk slapen, veel huilen etc. De oplossing: bijtring, ook in bed (bij Prenatal en Kruidvat heb je van die bijtbeestjes, met een soort gel erin). Hele probleem was opgelost. Bij de ondertanden waren helemaal geen problemen, maar die boventanden was een ramp. Dit in combinatie met de beruchte '8maanden sprong' waarin kinderen sowieso al iets moeilijker slapen, zorgt natuurlijk voor één groot drama.
    Het hoeft het niet te zijn natuurlijk, maar ik zou het ook niet meteen uitsluiten. Verder, gebruik je een speentje? Ik geef geen bv, maar in slaap komen zonder speentje is iets wat niet lukt bij mijn dochter. Mijn dochter gebruikt de speen en zo te horen jouw kindje de borst.

Succes en hopelijk kun je tussendoor een paar powernaps doen om bij te tanken.

19. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Het is lastig, je kindje volgen en ondertussen knaagt die vermoeidheid zo. Vooral als je midden in zo'n onrustige periode zit lijkt het alsof je iets moet doorbreken. Dan kiezen mensen inderdaad soms voor slaaptraining of een paar nachten 'doorzetten' en cold turkey bv afbouwen. Dat werkt vast, maar je moet voor jezelf uitmaken of je dat wel wilt. Ik krijg altijd kippenvel bij het woord 'gewenning' of wennen. Ik geloof er niet zo in. Zeker niet op die leeftijd. Borstvoeding heeft inderdaad ook een troostende functie en ik de ik dat je dat ook kunt zien als iets heel handigs. Want dit werkt tenminste! Dat kindjes ineens vaker willen drinken s nachts is inderdaad helemaal niet gek en zelfs normaal. Ik denk dat je moet koesteren wat jij en je kindje de afgelopen maanden hebben opgebouwd. En ik ben niet van de borstvoedingspolitie hoor ;) Ik gaf na 6 weken de fles wegens omstandigheden. Enne, mijn zoon sliep pas na z'n eerste verjaardag af en toe door, dus dat maakt geen verschil met bv imo.

Maar hoe hou je het vol? Cosleepen! Maak van een ikea bedje een cosleeper (google maar eens). En je hebt ruimte in bed, het voelt veiliger en je kindje heeft zo wel zijn eigen bedje. En het hoeft niet standaard elke nacht en maanden achtereen. Je kunt ook de keuze maken om je kindje alleen bij je in bed te nemen bij dramanachten. Mijn ervaring is dat alleen slapen, doorslapen ook komt als ze er aan toe zijn.
    Succes!

20. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Oh toevallig heb ik cosleeper haha maar hij slaapt er al 2 maanden niet meer in.. Het is nu meer een nachtkastje hahahaha 🙈Ga hem maar eens leeghalen en hen daarin doen.. Scheelt indd weer ruimte in bed, bedankt voor jullie lieve reacties. Ik geniet er nog maar even van de borstvoeding straks is het over en zak ik het missen. En de nachten haal ik overdaad wel even in met een slaapje als de kleine slaapt. :)

Deel Deze Pagina