Afzetting / gaas tuin buitenaf wonen / boerderij

Discussion in 'Mama en gezin' started by girly28, May 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. girly28

girly28 Lid

Oct 24, 2012
    63
    0
    0
    Hey allemaal,

Vraagje voor de mama's die ook buitenaf wonen of op een boerderij...... Hoe hebben jullie het speelgedeelte in de tuin afgezet / begrensd ?

Wij wonen namelijk buitenaf met een erg grote tuin.
    Ons zoontje is een echte avonturier en gaat graag op ontdekking.
    Aangezien deze mama niet altijd met hem buiten kan en wil zijn (ik vind het ook erg belangrijk dat ze zelf lekker leren spelen, vermaken ontdekken etc) vraag ik me af hoe jullie dit doen.
    We hebben in de tuin een speeltoestel met glijbaan en schommels daarnaast een trampoline en we willen nog een zandbak maken. Het idee is om dit alles af te zetten met gaas van bijv 1 mtr hoog en dan tot aan het huis, zodat hij wel naar binnen kan en vv.

Graag hoor ik jullie ervaringen en ideeën....

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hmm dochter is 3,5 jaar, maar als zij in onze tuin is, ben ik daar toch ook. Dat betekent niet dat ik per se meespeel, maar ik ben dan wel buiten in de tuin aan het werken, aan het lezen, groenten aan het schillen... Alleen in de tuin vind ik niet echt een optie.

3. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ik woon op een woonboerderij en wij hebben totaal 3 hectare grond. Eigenlijk op heel het terrein hebben verschillende zithedeeltes gemaakt en kunnen we zoon zien, in de gaten houden. Hij kan hier de weg niet op. Dus echt afgezet is het niet, of je moet bomen en struiken etc meetellen.
    Maar als zoon buiten is, is 1 van ons dat sowieso ook.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind gaas niet echt mooi, dus zou zelf of voor een heg gaan of een houten hekje. En daar dan eventueel bloemetjes enzo doorheen laten groeien.

5. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,783
    7,372
    113
    Wij gaan binnenkort gaas neerzetten rondom de tuin. we hebben ook veel grond, een deel is bedrijf, een deel waar het huis op staat met een grote tuin (900 m2 ongeveer) en daarnaast en voor nog stukken grasland. De jongste is een enorme wegloper. Ik kan niet rustig in de tuin zitten, hij gaat altijd net het hoekje om, en dan naar de bedrijfskant waar de ganzen zijn. En als ik dan daar ga zitten met mijn boek, rentie weer terug naar de tuin waar de speeltoestellen zijn.
    We hebben laten berekenen hoeveel een goed hek kost, laten zetten, met 4 poortjes er in, dat was zo duur, omdat het heel veel meter is. En het is tijdelijk. Er komt waarschijnlijk geen kindje meer bij, en over 2 a 3 jaar is de jongste oud genoeg dat hij overal geen mag lopen. Dus gaat mijn man houten palen neerzetten en dat mooi gaas er langs. Vooraan hebben we al een heg, maar dat vind ik niet voldoende. We wonen aan een erg drukke weg, dus komt het gaas ook nog tegen de heg te staan, zodat ik écht rustig kan zitten in de tuin

6. girly28

girly28 Lid

Oct 24, 2012
    63
    0
    0
    Hoi,

Bedank voor je reactie.
    Hier hebben we idd ook veel grond rondom het huis.
    En er loopt ook nog een "water langs".
    Ons zoontje is echt een buitenkind, en met dit mooie weer moet hij dus af en toe weer mee naar binnen als ik daar ook ben. Of de fles moet geven aan zijn zusje etc.
    Mijn man wil ook gaan kijken naar een soortgelijke oplossing als bij jullie. Ook met poortjes etc, omdat hij daar natuurlijk ook doorheen moet met de zitmaaier etc.
    Tis wat met die kids hé ? :)

