Hiii dames. 8) Ik ben een gelukkige huisvrouw, echtgenote, en moeder. Ik heb alles wat mijn hartje begeert. [-o< Maar jaaa... de ene keer is het wel leuk om lekker thuis te werken, maar de andere keer dan denk ik:..jaa waarom ga ik niet lekker een goede job zoeken of gewoon lekker verder studeren..?! Ik wou eerst weer werken maar ik blijf liever bij mijn dochtertje thuis. Helaas gaat moeilijk als je een kind of meer thuis hebt. Ik blijf liever lekker thuis met mijn dochter, dan haar naar creche sturen zodat ik kan werken. En je kan nog altijd gaan werken, als ze naar school gaan...! Zeker als ze zo klein zijn dan zie je ze amper want dan ben ik ook zoo moe als ik thuis bent. ale: Ik ben er altijd voor haar en dat vind ik belangrijk. Als ze verdrietig ben kan ze altijd bij me terecht. Everytime Everywhere...! 8) Ik offer alles op voor de kinderen. Ben ik nou echt zo wereldvreemd dat ik liever bij mijn kids blijf of ziet iemand dit ook zo? O Ik ben erg benieuwd hoeveel van jullie huisvrouwen zijn. :
hoi meid ik vind je niet vreemd hoor ik ben ook huismoeder werk sinds kort wel savonds een paar uur maar dan slaapt ze al bijna.. ik wil er ook gewoon graag zijn voor mijn dochter aangezien haar vader er bijna nooit is moet ze toch iemand hebben vind ik en ik vind het niet erg.
Ik ben eigenlijk totaal het type niet om thuis te zitten "huisvrouwen" , maar ik wil NIKS missen van mijn kindje en het al helemaal niet op jonge leeftijd naar de crèche sturen. Ik krijg dan het gevoel dat mijn kindje opgevoed word door derden en daar heb ik grote moeite mee. Ik weet nog van vroeger dat ik het heerlijk vond om thuis bij mijn mams te komen na school en dergelijke. Toen deze weer fulltime ging werken (ik was toen nog vrij jong, 8 jaar) heb ik dit ook echt gemist. DUS! Ik blijf de komende 4 jaar thuis, wel wil ik een thuisstudie gaan doen van het 1 of ander, en natuurlijk tussendoor nog wel eens optreden met den muziek. Maar echt werken .. nee. Als mijn kindje naar school gaat, dan ben ik van plan om weer halve dagen te werken zodat ik thuis ben als ze thuis komt. Ik vind dat jij een hele goede keuze hebt gemaakt in je leven! Huisvrouwen worden altijd afgeschildert met een bepaald image, maar er bestaat volgens mij geen zwaardere doch mooiere baan En ze zijn ook nog heel zeldzaam tegenwoordig. Ik hoop stiekempjes dat er meer vrouwen huisvrouwen gaan worden. Ikzelf doe het de komende 4 jaar heel bewust wél! Ook al zie ik mezelf niet helemaal in deze rol haha.. We gaan er gewoon voor
ik ben altijd fulltime huismamma geweest,heerlijk...had niet anders gewild.Sinds een jaar werk in 2 deagdelen in de kinderopvang,maar dan neem ik mijn dochter lekker mee.Begin volgend jaar ga ik voor 6 uur per week werken.Niet veel, en eindelijk verdien ik dan ook zelf eens geld, maar toch zie ik er ook wel tegenop.Na de zomervakantie gaat mijn dochter naar school, als er dan geen 2e is ga wil ik nog meer dagen gaan werken het liefste een werken/leren baan.
Ik ben ook absoluut geen type om thuis te zitten. Ik ga dus wel verder studeren en weer aan het werk, en mijn zoontje gaat tegen die tijd ook naar een crèche. Het is echt onzin om te denken dat je kindje dan opgevoed wordt door derden, al BEGRIJP ik dat idee wel! Maar ik heb zoveel voorbeelden om me heen die hun kinderen naar de creche brengen. Het is best gezellig voor ze, en ze zijn zooooo blij als ze weer thuiskomen! Ik wil ook niets missen van mijn opgroeiende schatje. Maar anderszijds: ik zit nu in een uitkeringssituatie, en als ik terug ga naar school en ga werken, geef ik mezelf en daarmee mijn zoontje ook een betere toekomst! Ik moet er niet aan denken elke stuiver om te moeten draaien en bijvoorbeeld geen nieuwe jas/schoenen/whatever voor mijn zoontje te kunnen kopen als die stukgaat. Natuurlijk zijn er altijd supermama's mét uitkering die fantastisch voor hun kleintjes zorgen en die kinderen komen echt niks tekort! Maar ik zie mezelf gewoon geen hele dagen thuis zitten. Maar kan me voorstellen dat als je man/vriend werkt en genoeg geld binnenbrengt, dat je dan lekker thuis bent met je kleintje! Daar heb ik ook veel respect voor.
