Onze dochter is nu anderhalf en kijkt eigenlijk al een hele tijd scheel. Het begon met het rechteroog, dat geregeld naar binnen stond. Ze was nog jong, het CB vond het allemaal nog niet zo ernstig. Wij maken ons inmiddels toch iets meer zorgen en ik ben vorige week naar de huisarts geweest. Zij zag het gelijk, alleen was onze dochter niet 'in the mood' om zich goed te laten onderzoeken. We moeten dus morgen weer terug. Op het moment is het trouwens het linker oog dat geregeld naar binnen staat. Maar... de ha begon gelijk over een lui oog en afplakken en daar heb ik wat moeite mee. Niet om de pleister, begrijp me goed, maar ik vraag me af of dat het echt is. Zoals ik zei begon het met het rechter oog, maar inmiddels is het dus meer het linker oog dan rechts (vandaag wel meer recht, om het even nog ingewikkelder te maken). En verder heeft ze ook dagen dat het prima lijkt. De ogen wisselen elkaar dus af in scheelzien. Als er sprake zou zijn van één lui oog, dan verwacht ik het probleem met steeds hetzelfde oog (toch?). Eigenlijk wil ik het dus eerst goed (lees: dus niet door een huisarts) laten onderzoeken voor ik stappen onderneem, ook vanwege haar medische achtergrond (geboren met aangeboren afwijking aan neus en oren). Wie herkent het verhaal van scheelzien, maar met afwisselend het andere oog? Hebben jullie dit laten onderzoeken en zo ja, wat kwam daar uit?
Ons meisje kijkt ook wat scheel. Cb constateerde iets aan haar ogen, maar wou er niets over kwijt. Over 2 weken heen ben benieuwd wat ze zeggen. Het viel mij pas op toen ik haar fotos bekeek, afgelopen week. Verder dus (nog?) geen ervarinh maar wel wat herkenning. Ik lees even mee & hoop dat het bij je kindje uiteindelijk allemaal mee blijkt te vallen!