Single mom die in een bar werkt, meningen?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door pregzilla, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregzilla

pregzilla Actief lid

30 aug 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Ik typ dit bericht voor mijn lieve buurvrouw die momenteel in een minder leuke situatie zit.

Ze is getrouwd en heeft 2 kinderen, een zoontje van 4 en een dochtertje van 1,5. Beiden zijn ze van allochtone afkomst en wonen sinds 3 jaar hier. Hun huwelijk loopt ten einde en ze gaan binnenkort een scheiding aanvragen, echter willen beiden de kinderen graag hebben.

Man werkt fulltime en heeft een gewone daytime job, zijzelf heeft nooit gewerkt en spreekt de taal niet goed. Dit resulteert in dat ze na heel veel solliciteren niets anders heeft kunnen vinden dan werken in bars of café's (die heb je hier veel). Geen vreemde louche tenten overigens en doordeweeks kan ze gewoon overdag komen, maar wel met in het weekend diensten tot 2/3 uur in de nacht. Vanwege de fooi is dit ook het best betalende werk dat ze kan vinden. Voor haar is het ideaal omdat ze 2 doordeweekse dagen zou werken en als de kinderen bij de vader zijn in het weekend dan lange diensten kan draaien, mochten de kinderen niet bij vader zijn kan er een babysitter aan huis komen. Het gaan dan voornamelijk om de tijden dat de kleintjes slapen en zo houdt ze veel tijd voor ze over en zou ze door de week nog kunnen inburgeren ook.

Nu zijn wij zelf door culturele/religieuze achtergrond opgegroeid met een negatieve kijk op dit soort werk en vroegen ons af hoe de gemiddelde westerse vrouw hierover denkt en of dit werk voor haar nadelig kan zijn ivm een eventuele rechtzaak wat betreft de kinderen.

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou, lijkt mij geen probleem toch. Als ze de opvang voor de kinderen netjes regelt zie ik het verschil niet met een kantoorbaan.

Mijn tante, die toen overigens gewoon getrouwd was, heeft ook tijden in een kroeg gewerkt. Gewoon omdat ze het leuk vond.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Een baan in de horeca, niks mis mee.

4. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik denk er helemaal niets over, het is werk, en ze heeft geen keus.

Laat het los en focus je pas op haar als ze haar kinderen verwaarloost of mishandelt.

5. pregzilla

pregzilla Actief lid

30 aug 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Ik heb er zelf geen mening over, ik ken haar goed en weet dat zij niet iemand is die foute dingen gaat doen. We vroegen ons juist af hoe de 'maatschappij' hiertegenover staat en of het eventueel nadelig wbt de kinderen kan zijn.

Ik ben opgelucht dat er alleen positieve reacties zijn!

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Het is werk, ze kan haar kinderen te eten geven en zolang ze opvang heeft voor de weekends dat ze werkt (of een oppas of bij de vader) lijkt er mij echt geen probleem.

Ik zou zeggen dat ze de baan aanneemt met beide handen en blij is dat ze werk heeft!

Ik zou - als je dat ziet zitten - haar net ondersteunen als ze bijvoorbeeld es een keertje geen opvang heeft en jij thuis bent.

Mijn nichtje werkt ook in de horeca en werkt ook veel in 't weekend. Haar moeder doet voornamelijk de opvang, want ook haar partner werkt in 't weekend (meestal alleen zaterdag - in de verkoop).
    Door de week gaat hun zoontje naar de opvang, maar die sluit om 6 uur en hij heeft pas gedaan om 7 uur (en zij vaak pas tegen 10 uur of later). Oma haalt haar kleinzoon dus op bij de opvang en neemt hem al mee naar hem thuis.
    Het voordeel is dat hij meestal op zondag en maandag thuis is en dat nichtje ook 2 à 3 dagen per week thuis is.
    En dat zij vaak ook laat begint - tegen 12 uur 's middags ofzo - zodanig dat hun kleintje meestal kan uitslapen.

7. Cloewja

Cloewja Lid

1 jun 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prima toch...
    Als de opvang goed geregeld is lijkt het mij geen probleem.
    Tegenwoordig mag je blij zijn dat je een baan kunt krijgen en horeca is toch hartstikke leuk

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er zijn natuurlijk altijd mensen die vinden dat ze allerlei meninkjes over een ander moeten hebben. Maar wat mij betreft: ik zou niet weten waarom ik (of iemand anders) een mening zou moeten hebben over het werk van een ander. Het werk dat zij doet is niet schadelijk voor haar kinderen. Dus wat zou ik me daar druk om maken? En dat geldt in NL gelukkig ook voor een rechter! Die mag op basis van haar werk niet beslissen dat zij de kinderen niet zou mogen.

Over het algemeen wordt er gekeken wie er in de jaren voor de breuk de meest intensieve zorg aan de kinderen heeft besteed. Verder speelt ook wel een rol wie de kinderen een stabiele thuissituatie zou kunnen geven.

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mijn mama werkte ook in de horeca, niets mis mee.
    Moet kunnen. Ik bleef bij mijn oma overdag en 's avonds bij mijn vader. Waren wel niet gescheiden.
    Waar woon je? Afhankelijk van het land wordt het kind automatisch aan de moeder toegewezen hoor. Bijvoorbeeld hier in Spanje is het automatisch de moeder en 1 weekend op de 2 is voor de vader + 1 dag in de week.
    Weet dit van een vriendin die in de zelfde situatie zit.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind het juist heel raar dat er mensen zijn die hier negatief tegenaan kijken... daar is mijn mening juist weer negatief in...

11. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ze zorgt voor brood op de plank en werk is werk. En als je je opvang goed kan regelen, prima toch?
    In deze tijd mag je blij zijn als je een baan hebt.

Deel Deze Pagina