Zindelijkheidstraining; na hoeveel stickers een cadeautje uitzoeken?!

Discussion in 'Mama en gezin' started by miss C, May 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Hoi allemaal,

dit weekend wil ik bij m'n dochtertje met zindelijkheidstraining gaan beginnen.
    Nou wil ik als beloningssysteem met stickers gaan werken dus bij elk plasje een sticker en na zoveel stickers een cadeautje maar wat is nou reëel?!
    Bij hoeveel stickertjes mag er een cadeautje uitgezocht worden?!

Alvast bedankt.

2. ziezo

ziezo Bekend lid

Mar 2, 2007
    709
    39
    28
    Bij mij kregen de kids bij iedere 20 stickers een klein cadeautje. Mijn dochter was binnen 2 weken zindelijk. Mijn zoon is door zijn handicap ( geboren met een open blaas ) nog niet volledig zindelijk,maar hij krijgt nog steeds bij iedere 20 stickers een klein cadeautje. Hij is nu 2 jaar bezig met zindelijk worden

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier kreeg hij bij elk plasje een sticker én een mikado-stokje om op te eten. Bij elke 5 stickers een kindereitje. Hij heeft er eentje gehad want na een twee-tal dagen boeide het hem niet meer en ging hij gewoon op het potje zonder om stickers/stokjes/eitje te vragen.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,934
    3,945
    113
    Hier nog nooit stickers gegeven en al helemaal geen snoep oid als beloning. Een compliment en trots gevoel op zichzelf moet genoeg voldoening geven vind ik.
    Pas als het echt niet lukt kun je een beloningssysteem inzetten, maar niet bij voorbaat. Maar dat is mijn idee erover.

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Helemaal akkoord. Nooit stickers gedaan, nooit nodig gehad. Dat zou mijn reddingsplan zijn, niet de standaard.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zou ook eerst kijken of het zonder beloningssysteem gaat lukken.

Bij zoontje op een gegeven moment, 3 jr 9 mnd, toch maar een papier op de wc gelegd waar hij na elk plasje een kruis op mocht zetten en bij 5 kruisjes kreeg hij een paw patrol voertuig, volgende paw patrol voertuig kreeg ie bij 10 kruisjes...denk dat een high five ook volstaan had want het was gewoon zijn tijd om zindelijk te worden maarja beloofd is beloofd. Maar wees voorzichtig met wat je belooft want het kan ineens heel hard gaan :D

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Hier 2 gemakzuchtige kinderen die het toch echt makkelijker vonden om alles gewoon in de luier te doen dan de moeite te nemen om naar de wc te gaan.

In eerste instantie zijn we klein begonnen, dus een sticker per plas op de wc en omdat er niet gepoept werd kwam daar de beloning voor 2 stickers voor.
    Als het goed ging dan moesten ze steeds meer stickers plakken voor een klein cadeautje.

En als ze zindelijk waren kregen ze een stickerkaart voor 'de hele dag droog' en dat mocht dan een iets groter cadeau. (maar dan wel 15 stickers plakken ;) )

Daarnaast heeft onze oudste echt extra motivatie nodig. Het interesseert hem echt niet of zijn broek nat is of dat hij erin gepoept heeft. Hij blijft er ook gerust in lopen.
    Door juist wel voor een beloningssysteem te kiezen heeft hij zelf het voordeel er van, waardoor hij beter zijn best doet.

En tja eerlijk, de jongste ziet dit van de oudste en ik vind dat ik geen verschil in zulke dingen mag maken. Niet de oudste wel omdat hij het nodig heeft en de jongste niet omdat hij het eigenlijk niet nodig heeft.

Maar goed, de hoeveel stickers en prijs cadeau lag hier dus echt aan de mate van zindelijkheid.
    Bij nog niet zindelijk en er ook niet naar talen was het gewoon een sticker plakken zonder dat er iets aan vast hing.
    Bij de eeste stappen van zindelijk worden en dus zelf aangeven te moeten plassen; eerst bij 10 stickers een klein cadeautje (5 euro ofzo), en dat opbouwend naar 1 dag droog = 1 sticker met een volle kaart bij 15 stickers (10-15 euro).

Natuurlijk, als het zonder kan kun je het beter zonder doen. Maar dat ligt aan jouw wensen en aan je kindje.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Zo hebben wij het ook gedaan en dat werkte prima.

9. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik heb alleen met stickers gewerkt. Dat vond mijn zoontje al zo ontzettend leuk, dat het voor hem al een supermotivatie was.
    Voor het poepen heb ik toen nog extra mooie stickers gekocht van 'Winnie de poep', omdat dat wat meer moeite kostte.

Alleen een compliment geven sloeg bij hem niet zo aan. De ene keer lukte het plassen wel, de volgende keer weer niet. Pas toen we met die stickers begonnen had hij echt iets tastbaars om te zien dat hij het echt kon. Blijkbaar maakte dat wel verschil voor hem.

Share This Page