Ik vind het echt super als je als moeder de keuze hebt om lekker thuis te zijn voor je kleintje. Ik zou er ook voor kiezen als we het financieel niet nodig zouden hebben. Helaas is het zo dat ik zal moeten blijven werken omdat we anders alles niet kunnen betalen. Het is allemaal zo belachelijk duur allemaal. Het is nu al heel zwaar dat ik alleen maar een ww uitkering krijg en de meeste kosten toch betaald zullen moeten worden van mijn man zijn salaris. Wij hopen daarom ook dat ik na mijn bevalling snel werk zal krijgen zodat we het financieel wat makkelijker hebben. Maar nogmaals: ik vind het super als je full-time moeder kunt zijn, geniet er in elk geval lekker van. Liefs Mariska
hier ook een huismama! en dat bevalt me heel erg goed zou het ook iet fijn vinden mijn kindje naar crece te moeten brengen of bij opa en oma nee het bevalt me lekker zo om er te zijn voor mijn dochtertje.... ik ben niet echt het type om te gaan werken zeg maar haha
Ik vindt het ook niet fijn om mijn kindje straks naar een kinderdagverblijf te brengen, maar ja als je geen keus hebt dan is het niet anders. Ik denk dat veel moeders daar hetzelfde over denken. Je hebt alleen maar een voordeel positie als je niet hoeft te werken, je man heeft dan waarschijnlijk een goed betaalde baan en daar kan je alleen maar blij om zijn. Liefs Mariska
ik ben dus een werkende moeder werk nog maar 16 uurtje en mijn zoontje gaat 2 ochtendjes naar de crech en hij heeft het er heel erg naar zijn zin. speelt met iedereen en lacht naar de leidsters. ik vind niet dat mijn zoontje door derde wordt opgevoed want ik ben degene die bepaalt wat er met hem gebeurd heb ook niks gemist alles heeft ie voor het eerst thuis gedaan. de crech vind ik ook een goed ze leren er met andere kindjes te spelen en te delen. ieder moet voor zich weten. maar als ik de keus had om full time thuis te blijven(die ik dus niet heb) zou ik denk ik ook niet altijd thuis willen zitten. heb mijn opleiding ook niet voor niks gedaan en vind het fijn om even wat anders te hebben als alleen maar thuis.
Volgende jaar gaat mijn dochter naar school, dan ik ga verder studeren. Maar nu gaat ze naar peuterspeelzaal. Een van haar vriendinnetjes die in het zelfde groep zit, word elke dag gebracht en opgehaald door een babysitter. Elke keer als de ouders binnen komt, komt de kinderen rennende naar hun ouders toe , heeel erg blije om hun ouders te zien. Behalve die kleine meisje die stiekem achter de muur ga verstopen. Ik heb een keer haar moeder gezien, en ze ziet uit als en shic business woman die 24 uur werkt, geen tijd voor kinderen....
