Scheiden met kind,altijd advocaat nodig?

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Gijsje, Jan 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn man en ik gaan uit elkaar,er is geen ruzie of wat dan ook en we doen alles in overleg.Ook de omgangsregeling met onze zoon en de alimentatie komen we we zelf wel aan uit.
    Nu hoor ik van vrienden en ook mijn moeder zegt dat als er een kind is je altijd moet scheiden met advocaat.Wie weet of dit ook echt zo is?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volgens mij moet het als er kinderren de dupe zijn altijd voor de rechter en moet er ook eerst een bemiddelingspoging gedaan. Flitsscheiding in overleg kan niet met kinderen.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, dat hoeft niet. Maar je moet wel tot afspraken (ouderschapsplan) komen. Deze overeenkomst komt meestal tot stand met een advocaat (je kunt dus ook een gezamelijke nemen) maar kan ook met een mediator. Omdat je wel met een volledig verhaal naar de rechter moet stappen is het handig om hier wel IEMAND bij in te schakelen. Scheiden is naast vervelend (tja, meestal wel) vooral een juridische zaak. Je hoeft niet te laten bemiddelen en net zoals bij een scheiding zonder kinderen duurt het 6 maanden voordat de beschikking omgezet wordt in definitief.

Tips voor ouders die gaan scheiden

Scheiding - Ouders van Jonge Helden

Kinderen: omgangsregeling en bezoekregeling bij echtscheiding

PS: zus is net gescheiden vandaar de 'kennis'

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    als jullie getrouwd zijn wel, anders kun je het óf zelf, of mbv een mediator doen

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

maar alleen voor het indienen.. verder kan je het helemaal zelf doen

6. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Je hebt inderdaad alleen een advocaat/mediator nodig om het ouderschapsplan/alimentatiegedoe vast te leggen... Verder kun je er zelf uitkomen.

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Die zes maanden is niet verplicht overigens, je kunt een verklaring tekenen dat je afziet van de 6maanden bedenktijd. Dan wordt de scheiding gewoon meteen definitief en ingeschreven/

8. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Thanx dames!

10. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Mijn ex en ik hebben alles zelf in goed overleg geregeld. We zijn nu 8,5 jaar verder en nooit problemen gehad. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik een hele schappelijke ex heb en ik geen heks ben. :)

Share This Page