bedankt, voor de reacties, het zet me aan het denken en toch het laatste duwtje in de rug te krijgen... (ik ben trouwens wel in gemeenschap van goederen getrouwd) ik dacht eerst van niet.
Bij gemeenschap van goederen moet je helemaal op gaan passen. Dit zou namelijk betekenen dat als hij schulden maakt,jij daar ook voor opdraait.
ik heb geen advies, wil je wel heel veel sterkte en wijsheid toe wensen. het is wel noodzaak dat je achter de waarheid komt!! en wel heel snel!! je bent in gemeenschap van goederen getrouwd, dus als hij schulden maakt, zijn die ook van jou!
zou een pauze inlassen die 4 weken die je nog hebt bij je ouders doorbrengen en met hun overleggen wat de beste oplossing is voor jouw en kindje dit kan echt niet namelijk straks zit je zelf jaren lang in de schuld als die nog tijd door gaat en jij op deze manier bent getrouwd...
medinalil, jij heb het recht op een goede man .. ik snap wel dat je niet wilt dat hij in de goot eindigt maar dat is niet jou verantwoordelijkheid. Jij heb al deze tijd je best gedaan om voor hem te zorgen en hem kansen gegeven om de problemen op te lossen maar dit wilt hij niet. Ook al zijn jullie in gemeenschap van goederen getrouwd hij kan niet aan geld komen wat alleen op jou naam staat.. toevallig was ik laatst bij de bank en ik wilde weten of mijn man automatisch mijn geld krijgt stel dat er wat met mij gebeurt. Ondanks dat wij in gemeenschap van goederen zijn getrouwd krijgt hij niks zolang het geen gemeenschappelijke rekening is of hij gemachtigd is. En dat zijn familie misschien wilt gaan vechten voor jou kind.. Jij bent de moeder en ik denk dat die familie weinig kans heeft om je kind af te nemen.. je zou altijd even juridisch loket kunnen bellen of een advocaat ofzo om voordat je stappen onderneemt het 100% zeker te checken wat de gevolgen zijn als je gaat scheiden en wat hun wel en niet kunnen doen. Weet dat jij niet fout zit als je wilt scheiden en hij niet jou verantwoordelijkheid is ..
nou hier ben ik weer.... Me man vroeg of ik zijn telefoon in de oplader wilde doen,dit deed ik en toen kreeg ik de kriebels om in zijn telefoon te kijken (dit mag ik nooit)en ik raade per toeval zijn wachtwoord, en wat zag ik... een heel gesprek met een wijf(die ik nog ken ook) vieze praat, dat ze maar al te graag weer een beurt van hem wilde en dat hij van haar hield...etc.etc. ik heb hem er gelijk mee geconfronteerd en hij lachte hij zei ik ben niet vreemd gegaan ik doe net alsof ik haar wil... dit geloof ik natuurlijk niet, ik heb haar whatsapp gepakt en gevraagd, toen gaf ze als antwoord: dit moet je tussen jou en je man bespreken, dit ligt niet aan mij dus dit zegt toch al genoeg?even later zei ze we hebben niks gedaan zo praten we altijd, als vrienden. nou sorry mijn vrienden praten niet zo tegen elkaar. ik zag nog 2 andere gesprekken met 2 andere meiden! het zelfde liedje... ik heb hem gezegt dat die zijn spullen kon pakken en kon wegwezen dit heeft hij dus ook gedaan en volhouden dat hij niks heeft gedaan.... en vandaag stond die aan de deur en nog steeds ontkennen. wat moet ik hier nu mee? ik vertrouw hem voor geen cent.
Ach meid, dat is vreselijk! Duidelijk dat er echt wel wat gaande is. En idd wat je zegt, zo praat je niet tegenelkaar puur als vrienden, zeker niet als je een relatie hebt! Heel goed dat je m de deur uit hebt gezet. Ik zou de komende weken rust nemen, geen overhaaste beslissingen nemen. Licht mensen om je heen in, zodat ze je kunnen steunen. Zorg voor je kindje en bekijk over paar weken situatie nog eens. Maar zo kan je niet verder, als hij niet eens verantwoordelijkheid neemt voor zn daden! Sterkte meis!
Lieve meid, ik zeg niet gauw mijn oordeel maar als het mijn vent was kon hij oprotten! Hij heeft geen respect voor jou of jullie kindje! Wat heeft jullie kind aan een vader die zo doet binnen zijn gezin? Dan beter af zonder hem!
Wat een vent, niet meer binnenlaten en alleen verder gaan hoe moeilijk dat ook is. Trap niet in zijn praatjes.
Laten gaan die kerel. Zou je ooit nog lekker in bed kunnen liggen met hem terwijl je weet dat hij anderen heeft ge...... ?? En daarna naar jou kwam? Wat een walgelijke vieze kerel...
ja echt he bahhhhh ik denk de hele tijd hoe ze t gedaan hebben gadverrr...ben er echt klaar mee, maar ik vind los laten ook zo moeilijk maar als k eraan denk , denk ik wat bezielt me!
Nee......hij heeft niks gedaan, ben je gek Waar men ik dat toch van? Ow ja, van mijn EX! Laat gaan die vent....ik zelf geef nooit gauw op, nu ook nog niet (wat betreft een relatie) maar dit gaat een paar bruggen te ver. Die man verdiend jou niet.
Meid wat ben je toch gebonden en met je gevoel gebonden aan hem. Denk aan je kind, je moeder gevoelens. Aan je man heb je niks. Hij is bezig met zijn eigen leven en het enige wat jij dan doen is een goede moeder voor je kind zijn. Laat je niet ompraten, van de wijs maken. EN als je denkt dat je niet zonder hem kan, dat ken ik maar al te goed. Maar als je eenmaal de knoop door hebt gehakt, zal je jezelf afvragen waarom je dit niet eerder hebt gedaan. Sterkte en denk aan je kind! Dit verdient je baby niet.
Je man is marokkaans toch? Ik zou dan met een oudere wijze man uit zijn familie gaan praten. Zijn vader of een oom bijvoorbeeld? Als je daar aangeeft hoe je man zich gedraagt en wat dat voor jullie gezin betekent, kunnen zij met hem gaan praten en hem op zijn verantwoordelijkheden wijzen. Familie (jij, je kind maar ook zijn ouders etc) en zorgen voor je familie is een van de belangrijkste grondslagen in de marokkaanse cultuur en het islamitische geloof. Ik hoop dat je man dat snel inziet (voor jij vertrekt) want dit gedrag is niet normaal.
Oh ik had niet gezien dat er 5 pagina's waren, ik reageerde al na het lezen van de eerste pagina. Ik lees nu pas van het vreemdgaan. Als jij hem dat niet kan vergeven (wat ik ook volledig begrijp) heeft het ook geen zin natuurlijk om nog te gaan praten. Dan inderdaad de stekker uit je huwelijk trekken. Wat denkt hij wel niet?? Hij heeft het totaal niet begrepen in ieder geval....