Wat een situatie, naar hoor. Allereerst veel sterkte gewenst. Een rechtsbijstandverzekering biedt geen dekking voor familierechtelijke zaken. Je kunt overwegen om een mediator in te schakelen. Dit is vaak een advocaat die een speciale opleiding heeft gevolgd om te kunnen mediaten. Je zit dan met z'n drieeen om de tafel. De mediator is als het ware een onpartijdige gespreksleider. Voor algemene info en informatie over mediation kun je kijken op www.verenigingfas.nl. Fas staat voor familierecht advocaten scheidingsbemiddelaars. Pim
@Lucie: Ja, broer en zus worden uit elkaar gehaald ja. Dat vinden wij ook vreselijk. Maar geen van ons wil haar biologische kind kwijt uiteraard. Toch zullen de kinderen elkaar 6 dagen in de week zien, hoor. Thuis of anders 2 dagen in de week op het kinderdagverblijf..... Dus, ze zullen elkaar niet uit het oog verliezen. En dat willen we natuurlijk ook niet. Bedankt voor al jullie adviezen. Ik ga even goed nadenken hoe ik het allemaal wil gaan doen.... xxx Linda
Ik heb even gecheckt.... Tja, er is niet heel veel, maar als je kan aangeven dat de situatie niet te houden is......en je nergens anders terecht kan (dus niet zeggen dat je bij je ouders kan wonen....) Er is immers een kind in het spel. De corporatie kan zeggen dat Finn tot de tijd dat jij een woning hebt dan maar bij Andréa kan blijven, maar ja, jij bent de biologische moeder, dat zou hetzelfde zijn als iemand, die voor de tweede keer getrouwd is, bij de partner weggaat en kinderen uit een eerder huwelijk achter zou moeten laten. Daar kunnen urgentiecommissies nog wel eens gevoelig voor zijn. Dus zo zielig mogelijk zijn. Je kan nergens terecht, je wilt je eigen biologische kindje meenemen en de situatie is onhoudbaar, omdat bij Andréa een nieuwe partner in het spel is! (niet geschoten is altijd mis!)
Ik ga van de week nog maar een keer bellen. En dan maar eens huilend aan de telefoon hangen. Misschien helpt het....