Scheetjes laten...

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Gizzie1983, Sep 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Sinds kort weet onze dochter wat een scheetje is, en ze vindt het zelf enorm grappig ;). Ik vond het ook komisch, maar daardoor doet ze het nu zo'n 5x op een dag...

'Mama, scheetje'! En dan gaan de billen omhoog, en ja hoor, weer een scheetje. Van het weekend zelfs in bad. De bubbeltjes die omhoog kwamen, maakten het nog grappiger :cool:.

Hoe grappig het ook is, ik heb toch liever dat ze het wat minder doet. Kan ik dit het beste negeren? Zeggen dat het niet mag voelt verkeerd, want natuurlijk kan het zijn dat je een scheetje moet laten.

Misschien als ik er niet op reageer, dat de lol er af is?

Of moet ik me hier totaaaaaaal niet druk over maken :).

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik zou me op deze leeftijd er nog niet druk om maken. Met een jaar of 3.5 zou ik wel proberen te vertellen dat als er visite is of wij op visite zijn dat ze de scheetjes op de wc moet laten. Maar dan nog kan je niet verwachten dat het altijd lukt of dat ze het al echt begrijpen.

Scheetjes laten doen ze nou eenmaal niet expres. Maar dat het geluid en gevoel uit hun komt is toch een ontdekking en grappig (voor de kids)

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Het laatste;)

4. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is hartstikke gezond om gewoon scheetjes te laten. Die lucht moet er gewoon uit, anders krijgt ze buikpijn.

Lekker laten gaan dus...

5. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

Jul 11, 2012
    652
    2
    18
    Mijn dochter vindt zelf ook vaak grappig...ik geef er niet te veel aandacht aan. Het is de natuur.

Van de week was ze bij m'n schoonouders en doe hadden gezegd dat scheetjes laten stout is. Ze was daar heel verdrietig van. Echt sneu.

6. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Onze dochter mag echt wel scheetjes laten hoor... Ze is nu 3 jaar oud Als je het op houd krijg je pijn in je buik

7. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Wij leren de kinderen dat je er niets aan kunt doen maar dat het niet netjes is het in gezelschap te doen en je dus even naar de gang oid moet lopen. En als het toch per ongeluk gebeurt zeg je pardon

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,885
    113
    Met deze leeftijd zou ik me er nog niet druk om maken. Rond een jaar of 3,5 leer ik ze wel dat het niet zo netjes is.

9. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn dochter 2,3 vindt haar eigen scheetjes hilarisch! En dat mag ze hoor. Ze weet wel dat als er andere mensen om haar heen zijn het niet netjes is. Nu zegt ze als ze een poepje laat bij anderen; Perron! (Pardon) Dat vinden andere mensen weer grappig en laat ze er nog meer... Tja.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wij lachen er hier hartelijk om. Ze is nog klein. Dat sommige dingen niet netjes zijn kan ze later wel leren.

11. adi

adi Niet meer actief

Dit!

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dat het niet altijd even netjes is dat leren we dr vanzelf wel. Nu vind zei (en wij ) het nu super grappig en ze laat er echt wel meer dan 5. Zei en dr papa kunnen hele wedstrijdjes houden! HAHAHAHAHA

Echt mijn kind is een scheet tot en met, ze zit denk ik vol lucht ofzo

13. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga me er niet druk om maken ;).

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Vanochtend nog hard gelachen met dochter van 3 omdat ze in bad scheetjes liet. Ze ontdekte dat het ging bubbelen...
    We hebben haar wel geleerd dat als je een scheetje laat je pardon moet zeggen en dat lukt meestal wel. Lijkt me voldoende voor deze leeftijd.

Verder gewoon negeren dat ze er zo lollig om doet, gaat vanzelf over.

Share This Page