Laatste loodjes en niet voor jezelf kunnen zorgen

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door MiszJones, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiszJones

MiszJones Lid

2 jul 2013
    5
    0
    0
    Klantenservicemedewerker
    Budel
    Hallo meiden,

Dat de laatste loodjes (letterlijk) het zwaarst wegen is een gegeven, dat weet ik. Toch is het erg moeilijk voor mij.

Ik ben namelijk erg klein waardoor mijn buik enorm is. Ik heb continu rugpijn, hoofdpijn en pijn aan mijn ribben. Lopen, opstaan, gaan liggen en alledaagse dingen zijn een hele opgave al dan niet onmogelijk. Nu is het ook nog eens zo dat ik alleen woon en geen netwerk heb. Het komt nu op het punt dat ik het erg moeilijk vind om voor mezelf te zorgen omdat ik daar fysiek gewoon de kracht niet voor heb. Koken, schoonmaken en boodschappen doen zijn dingen die ik nu al bijna niet meer kan. Mede doordat iedere beweging een harde buik veroorzaakt.

Ik ben nu bijna 36 weken zwanger en ik vraag me af hoe ik dit tot 40 weken vol kan houden. Heeft iemand handige tips/adviezen over hoe ik de komende vier kan doorkomen? Ik wil natuurlijk de baby en mijzelf zo min mogelijk schade aanrichten maar vraag me af hoe ik dit kan bewerkstelligen.

Alvast heel erg bedankt! :)

Groetjes Robin

2. anoniempje25

anoniempje25 Actief lid

4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!
    Is een huishoudelijke hulp niet iets voor je?

3. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    heb je helemaal geen buur, collega, familielid of vriend die even kan komen helpen? Boodschappen a huis laten leveren?
    aan je verloskundige vragen om bevalling vroeger in te leiden?

sterkte!

4. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Wat vervelend dat de laatste loodjes zo voelen! Heb je echt niemand om je heen? Misschien dat de mensen om je heen je niet direct kunnen helpen maar misschien kennen zij weet iemand die ze kunnen vragen?

Bespreek dit iig met je huisarts! Soms kan er via een sociale indicatie iets geregeld worden qua hulp! En vraag anders ook door voor bijv organisaties die werken met vrijwilligers. Zou fijn zijn als iemand met je mee kan denken hoe je dit aanpakt. Zowel nu maar ook voor toekomst want ook met kleintje zullen er situaties zijn waarin je eigenlijk steun of hulp nodig hebt!

Sterkte!

5. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons in de stad is er zon vrijwilligers organisatie waarbij moeders andere moeders ondersteunen, misschien kun je hier eens naar vragen? Bij het cb hangen foldertjes hierover, maar de HA heeft hier misschien ook info over. Dit kan ook heel erg helpen als de baby er is.

Als ik nog op de naam kom zal ik het nog posten.

Heel veel sterkte met de laatste loodjes!

6. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    #6 cinderella1978, 18 dec 2013
    Laatst bewerkt: 18 dec 2013
    Volgens mij kom je wel in aanmerking voor gezinshulp ik zou idd even navraag doen bij je huisarts over wat mogelijk is.
    En waarschijnlijk kan je verloskundige je er ook mee helpen volgens mij hebben zij ook contacten met zulke instanties

Deel Deze Pagina