Ha! Ik wilde s vragen wat jullie zouden doen, qua omgang. Papa en ik zijn net uit elkaar en hij is verhuist naar een andere stad en werkt fulltime. Nu willen we allebei dat hij onze dochter blijft zien. Maar hoe? Ik zou het lastig vinden als zij nu al bij hem gaat logeren. Ze krijgt nog BV ook snachts. Maar hij wil haar wel elke week zien. Elke weekend met de trein op en neer voor een middagje? Toch af en toe al daar logeren? (ik vind r nog te klein). Hij is helemaal niet gewend aan de zorg voor haar, want die komt volledig op mij neer al die tijd. Maar ik wil wel dat zij elkaar zien. Hij wil niet alleen maar op bezoek komen, juist ook tijd met haar alleen doorbrengen. Elk weekend vind ik sowieso niet reeel en leuk. En hij wil ook dat we ons flexibel opstellen met ruilen enzo. Zouden jullie vaste afspraken maken, of idd flexibel.? Ervaringen gevraagd!!
Hoe oud is je kindje precies? Zolang ze noh borstvoeding krijgt zou ik dr sowieso niet laten logeren!
Maar bedoel je 's nachts bv? Want ik kan natuurlijk heel lang bv geven. Zou iig wel tot 1 jaar willen doen...
voor wat ik begreep van anderen en wat een advocate mij eens verteld heeft stellen ze bij kinderen jonger dan 2 jaar (vooral jonger dan 1 en bij bv) niet als eis dat kind bij vader zou gaan slapen. Wat een rechter / jurist of bemiddelaar wel zou kunnen aangeven is 1 dag bij vader (opbouwen van 2 uur tot halve dag en later hele dag) per week (of 2 weken) ik weet niet hoe ver je ex weg woont maar vervoer moet idd ook naar gekeken worden. Je kan altijd juridisch loket bellen iig. zelf zou ik iig ook niet gaan voor logeren.
Mijn dochter was ietsje ouder, maand of 11 toen wij (eerst tijdelijk) uit elkaar gingen. Ze ging toen elk weekend, 1dag. De ene week op zondag bij papa en op zaterdag bij mij en de andere week andersom. We woonden toen ongeveer half uur met auto bij elkaar vandaan. Op deze leeftijd is het inderdaad wel belangrijk om de frequentie/regelmaat hoger te houden en de duur wat korter. Dus liever vaker een halve of hele dag, dan ineens om de week een weekend. Sterkte met alles!
bedankt voor jullie reacties. WEl een goede tip om misschien toch elke week een moment te hebben. Maar ik zie wekelijks al twee momenten ontstaan. Maar ik vind r nog te klein om te slapen. Maar hij denkt dat IK vooral eraan moet wennen. Ben benieuwd...
Oh en over dat flexibel opstellen mbt ruilen enzo..absoluut JA. Wij zijn nu 2.5jr gescheiden en nog steeds flexibel, is in ieders voordeel hoor.
Flexibel is fijn als je het vanuit vaste afspraken kan doen. Dat is tenminste mijn ervaring. Ik vind het nu helemaal niet erg om een keer te ruilen ofzo maar wel vaste afspraken. Mijn zoontje was anderhalf toen wij uit elkaar gingen en de eerste paar maanden hebben we toen ook vaker een dag gedaan ipv om het weekend. En totdat mijn zoontje 4 was ging hij om het weekend en dan de week dat hij het weekend niet ging een middag/nacht ('s ochtends weer terug) naar zijn vader. Nu hij naar school gaat is het om het weekend. Maar mij lijkt dat voor een kind van 6 maanden wat nog borstvoeding krijgt slapen ook nog niet zo handig. Je zou een soort van voorlopig plan kunnen maken over hoe je de omgang de komende jaren op wil bouwen. Daar zijn toch leeftijdsrichtlijnen voor? en die zou je dan aan jullie situatie aan kunnen passen.
mijn zoontje is ook 6 maand en hier is het voor 1 jaar maar 1 dag in de week hem zien met iemand van mijn familie of ik erbij, en dan tot 2 jaar 1 weekend in de maand. daarna 2 weekende in de maand
Hier is zoontje 10 maanden en gaat sinds november om het weekend naar zijn vader. Ik ben het er niet mee eens maar wil hem niet zomaar weghouden en laat het de advocaten of desnoods door de rechter beslissen. Ex weigert regelmatig bezoek, enkel om het weekend of 1 dag per 14 dagen. Juist bij kleine kindjes is regelmatige omgang superbelangrijk. 1 weekend per maand bijvoorbeeld is echt zoooo moeilijk voor de kleine. Die kan nog niet zolang onthouden en komt dan elke keer bij een vreemde terecht waar die opnieuw moet wennen. Ik hoop dat de advocaten mijn ex zover krijgen om elk weekend 1 dag vast te leggen tot een bepaalde leeftijd en daarna om het weekend. Ik zou daar zeker aan gaan denken. Kijk hij zal toch ooit ook voedingen over moeten gaan nemen. Maar goed, je kan je daarop voorbereiden door te kolven natuurlijk. Je kunt niet verwachten dat je ex zijn kind enkel ziet tussen voedingen door net zo lang totdat er geen bv meer gegeven wordt. Ik zou er wel een opbouw schema van maken. Dus eerst alleen bij jou op visite, daarna een keer 2 uur met hem (hij hoeft toch niet helemaal naar huis te gaan, wellicht is er iets te doen bij jou in de buurt) en dan 4 uur, hele dag. Gewoon in een maand of 2 op laten bouwen. Hebben jullie beide het idee om eraan te wennen maar is het einddoel wel duidelijk (wat je ex graag wilt neem ik aan). Succes in ieder geval.