Tsja, mijn vriend zou ook wel thuis willen zijn voor de kleine. Maar dat kan nou eenmaal niet, er moet toch geld in het laadje komen.. En om dan zelf thuis te zitten zou ik ego van mezelf vinden. Waarom ik wel en hij niet? Plus dat ik mijn kindjes het voorbeeld wil geven dat je als vrouw zijnde (en man natuurlijk ook) voor je eigen geld moet kunnen zorgen. Dat je niet afhankelijk hoeft te zijn van je partner, dat als het mis zou gaan je uit de arbeidsmarkt bent en je dan afhankelijk wordt van geld van de overheid. Zo ben ik zelf ook opgevoed en dat is me prima bevallen. Mijn moeder heeft haar hbo diploma gehaald toen ze begin 20 was en mijn vader is nog gaan studeren toen mijn broer en ik er al waren. Ik weet niet beter dan dat je hoort te werken voor je geld en heb nooit het gevoel gehad dat ik thuis iets gemist heb qua aandacht of liefde. Mijn ouders hebben de taken altijd goed verdeeld, werkten beide parttime toen we nog klein waren en we hebben de creche en naschoolse opvang ook meegemaakt. Niks mis mee, had het er naar mijn zin en denk zelf ook dat het goed is voor de ontwikkeling van een kind om dat ook mee te maken. Plus dat ik mezelf ook wil blijven ontwikkelen en eigen dingen wil blijven doen. Werken is voor mij ook een stuk sociaal leven, het met mezelf bezig zijn, hoe egoistisch dat ook klinkt
Ik denk dat ik GEK zou worden moest ik constant thuis zitten. Je hebt het wel druk enzo, maar ik ben blij dat ik kan gaan werken. MAAR, moest ik mogen kiezen en het financieel haalbaar zou zijn, dan zou ik maar 2 dagen ofzo gaan werken en de rest thuisblijven. Ik voel me erg schuldig dat ik binnenkort 38uur ga werken en mijn kindje dus niet zo veel ga zien. Keld kan bij zijn grootouders, maar dat is toch niet hetzelfde. Ik wil mijn kind een mooie toekomst bieden en ik ben niet zo'n zuinig type. Ik bespaar niet op eten en drinken en wil dat ook niet doen. Ik wil ook niet constant neen zeggen als Keld iets wilt ofzo, dus moeten we beiden fulltime werken. Het kan nu eenmaal niet anders. Ik wil ook niet afhangen van mijn vriend, dat is ook een reden. Maar zoals gezegd, moest het anders kunnen, zou ik het anders doen.
Ik noem mezelf liever thuisblijfmama ipv huisvrouw Wel doe ik thuiswerk, maar pas een baan buitenshuis als de jongste naar de basisschool gaat!Ik heb gewerkt toen de oudste klein was, maar ik vind dat ik zoveel gemist heb van haar.. Ik vind het veel fijner nu alles van ze mee te maken en er voor ze te zijn!
nou gek worden van het thuiszitten is me nog nooit gebeurt. Ik heb genoeg hobbies en sport 4 a 5 keer per week. Er is genoeg ook buiten de deur te doen, en samen knutselen is ook heerlijk. Ik kan me wel voorstellen dat je blijft werken, maar als ik soms moeders zien die bijna 32 uur werken, en hun kind bijna hele dagen naar de creche is vind ik dat best zielig. Opzich vind ik een creche niet verkeerd, maar ik ben wel van mening dat je kind meer thuis hoort te zijn dan op een creche.
In mijn ogen ben je absoluut niet wereldvreemd hoor als je er voor kiest om thuis te blijven en voor je kindjes te zorgen. Als het bij ons financieel haalbaar zou zijn zou ik er ook geen moment aan twijfelen om te stoppen met werken. Maar helaas zijn de vaste lasten per maand niet op te brengen met één salaris en we willen toch ook wat geld overhouden voor de 'luxere' dingetjes. Dus geniet lekker van wat je doet, zolang jij je er prettig bij voelt is het goed toch? Wat maakt het uit wat andere mensen daar van vinden?
Ik zou willen dat ik thus kon blijven voor onze dochter, maar omdat ik de kostwinnaar ben gaat dat écht niet lukken, en nog niet eens voor vakantie of een tweede auto etc etc, maar puur om onze hypotheek te kunnen betalen (en we wonen heel 'gewoon' in een eengezinswonig hoor). Dus ik moet helaas wel (en er zijn genoeg vrouwen die dan helaas vinden dat wij dan geen kindjes mogen krijgen ), dus wij hebben het zo gedaan; ik een dag minder werken, man een dag minder werken, 2 dagen naar de kinderopvang en 1 dag naar opa en oma. Maar als ik kon kiezen.... dan was ik liever thuis gebleven bij de kleine... Dus voel je gezegend!
Tja als je de keuze hebt , maar ook al had ik de keuze zou ik nog gaan werken , ik bedoel ik heb nu 7 maanden thuisgezeten toen mijn dochter geboren werd maar ik had totaal geen sociaal leven meer , en nu ik 38 uur werk ben ik zooo blij om haar te zien , ik geniet veel meer van haar op de momenten dat ik bij haar ben nu .... en om nou te zeggen dat ik haar door derden op laat voeden dat vind ik onzin ...
Hier ook een gedeeltelijke huisvrouw ik werk c.a. 5 a 10 uren buitenshuis.. en ons dochter gaat naar mijn ouders of naar mijn vriend zijn ouders. Maar wat ik wel vind is dat je huisvrouw of thuisblijfmoeder bent dat dat ook best een baan opzich is. Combineer maar een het huishouden een kind dat is soms toch best pittig.