Ik ben juist trots op het Koningshuis. We krijgen nu een fantastische Koning en Koningin en ik ben daar als Nederlander best heel trots op.Ik vind Beatrix een bijzonder sterke vrouw. Nederland heeft verder weinig om trots op te zijn maar dit hoort bij Nederland. Al dat gedoe over wat het allemaal wel niet kost is nergens op gebaseerd.Sarcastische negatieve gedoe allemaal.Wees een beetje trots en zit niet te zeuren over het missen van een soap.Wat voor inhoud heeft je leven dat je je daar over kan opwinden??.
Inderdaad, veel mensen beseffen niet wat een belangrijke rol zij spelen voor Nederland. En dat ze echt geen luizen leventje hebben.
per dag? okeej ik kijk nooit naar gtst, stom programma is het maar liever 10u gtst kijken dan 1min naar die hoed
tja ik vind de kosten van het hele koningshuis echt belachelijk! Vooral omdat we dit moeten ophoesten in deze tijd en ze geen stapje terug willen doen ondanks ze meer dan genoeg geld hebben. Vind ik ze totaal geen vertegenwoordigers van dit land en stoor mij vreselijk aan al het pracht en praal!
Ah, weer een topic om te laten zien hoe onwetend de meeste mensen zijn ten aanzien van ons koningshuis en erger, hoe dom ze zijn om dat ook nog openbaar te maken op een forum. Toch vind ik het altijd wel fijn om een beetje te weten wat voor vlees je in de (ZP) kuip hebt... maar ook wel shocking.. zoveel stupiditeit en jaloezie! Het koningshuis vind ik interessant omdat zij heel veel goed doen voor ons land en hun zaakjes meestal gewoon zelf betalen zoals dat vakantiehuis waar iedereen zo over zevert of die hoed of andere kleding... Makkelijk hè.. lekker schreeuwen terwijl je van niets weet...
Jeetje, hòe respectloos... Ik ben het ook niet altijd eens over de bedragen die af en toe gebruikt worden voor bepaalde dingen ivm het koningshuis (neem bijvoorbeeld de kosten voor de groene dreak). Maar om heel veel dingen vragen ze niet, die hòren nu eenmaal bij het koningshuis. Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar weet wel dat bij de wederopbouw van ons land na de oorlog, het Koningshuis heel erg belangrijk is geweest voor Nederland.. We leven nu eenmaal in een monarchie.. Amerika heeft een minister president, die wordt ook door de burgers betaald en zo is er in elk land een ander staatshoofd dat betaald moet worden..... Of aan de andere zijde, een dictator. Die neemt wat hij vindt wat hij toekomt, geloof me, kun je beter een Koning en Koningin hebben waar wat centjes heengaan
@cygnet... heet jij in het echte leven maxima?? Heerlijk volwassen trouwens om een discussie te laten sluiten omdat "we er niet uitkomen".. Ik heb trouwens echt wel iets met het koningshuis. Ik sta niet te koukleumen om het beste plekje met prinsjesdag te hebben, maar kan het wel waarderen. En over dat roepen "hoeveel geld ze ons wel niet kosten". Wat wil je dat? Een presidentschap? Ook gekeken hoeveel geld dát de maatschappij kost?? Het schijnt (ik heb het gelezen, niet zelf onderzocht) dat onze koningin voordeliger is dat de president van usa. Juist met uitstraling, ceremoniële zaken, staatsbezoeken etc etc haalt zij geld voor "ons" binnen. Dus holladiejee, op naar Kingsday 2014!! (maar ik hoop wél dat de vrijmarkten doorgaan dit jaar)
Ik heb persoonlijk niks met ons koningshuis, maar dit vond ik wel weer mooi om te zien. Het gebeurd ten slotte niet iedere dag en is toch weer een stukje geschiedenis voor ons kikkerlandje. Om dan in rep en roer te raken en boos te worden dat je een serie, die 's avonds overigens gewoon terug te kijken was, mist, vind ik erg dom overkomen. Ikke ikke ikke *stampvoet*. Je bent toch geen 4 meer.
Nee, haar baan (en echtgenoot) ambieer ik niet.. drie kinderen trouwens wel En wat mensen vergeten is dat de Oranjes heel rijk zijn, altijd geweest en dat zij heel veel uit hun eigen vermogen betalen. Vergeet ook niet dat presidenten maar 4 of maximaal 8 jaar hebben om zich te verrijken... en van die grote gebouwen gaan neerzetten zodat ze eeuwig blijven door leven.
Boos worden om tv-programma's die niet doorgaan, hoe onvolwassen Het is niet niets dat Beatrix besluit af te treden. Er komt een heel nieuwe periode aan. En al dat geblabla over kosten e.d., ik weet wel zeker dat ze hun kosten dubbel en dwars terugverdienen hoor. Dat ze voor Nederland een hoop lucratieve contracten binnenslepen. En een president kost ook (meer!) geld... Daarnaast heb ik veel respect voor koningin Beatrix, haar professionaliteit en haar vechtlust. Zij heeft zoveel te verwerken gekregen de laatste jaren. En toch stond ze er altijd. Dat doe ik haar niet na. Sowieso moet ik er niet aan denken (kroon)prinse, koningin of vrouw van te zijn. Je leeft toch onder een glazen stolp.
Goed te weten wat er gebeurd, maar hier overdrijven ze altijd zo.. Het hele programma moet worden aangepast en het komt allemaal op hetzelfde neer
ik snap echt niet wat sommige hier zeuren hoor... kunnen jullie nou echt niet 1 avond zonder tv. doe een spelletje,pak de pc, lees eens een boek, desnoods een vrijpartij met je man maar zanik iig niet zo
Ik vind een koningshuis voor het bestuur niet meer nodig. Dat is wel geweest...dat is nu ook niet meer zo. Vanuit zakelijk oogpunt is het wel interessant. Ze leveren altijd nog meer op dan dat ze kosten. Verder spreekt het natuurlijk ook wel wat tot de verbeelding...prinsessen en prinsen...en ze leefden nog lang en gelukkig....
Het boeit me niet. Ik snap dat het voor andere mensen wel boeiend is en dat er dus uitzendingen over zijn. Maar de hele avond en op tig netten had echt niet gehoeven voor mij. Het koningshuis mag wat mij betreft opgeheven worden, ik zie er de meerwaarde niet van en t kost vooral heel erg veel geld. Dat vind ik persoonlijk echt niet nodig. Wel vind zou ik niet met Beatrix willen ruilen, het lijkt me een heftig leven. Ze lijkt me een vriendelijk en warm mens. Maar t koningshuis an sich, absoluut overbodig wat mij betreft!