Graag kom ik in contact met meiden met kids die slechthorend zijn. Mijn zoon is slechthorend en hij word 1 jaar.
Zoontje heeft ook gehoorverlies aan beide oren maar valt nog in de categorie licht verlies.hij is 4 en gaat naar school. De vraag is nu of hij er op school last van heeft want horen met geroezemoes op de achtergrond is vele malen moeilijker
Bij onze dochter, vandaag 8 weken oud is er ook gehoorverlies vastgesteld, aan 1 oor. Hoeveel is nog niet bekend. Begin oktober moeten wij opnieuw naar het audiologisch centrum om de onderzoeken te herhalen. Wat bij ons opvallend was, is dat ze vrijwel direct na de hoortest in het ziekenhuis oorontsteking heeft gekregen aan het 'slechte' oor. Geen idee of dit met het gehoorverlies te maken kan hebben, want de huisarts vertelde dat er veel vocht in het oortje zat, dit is er na oordruppels ook uitgekomen. Wat ik wel erg vreemd vond is dat ze in het ziekenhuis tijdens de gehoortest niet in het aangedane oortje hebben gekeken. Wel in haar goede oortje, hoe was dit bij jullie? Of zijn jullie kinderen zo jong nog niet getest?
Hier een mama van twee slechthorend jongens. De oudste is twee en een half en de jongste drie maanden. Verlies van de oudste 50 decibel beide oren. De jongste wrs ook maar dat weten we donderdag. Mochten jullie het fijn vinden er is een club op fb wat er leuk en vooral informatief is omdat er allemaal ouders zitten die tegen dezelfde dingen aanlopen en kan er dingen na vragen! pb maar als je meer info wilt!
Turngirl hier hebben ze het vastgesteld met de gehoorstest in de kraamweek. Ze hebben toen ook even in de oortjes gekeken.
hoi dames, Mijn zoontje is ook slechthorend aan 1 oor. De ander functioneert verder goed. Ik maak me alleen een beetje zorgen over zijn spraak/taalontwikkeling. Hij praat wel, maar lang niet zoveel als leeftijdsgenootjes. Zowel bij het audiologisch centrum als het cb, maken zich hier ook wel zorgen om, maar hij is nog te jong voor logopedie. We moeten elke 3 maand naar het audiologisch centrum voor controle en ze gaan er ook vanuit dat hij straks een gehoorapparaatje krijgt voor die naar school gaat. Hij is bijna 2 jaar, dus we hebben nog even. zijn er hier moeder die hier ervaring mee hebben?
Mijn zoon hoort waarschijnlijk wel goed, maar echt testen kunnen we het nog niet omdat hij niet praat. Maar ik ben zelf slechthorend aan 1 oor en compleet doof aan het andere. Ik herinner me dat ik als kind de zwemles en de balletles vreselijk moeilijk vond omdat je dan instructies krijgt die door de ruimte worden geroepen terwijl je de spreker niet recht aan kunt kijken omdat je moet bewegen. Ook de bijgeluiden van het zwembad (galm) en de muziek bij de balletles zorgden ervoor dat ik bijna niks verstond. Hierdoor had ik het grootste deel vd tijd niet door wat ik moest doen. Die lessen waren voor mij echt niet te volgen. Misschien een tip voor de ouders hier.
Hallo dames, hier nog even een update van ons laatste bezoek bij het audiologisch centrum. Het gehoor lijkt iets beter geworden te zijn. Met haar linkeroortje lijkt dus nog steeds niks mis. En haar rechter oortje kan ze gewoon praten horen, fluisteren zal ze zoals nu lijkt veel moeite voor moeten doen. Echter zit er nog steeds vocht achter het oor. Ons is gezegd dat het eventueel nog beter kan worden. Op de leeftijd van 1 jaar moeten wij weer terugkomen voor nieuw onderzoek.
Hallo, hier een mama die zelf slechthorend is, mijn dochter is wel horend. Maar als ervaringsdeskundige kan ik wel vragen beantwoorden!