scheiden en achternaam

Discussion in 'De lounge' started by edelweiss, Nov 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Ik zou absoluut mijn eigen naam weer aanhouden.

2. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Idem

3. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik was sowieso niet van plan om ooit een andere naam dan mijn eigen naam aan te nemen..
    Maar ik kan me wel voorstellen dat een vrouw bijv mijn moeder die al meer dan 40 jaar de naam van mijn vader gebruikt en met die naam ook carriere heeft opgebouwd en iedereen kent haar zo, dat als zij zouden gaan scheiden ze mijn vader zijn naam houdt..

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn meisjesnaam weer gebruiken. Ik ben nu officieel ''gehuwdennaam - meisjesnaam'' Dus ik gebruik hem ook nog steeds :)

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik dacht dat eerst ook, toen ik ging scheiden, om toch zijn naam te blijven houden. Of liever gezegd, de naam van m'n dochter. Toch ben ik al snel weer terug gegaan naar m'n meisjesnaam en dat voelt gewoon beter.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Toch twijfel ik nog steeds als ik bijv. wat bestel of ik dan alleen mijn naam moet zetten of allebei... Meestal doe ik mijn meisjes naam maar vind het nog steeds lastig dat mijn man zijn naam ervoor staat en wat ik zal invullen.

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Ik heb gewoon mijn eigen naam gehouden en de kinderen hebben ook mijn naam.

Heel eerlijk, ik heb een naam gekregen bij mijn geboorte en die gebruik ik. Persoonlijk vind ik het ook zoiets van ja ik ben toch niet ineens iemand anders na het trouwen of ineens zijn bezit...

Mijn man wilde graag trouwen, voor mij hoefde het niet echt maar voor sommige dingen was het wel praktischer dus ja dan was de keuze snel gemaakt.

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Precies dit!

9. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,572
    1,870
    113
    Female
    Ik zou dan mijn meisjesnaam weer aannemen. Dat lijkt mij eigenlijk meer dan normaal!

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dan zou ik mijn eigen naam weer aannemen. Als we zouden scheiden, neem ik aan dat ik weinig of niets meer met hem te maken wil hebben en dan hoef ik zijn naam al helemaal niet.

11. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

Apr 9, 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Als je gaat scheiden is dat met een reden en geloof me, dan wil je echt niet de naam van je ex-man aanhouden!

Ik ben nu een jaar gescheiden en zo nu en dan word ik e-mails en per post alsnog met zijn naam aangeschreven en dit stoort mij zeer.
    Ik ben nu met iemand anders en ga zijn naam ook niet aannemen wanneer wij gaan trouwen.

Gelukkig heb ik ook geen kinderen van mijn ex

12. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Je blijft altijd je eigen naam houden in nederland. Je neemt alleen de naam van je man 'in gebruik' maar dat wordt dus nooit je officiele naam

13. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,690
    2,400
    113
    Female
    Broek
    Nou... Mijn meisjesnaam is anders wel weg. Verdwenen. Ik ben in het buitenland getrouwd en daar heb ik zijn naam aangenomen, hier op t gemeentehuis hebben ze mijn meisjesnaam gewoon weggehaald. Dus ik neem aan dat ik zijn naam blijf houden. Zou daar ook niet echt mee zitten denk ik.

14. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik ben getrouwd, maar heb alleen mijn meisjesnaam aangehouden.

Ik snap uberhaupt al niet dat vrouwen de naam van hun man aannemen als ze gaan trouwen, dus zou er helemaal niks van snappen als je na een scheiding zijn naam zou aanhouden.

15. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Same here maar ik had t dus ook over nl.. om in nl je meisjesnaam weg te laten halen moet je officieel je naam laten wijzigen (denk dat ze dat toen ook voor je hebben gedaan) en dat kan maar 1x in je leven in nl. Dus dan kan het nooit meer terug

16. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik heb nog steeds mijn eigen naam.
    Ook wel eens lastig. Maar dan geen probleem. ( Al ga ik er niet vanuit dat we moeten scheiden. )

17. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ook niet. En dan vooral dat er automatisch vanuit wordt gegaan dat je de naam van je man hebt aangenomen. Mijn man is buitenlander dus als ik me voorstel als mevrouw... (typischnederlandsenaam) dan kijken mensen altijd heel vreemd.

18. Yan

Yan Bekend lid

Dec 10, 2012
    886
    0
    16
    Mee eens. Ik zou ook niet weten waarom ik de naam van mijn man aan zou willen nemen en al helemaal niet na een scheiding.

Mijn schoonouders zijn al ruim 25 jaar gescheiden, schoonvader hertrouwd en inmiddels overleden, maar ze wordt heel soms nog bij die naam genoemd...

19. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Nee, zou de naam van een ex niet meer willen gebruiken na een scheiding. Nu zijn wij niet getrouwd en heeft onze dochter mijn achternaam gekregen.

Ik snap sowieso niet dat mensen er automatisch van uitgaan dat je getrouwd bent. Hier regelmatig post met de heer en mevrouw (achternaam vriend). Of ze zeggen 'o ja je man was hier laatst'. ;)
    Hallo!!! Zie geen ring om mijn vinger.;)

20. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Ik vind de achternaam van mijn man mooier dan mijn achternaam.. Daarnaast vind ik het fijn om dezelfde achternaam als mijn kinderen te hebben..

Overigens heb ik officieel de naam van mijn man en dan eigen naam. Maar in het gewone dagelijks leven gebruik ik alleen de naam van mijn man.

Share This Page