Gut dat ging hier net als het drinken volledig op verzoek. Meestal sliepen ze in de ochtend, in de vroege middag en de late middag, en dan waren ze in de avond lekker actief, of aan het clusteren.
Hier bij 6 maanden steeds 2-3 uur wakker en dan anderhalf uur slapen, soms 2 uur. Slapen dan 2 keer op een dag en als de dag erg vroeg begonnen was, sliep ze eind van de dag nog een keer 3 kwartier. Wat dan soms wel betekende dat ze 's avonds pas erg laat (22 uur) de nacht in ging.
Hier ook op verzoek maar het slapen komt hier meestal er zo uit te zien: 7.30 wakker 9.30 naar bed 10.30 wakker 12.30 naar bed 13.30 wakker 15.30 naar bed 16.30 wakker 19.45 naar bed Hij slaapt ong. 45 min. maar slaapt nooit gelijk... soms slaapt hij in de ochtend wat langer en dan schuiven zijn slaapjes dus wat op. Nu eigenlijk altijd wel 2 uur tussen de slaapjes wakker, alleen in de avond vaak wat langer.
Oke en laten jullie ze bij de eerste fles er nog langer uit of gelijk weer na bed toe.. morgen ga ik proberen haar smorgens iets langer eruit te houden en dan om 9 uur weer na bed voor een uurtje ongeveer en kijken hoe dat gaat en dat ze miss smiddags wat meer pakt.. hier laatste fles om half acht en hoor haar nooit tot 7
Als hij eerder dan 7 uur wakker is dan slapen we na de eerste voeding nog wel even door en dan kan het best gebeuren dat we tot 9 uur nog slapen.. dan haalt hij de 2 uur s morgens makkelijk... als we er om half 7 uit zouden gaan dan red hij meestal niet die 2 uur en dan is hij meestal wel weer na een uur a 1,5 uur toe aan zijn ochtend slaapje. Ik merk hier trouwens geen verschil in de middag qua langer slapen ofzo. eerder dat hij dan s morgens langer slaapt....
Mijn zoontje is bijna 6 maanden (woensdag halfjarig, hahaha) en we leggen hem in bed als hij moe is. Niet echt een vast ritme, maar vaak komt het ongeveer op het volgende neer: 06.15u wakker 08.00u slapen (lengte verschilt van 3 kwartier tot soms 2 uur) Dan vaak aan het eind van de ochtend en/of halverwege de middag nog 3 kwartier en dan proberen we hem tussen 4 en half 6 nog even te laten slapen. Na zijn laatste fles van half 8 gaat hij dan weer naar bed en slaapt hij de nacht door.
oke ik deed/doe altijd s'ochtend zeven uur en niet eerder de fles vaak is ze ook om kwart voor zeven wakker en dan om 8 uur na de fles weer na bed .. vaak ligt ze nog wel lang te teuten maar soms ook niet dan slaapt ze vaak tot half tien.. morgen proberen haar wat langer eruit te houden en dan om 9 uur erin kijken wat ze dan doet..
Ja. maar ik geen nog gedeeltelijk borstvoeding en eerlijk gezegd doe ik dat dan ook omdat ik zelf vaak nog gewoon moe ben (hij komt s nachts namelijk ook nog gezellig min. 2 keer...) en dan leg ik hem liggend aan en slapen we samen weer verder... bij fles zou ik er inderdaad ook uit gaan en hem pas rond 8 uur zijn eerste fles geven. DIt doet mijn man namelijk wel als ik aan het werk ben. Wij hebben ook woensdag een feestje!