Scheiden, waar beginnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 23 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    De kogel is door de kerk; wij gaan scheiden.

Mijn man is erg boos en verwijt mij alles. Hij wil nu een tijdelijke slaapplaats zoeken en dan gelijk de kinderen inlichten, iets wat ik absoluut nog niet wil doen.

Maar nu, welke stappen moet ik/wij ondernemen? Waar begin je?:(

2. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Eigen woning kopen of huren, kids op nr 1, financiën regelen, omgangsregeling kinderen opstellen etc

3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Heeft de relatietherapie het bevestigd dat dit de beste keuze is? Weet nog dat je pas geleden het 30-tigers dillema topic opende.

Ik heb geen ervaring, maar wil je wel veel sterkte wensen ♥

Sado en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Nee de therapie heeft ons helaas niks opgeleverd. We staan mijlenver uit elkaar en kunnen het gewoon niet met elkaar eens worden helaas..

Dankjewel.

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Wat is de reden voor jou om het nog niet aan de kinderen te willen vertellen?

6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.733
    113
    Vrouw
    Soms is het gewoon OP en mss is deze relatie wel dat wat ervoor zorgt dat jij aan alles gaat twijfelen.
    Hopelijk zwakt de boosheid wat af en zal hij snel inzien dat wat jullie ooit hadden helaas weg is.

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    wat ontzettend lastig zal dit voor jullie zijn. voor jou, voor je man en voor de kinderen.
    Ik heb geen concrete tips. wil je veel sterkte wensen.

ik denk dat ik op zoek zou gaan naar een advocaat of online zou gaan zoeken naar hulp bij scheiding, wat te regelen bij scheiding, zodat ik zou weten wat ik moest doen. ik hoop dat reeds gescheiden dames tips voor je hebben.

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    Heel veel sterkte :(

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ik wil iniedergeval wachten tot we een plan hebben, waar hij gaat slapen, hoe we dat gaan doen qua omgang (ik werk onregelmatig in de zorg) dus dat als ze vragen hebben we daar een klein beetje op kunnen antwoorden. Onze oudste heeft tekenen van autisme dus al die onzekerheid zou haar heel onrustig en verdrietig maken en ze zit al zo slecht in haar vel.

Asil vindt dit leuk.
  10. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.385
    1.324
    113
    Vrouw
    Sterkte!

11. Cobon

Cobon Niet meer actief

Veel sterkte ♥️

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Dank jullie wel:cry:

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Heb geen advies, maar wil je wel sterkte wensen ❤

14. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Ik snap wel dat je man er zo instaat. Als mijn man nu de stekker uit ons huwelijk zou trekken, zou ik het niet trekken om eerst rustig met z'n tweeën een plan te maken en het een paar weken aan te kijken. Ik zou mijn spullen pakken en denk ik nog dezelfde nacht niet meer thuis slapen, kinderen zouden dan denk ik voor hun rust in hun vertrouwde omgeving blijven. Maar wellicht is dat op dat moment geen optie en gaan ze mee.

Dit gaat linksom of rechtsom een klap zijn voor jullie kinderen. Ik zou kort en duidelijk vertellen hoe of wat. Richtlijn is volgens mij een paar weken voor een partner ergens anders gaat verblijven. Als je partner nu dus ergens anders gaat verblijven, zou ik het zsm op tafel leggen. Het samen vertellen, zodat duidelijk is dat de boodschap van jullie samen komt. Maar ook dat jullie samen wel voor ze blijven zorgen.

Papa en mama gaan scheiden, we houden ontzettend veel van jullie, het is niet jullie schuld dat we uit elkaar gaan, papa gaat ergens anders slapen. Hou het algemeen, ga niet in op jullie gevoel en jullie behoeften. Je zit daar op dat moment voor je kinderen, en er moet ruimte zijn voor hun vragen, opmerkingen en emoties.

15. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    Ik wil je heel veel sterkte wensen.

16. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Altijd naar! Maar als je/jullie echt niet meer gelukkig zijn, dan is t gewoon de juiste keuze! Heel veel sterkte!

17. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Veel sterkte!

Sta je ingeschreven bij de woningbouw stichting in jouw stad/dorp?

De eerste stap is een mediator of advocaat benaderen. Zij weten precies waar te beginnen.

18. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Geen advies, maar wil je heel veel sterkte wensen.

19. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    Kunnen jullie nog wel normaal overleggen met elkaar?
    Ga dan op zoek naar een mediator.
    Staat 1 van jullie ingeschreven bij een woningcorporatie ?

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier vorig jaar gescheiden.
    Even snel een advies: vertel het wel gelijk de kinderen. Mijn oudste heeft ook autisme en wat je zegt, duidelijkheid is heel belangrijk. Óók de duidelijkheid dat nu gewoon nog heel veel onduidelijk is.
    Kinderen voelen die onduidelijk namelijk wel: waarom is papa zo boos? Waarom slaapt mama op de bank? Waarom moet mama huilen of doet ze kortaf? Etc etc.
    Juist dat geeft onrust. Dus leg rustig uit dat papa en mama niet meer super-gelukkig zijn met elkaar en dat jullie over een tijdje niet meer samen zullen wonen (net als Pietje/Jantje uit de klas) en dat daar heel veel voor geregeld moet worden nog. maar dat jullie altijd hun papa en mama zullen blijven en dat ze altijd mogen komen als ze vragen hebben. Zo belangrijk! Alle onzekerheden en twijfel (verdriet, boosheid) mag er zijn. Denk dat dat ook iets wat een boodschap naar kinderen mag zijn (mits in veilige omgeving)
    Heel veel sterkte gewenst in deze achtbaan!

Paardenbloem, NiekeKris, Neuzeke en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina