scheiden of door gaan??

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door medinalil, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosje79

    roosje79 Lid

    21 okt 2013
    21
    0
    0
    Tjee, het hele verhaal net gelezen... ben dr stuk van... :'(
    En je bent heel sterk dat je door hebt gezet! Heel veel sterkte voor de komende tijd, dat zal je nodig hebben...
    En hoe gaat het met de ex-schoonfamilie? laten zij je een beetje met rust? Hopelijk heb je daar geen last van iig...
    *knuf*
     
  2. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Je bent een kanjer! Jij red het wel.
     
  3. lovieyou

    lovieyou Niet meer actief

    Zoals mamaDaisy al zegt.. zijn familie zal voor eigen bloed kiezen. Ik ben ook half marokkaans, NL opgevoed (gelukkig! mag het eigenlijk niet zeggen). Maar, mijn moeder zat vroeger in precies de zelfde situatie.. en zo ken ik er nog wel een paar. Is het dan typisch? Het lijkt erop alsof ze allemaal gokken of illegale praktijken doen. Ik zou voor jou en je kindje kiezen meis, voor het te laat is. Je kunt het wel zielig voor hem vinden, maar hij vind jou en je kind ook niet zielig als hij het geld mee neemt wat voor jullie gezin bedoeld is.. en dan ook nog durven zeggen dat je je mond er maar over moet houden. Pardon?! Wie denkt hij dat hij is?! Is het niet JULLIE geld, waar ook JIJ recht op hebt! En als er niks meer is, dat je je best mag afvragen waar het in hemelsnaam gebleven is. Echt absurd!
    Mijn moeder is toen in die tijd bij hem weggegaan.. (en ik zeg nu niet dat jij dat ook moet doen, ik weet niet precies hoe jou situatie in elkaar zit natuurlijk) maar mijn moeders situatie was dusdanig, dat zij besloot om voor mij en haarzelf te kiezen. Ze konden hun huur niet meer betalen etc etc. Omdat hij achter haar rug om alles weg gokte.

    Kijk, ik heb misschien een vooroordeel als ik zoiets lees.. omdat ik in deze situatie 'het kind' ben. Maar ik ben blij met de keuze die mijn moeder toen gemaakt heeft.. en ik een gezonde opvoeding heb gekregen, zonder stress om mij heen van ruziënde ouders. Want het was van kwaad naar erger gegaan.

    Ik hoop dat jij voor jou de juiste keuze kunt maken. Ik kan natuurlijk niet zeggen wat jij moet doen en dat doe ik ook zeker niet! Ik probeer jou mijn ervaring te vertellen in de hoop dat je makkelijker een keus voor jezelf kunt maken, als je twijfelt. Want een situatie als deze is gewoon verschrikkelijk.. Hoop wel voor je dat het goed komt! en jullie een fijne mooie tijd tegemoet gaan.

    Je mag me altijd pb'en!! Sterkte!!
     
  4. lovieyou

    lovieyou Niet meer actief

    Ik reageerde eigenlijk nadat ik je 1e stuk had gelezen waarmee je dit topic hebt geopend. Nu ik dit lees.. nee.. sorry, je verdient veeeel beter!!! Zulke praatjes alleen al, DOE JE NIET! wat een onzin zeg bah.. zelfs ik word er boos van als ik 't lees haha.
    Niet intrappen meissie! echt.. het is moeilijk, alleen met een kindje.. maar zo kies je wel voor de juiste weg! Als hij nu al zo is.. dan blijft hij dit doen! wat hij ook zegt!!! Als hij al trouw had willen blijven, dan had hij het nooit gedaan.. en al helemaal niet nadat jullie net een kindje hebben gekregen samen. Dit gaat van kwaad naar erger op een gegeven moment.. en dan zit niet alleen jij maar ook jullie kindje er straks tussen in.

    Kies je eigen weg! hij heeft geen respect voor jullie!
     
  5. lovieyou

    lovieyou Niet meer actief

    en.. (laatste berichtje :p) Je bent een super sterke vrouw met de keuze die je hebt gemaakt! Ik wens je heel veel sterkte en alle geluk van de wereld toe!!! ;)
     
  6. medinalil

    medinalil Bekend lid

    25 mrt 2013
    799
    1
    16
    superrrrr bedankt voor de lieve berichtjes!!
    Het gaat redelijk met mij met me zoontje gaat t super goed ondanks alles is echt een vrolijk mannetje(gelukkig maar)
    me schoonfamilie hoor of zie ik niet meer, die denken alleen aan hun eigen zoon....
    me ex probeert nog steeds geld van me te pakken maar meerdere keren niet gelukt door dat ik me gegevens heb veranderd + lief komen vragen maar ben er niet in getrapt!
    Het is wel ontzettend zwaar, om alles alleen te doen zoals het huishouden,werken,kindje en dan nog te kunnen relaxen,maar ik doe het voor een goed doel en dat is me zoontje alles kunnen geven wat hij verdient...
    en lovieyou...bedankt voor je bericht, en zoals ik het lees lijkt het idd dezelfde situatie als van je moeder.
    heb jij nog wel contact met je vader zijn kant?
     
  7. lovieyou

    lovieyou Niet meer actief

    #107 lovieyou, 7 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2013

    Nee helemaal geen contact. Mijn familie liet haar gewoon links en mijn vader heeft ons nog een tijdje lastig gevallen, maar later zijn wij verhuisd naar een plek waar hij ons niet kon vinden. Ik heb hem al die jaren niet gesproken.. Tot ik 19 werd. Ik was eens nieuwsgierig, maar na een telefoongesprek hield ik t al voor gezien. Niet mijn soort, niet mijn ding.. Kortom moet er niks van hebben en wil er niks mee te maken hebben. Ik heb misschien wel geen vaderfiguur gehad, maar liever dat dan een leugenachtige vader die mijn jeugd verpest had. Ik mis niks.. Omdat ik weet dat wij op deze manier gelukkiger zijn geworden dan wanneer mijn moeder bij hem gebleven was.

    Ik ben zo'n kind en ik neem het mijn moeder niet kwalijk dat zij weg is gegaan en voor ons heeft gekozen. Zij heeft het beste gedaan voor ons. Ik hoop dat jij ook zo denkt medina! Je doet het beste voor jou en je zoontje.
    Gelukkig gaat het nu beter met jullie. Het is moeilijk, maar je red het wel!

    Sterkte meis!!
     
  8. Evientje

    Evientje Niet meer actief

    Heb net het hele topic gelezen, respect voor je beslissing!
    Ik weet dat het zwaar is om het alleen te doen, maar het brengt op termijn ook rust. Heb het soort gelijk mee gemaakt uiteindelijk toen zoon bijna 2 was weggegaan en uiteindelijk schuldbemiddeling aangevraagd. Ben daar nu bijna klaar mee. Kan je alleen het advies geven zorg dat je zaken goed regelt. Ook voor je zoon, mijn ex betaalt niks, zegt bij de rechter dat hij contact wil met zijn zoon maar doet er vervolgens niks voor, niet bellen geen kaartje/briefje helemaal niks. Terwijl de rechter wel in zijn mooie woorden is getrapt. Moeten nu naar begeleide omgang.
    Heb een nieuwe vriend die zielsveel van mijn zoon houdt en samen willen we er graag nog een kleintje erbij... Zaken die ik in mijn oude relatie miste, zijn nu normaal. Ik wil daarmee zeggen het is zwaar om het alleen te doen... Maar na een tijdje zul je merken dat het je goed doet en je er rust door krijgt. De rust heeft bij mij gezorgd voor een nieuwe relatie... Hoop dat de rust jouw ook alle goede brengt!
     
  9. anoniempje25

    anoniempje25 Actief lid

    4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!

    Heftig om zoiets mee te maken
    Je moeder heeft een goede keuze gemaakt en voor jullie geluk gekozen

    Maar geloof mij niet iedereen is hetzelfde
    Ken genoeg Marokkanen die niet gokken of andere slechte dingen doen. Dus niet iedereen over een kam scheren ;)
     
  10. lovieyou

    lovieyou Niet meer actief

    Volgens mij doe ik dat ook niet?! Ik geef MIJN mening over MIJN situatie.. ik zeg namelijk ook dat ik niet weet hoe haar situatie precies in elkaar zit, en dus ook niet hoe haar vriend in elkaar steekt, en met mijn verhaal niet wil zeggen dat zij precies hetzelfde moet doen als wat mijn moeder in die tijd gedaan heeft. Ik geef alleen maar aan, dat haar verhaal heel veel op mijn verhaal lijkt.. en zo op heel veel verhalen die ik in mijn omgeving hoor! en ja ik zeg het lijkt erop alsof ze allemaal gokken of illegalen praktijken doen. Ik zeg dus niet dat dit zo is.. ;) Ik ken ook genoeg marokkanen die wel oké zijn.
     
  11. Lizzie0110

    Lizzie0110 Actief lid

    21 mei 2013
    121
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb zojuist alles gelezen en TS: je hebt laten zien dat je over veel kracht beschikt. Het is makkelijk om als buitenstaander te zeggen: ga bij je man weg. Wij kunnen er immers objectief naar kijken. Maar het ook daadwerkelijk doen is altijd lastig als er emoties bij betrokken zijn, zelfs als het de beste oplossing is. Dat jij dit gedaan hebt, toont moed en karakter. Echt, respect.
     

Deel Deze Pagina