mac donalds!!!!!! prenatal (daar zijn ze juist blij als je ervaring hebt met babyspullen)achter de kassa bij de supermarkt
kassiere, verkoopmedewerkster in kledingzaken e.d word ik allemaal te oud voor bevonden. Vraag me niet waarom ben nog maar 25 maar een van 16 is veel goedkoper he....huishoudelijk hulp kan ik niet doen dan moet ik me rijbewijs hebben want hier in het dorp is er helaas niet eens vraag na..... Wat haar betreft zit ze hetzelfde schuitje. Alleen haar kinderen zijn nog jonger dan die van mij. Werken en leren ziet ze nou niet zo zitten met de 2 kleintjes, ook vanwege oppas, geld enz....maar goed zo te lezen heeft ze niet echt veel keus ben ik bang voor!
onzin, callcenters, schoonmaak werk bij vakantieparken etc, zoeken altijd mensen, hoe oud iemand ook is. Je snapt toch wel dat het onzin is dat als je 23 bent dat je dan te oud bent he.
Nikita, bedankt @ jongmoedertje, zie het niet als aanval... ik probeer te bedenken WAT er dan misgaat. Om de reden dat je kids hebt, is superbelachelijk!!!
Goede tip Fullhouse. Daarnaast kan het volgen van een sollicitatietraining ook uitkomst bieden. Werkgevers krijgen de eerste indruk van een sollicitatiebrief. Als dat 'een vodje' is, wordt het meestal al niks.
Ja mijn man zei dat ook al eens. Vraag gewoon waarom. Maar ik ben niet zo held om terug te bellen en te vragen waarom ze me niet willen wat dat betreft ben ik best een angsthaas!
Als je kind 3 maanden is moet je alweer werken, dus nix geen sollicitatieplichtontheffing. Voor de belastingdienst ben je Duurzaam Gescheiden als je niet samen op 1 adres woont. Dan kun je alle toeslagen aanvragen.
dan moet je zelf terugbellen om te vragen hoe en wat en niet maar de hoop opgeven als jij zelf niet wordt teruggebeld en niets meer hoort. Weinig moeite om de telefoon te pakken en zelf te bellen om te vragen hoe en wat, ook al ben je een angsthaas. Dan weet je tenminste wel de reden waarom je wordt afgewezen en daar kan je dan op inspelen. Ik word er een beetje moe van dat mensen zeggen dat er geen werk te vinden is, terwijl er echt genoeg werk is. Alleen voelen sommige mensen te goed voor bepaalde banen en gaan daar dan niet op solliciteren waardoor het lijkt of er geen werk is.( ik zeg niet dat dat in jouw geval van toepassing is) En worden echt genoeg banen aangeboden, in de zorg kan je werken en leren tegelijk en krijg je elke maand gewoon betaald. Ik heb nog nooit zonder werk gezeten en ik heb veel banen gehad, van achter de kassa tot werken in een makelaardij, tot krantenlopen (ok ik was 14 maargoed) tot aan wat ik nu doe en ook blijf doen. Als je wilt werken, kan je werken.
Nikita23, klopt!! Misschein kun je een topic openen, er zijn misschien wel mama's wie zulke gesprekken moeten voeren, of CV's moeten beoordelen? Dan kun je misschien via PB iets uitwisselen. Die cursussen zijn volgens mij duur...
Ohh ik zie het ook helemaal niet als aanval hoor sorry als dat zo lijkt! Ik weet het niet wat het is, ik krijg vaak helemaal niks te horen, of ze zeggen dat ze liever iemand hebben die jonger is, of ze zeggen dat ik niet in het plaatje pas vanwege de kids. Alsof ik niet kan werken met kinderen...
Tuurlijk snap ik wel dat het onzin is! maar vertel dat alle bedrijven waar ik al die jaren al gesolliciteerd heb maar eens. Misschien dat ze naar je luisteren! Callcenters wouden me niet hebben, de supermarkten niet, de kleding/cadeau enz winkels willen me niet, fabrieken niet, thuiszorg moet ik rijbewijs hebben anders kom ik nergens die kan ik niet betalen nu dus dat word hem ook niet. Ik wil dolgraag de zorg in maar goed daar moet ik weer papieren voor hebben...
Jongmoedertje, wat ik bedoel te zeggen. Gewoon vragen is niets mis mee. , Zal ik u misschien mogen vragen wat de reden van mijn afwijzing is?' = vriendelijk en open, en ze zijn NIET verplicht tot reageren. Bellen om te vragen of de e-mail of brief = aangekomen toont ook van goede wil. Boeien! Wil je nou werken of niet?
Hahah dat weet ik, vind het alleen zo raar om te bellen en zeggen mag ik vragen waarom jullie me niet willen? Weet niet haha wat betreft me kids ben ik een leeuwin, maar wat betreft werk ben ik een angsthaas....... Maar goed ik zal me vriendin dit topic wel laten lezen want er staat zoveel info dat ik niet allemaal kan onthouden haha....
Ja tuurlijk wil ik werken!! Heeeeeeeel graag zelfs!! liever vandaag dan morgen. Hmm misschien dan toch maar eens mijn angst op zij zetten...... maar dan zitten we nog wel met me vriendin haar probleem!
Wat ook een optie is, om open sollicitaties te sturen. Dan ga je wel een archiefkastje in, maar nooit geschoten is altijd mis. Laat ook dujidelijk merken dat je dolgraag wil, verdiep je voorheen goed in het bedrijf. Je kunt het best
k stuur ook bergen met open sollicitaties. Kijk vaak waar ze personeel vragen dan ga ik daar heen en vraag om info en hoe ik me kan inschrijven. Maar ik stuur ook vele sollicitaties overal en nergens heen.
Een opleiding neem k aan? die krijg je ook niet zomaar. Ben daar ook al achterna geweest, maar me man verdiend genoeg om bij hun aan te kunnen klopen. Re-integratie is nu ook afgelopen dus daar kan ik helaas ook niet op vallen.....