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,934
    3,945
    113
    Wij wonen buitenuit (geen boerderij) en hebben ca 4500 m2 aan grond waarvan ongeveer 1500 aan achtertuin. Vanuit huis geen zicht op de tuin, vanaf de achterdeur zicht op de helft van de tuin, de rest loopt bij de schutting de hoek om... Vanaf het terras wel volledig zicht op de hele tuin dus als ik buiten zit is er geen probleem.
    We wonen aan een vaart en aan een rustig weggetje waar soms hard gereden wordt dus hebben hekken naar de weg toe. Achter wordt de tuin omringd door tuinen van buren, ons eigen weiland met pony's en het land van een boer. Onze oudste speelt alleen buiten vanaf ca 3,5 jaar. Ze speelt vaak samen met het buurmeisje van dezelfde leeftijd. Ze kunnen achterom van de ene in de andere tuin komen. De tuin is omheind door schutting, boswal en stroomdraad. Dochter heeft nog nooit de neiging gehad weg te lopen en die vertrouw ik ook echt wel alleen buiten. Als ze echt helemaal alleen speelt ga ik wel regelmatig kijken omdat ze ook kan vallen op de trampoline of glijbaan die ik dus niet in het zicht heb. Maar meestal speelt ze dan niet lang en gaat ze iets doen in de buurt van waar ik ben met haar broertje.
    Die mag namelijk nog niet alleen. Sowieso met zn 1,5 jaar nog niet, maar is ook veel ondernemender van aard. Loopt bijv wel zo de tuin van de buren in om konijntjes te kijken. Probleem bij hem is dat hij overal op klimt dus ook op het speelhuisje met glijbaan. Dat kan hij, maar is gewoon nog te gevaarlijk alleen dus je loopt er constant achteraan. Als hij in de zandbak speelt ofzo kan ik wel lekker zitten.

Behalve de hekken naar de weg hebben wij dus niks afgezet. Ja stroomdraad maar daar kunnen ze onderdoor of tussendoor als ze willen.
    Denken er wel over een kleiner stuk tuin af te zetten zodat we niet continu achter de jongste aan hoeven op de glijbaan en trampo.

8. sundance11

sundance11 Actief lid

Jul 24, 2011
    328
    0
    16
    Wij hebben ook een boerderij, dochter van 4,5 mag nu zelf spelen in de tuin en het erf maar voor zoontje van 1,5 heb ik bij de keuken waar we ook ee terras hebben afgezet met schapengaas en beukenheg.

In de echte tujn waar de speeltoestellen staan mag hjj alleen spelem als ik erbij ben, dit is tever van de keuken en kan niet helemaal afgezet worden.

Laatst hadde we nog geen schapengaas voor de beukenheg gezet en is meneer jn 5 sec tijd naar beneden gekropen door de heg, helling af van 3 meter naar de vijver opvang gat voor regenwater. En lag hij op de buik in het water te spelen.

Heel leuk zoveel ruimte maar voor kleine kinderen niet altijd handig.

9. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,268
    127
    63
    Hier ook aardig wat ruimte om het huis, met rondom sloten. Wij zijn nu bezig een stuk te straten en daar gaan we een houten hek langs zetten. En dan zo dat je vanuit de deur gelijk in het 'omheinde' gedeelte staat. Op dat gedeelte komen dan ook de glijbaan, schommel en zandbak te staan en kunnen we de schuur in waar fietsje e.d. staan.
    Alle sloten afzetten is echt geen doen hier.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind het echt super verstandig dat jullie kijken naar een afgrenzing! Afgelopen 2 jaar hoorden we toch weer van 2 boeren bedrijven waarbij een fataal ongeluk was gebeurd met een peuter onder een trekker en dan is het toch juist super verstandig om de boel voor je kindje duidelijk te begrenzen! Mijn kleintjes spelen ook regelmatig even buiten als ik even ga plassen of drinken inschenken oid, een normale achtertuin is tenslotte afgeschermd zonder sloten etc.

11. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Geen grootgrondbezitter hier ;), maar bij water zou ik toch echt begrenzen. Dat lijkt mij persoonlijk het grootste gevaar.

12. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
  13. girly28

girly28 Lid

Oct 24, 2012
    63
    0
    0
    Zoiets willen wij ook doen.
    Zodat hij wel zelf naar binnen en buiten kan, en dan idd ook de speeltoestellen erin. Lijkt mij ideaal, en ook voor het kind.

14. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    1,162
    0
    36
    Hier ook veel tuin rondom het huis. Nu hebben wij het wel gewoon afgezet maar ik wilde ook dat als ik zat, ik onze dochter gewoon kon zien. Dus hebben wij een extra hek geplaatst om het overzichtelijk te houden.
    Simpel maar effectief. Heb even snel een foto vanaf onze slaapkamer gemaakt 😄

Attached Files:

15. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Wij wonen ook buitenaf met veel grond en we hebben rondom de tuin waar ze spelen schapenhekken geplaatst. Ik vind zelf de landelijke uitstraling mooi en het is effectief. Ze zijn in verschillende hoogtes verkrijgbaar en makkelijk te plaatsen. Wij hebben gekozen voor 1.10 meter ivm een diepe sloot erachter en wij geen enkel risico wilden nemen.

Share This Page