Wat te doen?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door annemarietje, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annemarietje

annemarietje Niet meer actief

Heey dames,

Ruim een maand geleden zijn mijn vriend en ik uit elkaar gegaan. Na een tijdje rust, even niks, wil ik graag alles op een rijtje hebben over hoe het straks allemaal geregeld gaat worden met de kleine. Ik wil graag dat hij een vader heeft en hem dus ook ziet. Ik heb mijn ex verschillende malen voorgesteld om in een normaal gesprek alles te bespreken, maar hij wil niks. Als hij al reageert is het dat hij daar ‘geen zin’ in heeft. Wat zouden jullie doen? Doorgaan met vragen of hem zelf met initiatief laten komen?
    Ik twijfel zo.. ik wil heel graag alles geregeld hebben wat er geregeld moet worden en wil gewoon dat m’n mannetje een vader heeft:(

Liefs

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    #2 siriel, 27 jan 2015
    Laatst bewerkt: 27 jan 2015
    Wat vervelend voor je dat je ex zich zo opstelt. Hebben jullie bewust voor een kindje gekozen? Misschien dat dit meespeelt in hoe hij nu reageert.
    Ik zou hem niet blijven pushen, er zelf niet meer over beginnen.
    Zorg dat je voor jezelf en je kindje alles op een rijtje hebt.
    En als je ex in de toekomst toch toenadering zoekt, het als 2 volwassenen proberen te bespreken.
    Het is jammer dat hij er nu niet voor open staat. Maar om hem te blijven pushen.. misschien werkt het averechts.

Ik zou echt nu een pas op de plaats maken, en hem "laten" hoe moeilijk dat misschien ook is. Misschien gaat hij er zelf dan wel over nadenken.
    Ik zou geen contact meer opnemen, ook niet om erkenning van het kindje te regelen, of om te vragen of hij ook op het geboortekaartje wil bijvoorbeeld ik noem maar wat.

Ik snap dat het heel moeilijk is. Maar probeer je rust een beetje te vinden, en je te focussen op je zwangerschap, en je kindje wat gaat komen. Als hij echt geen vader wil zijn.. dan helpt het ook niet om te blijven vragen..en het af te dwingen.. hoe rot ook.

Ik hoop voor je dat hij tot inkeer komt, sterkte!!

@ Ik lees net je vorige topic, en herinnerde me het topic ook meteen weer. Ik zou het echt proberen los te laten.
    Het is het mooist en zeer zeker ook belangrijk als jullie kindje ook een vader heeft. Maar het belangrijkste is, dat hij het zelf ook moet willen, je kindje heeft er ook niets aan als er straks een papa is die er alleen maar is wanneer hij denkt dat hij er zelf wel zin in heeft.

3. mamavan4kids

mamavan4kids Nieuw lid

27 jan 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

ikzelf zit een soortgelijke situatie ik zat ook zo na een maand en nu bijna 4 maand alleen mijn ex heeft niks gedaan en vraagt ook nooit als ik die vragen stel ikzelf ben nu zo ver dat ik niks meer vraag laat hem maar komen dus ik snap dat het voor jou nog erg moeilijk is maar laat het even rusten en hem zelf laten komen komt hij niet is het zijn verlies niet de jouwe je red het ook prima zonder hem ik weet het makkelijk gezegd ! maar dat is nu het beste hoe moeilijk ook ook ik gun mijn zoontje een papa maar geen papa die nu er ook niet naar omkijkt denk zelf heel goed na laat hij je nu zitten dan zal hij het straks mss ook doen ik hoop ook dat mn ex uitzichzelf komt voor de kleine man en ik hoop het ook voor jou maar het moet helaas uit henzelf komen steeds vragen werkt niet daar ben ik nu achter helaas

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Je kunt hem niet dwingen helaas, ik zou zeker niet door blijven praten maar hem initiatief laten nemen.

5. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    #5 Ikke101, 1 feb 2015
    Laatst bewerkt: 1 feb 2015
    Goh het doet me denken aan de vader van die kleine hier in mijn buik! Ik begrijp dat iedereen hier zo relaxed reageert, maar sorry hoor, toch hier even mijn boosheid: wat denken die mannen wel! Zij moet nu dan maar alles in haar eentje regelen, omdat meneer "geen zin" heeft??? Wat nu als zij ook geen zin heeft? Tsja.... Ik vind het onverantwoord hoe sommige mannen kunnen reageren, lekker makkelijk allemaal.

Van de andere kant hebben de dames hier wel gelijk. Pushen werkt niet. De vader van mijn kind negeert me volledig, al maanden lang. Ik heb me lang als onbelangrijke "stront" gevoeld. Inmiddels is dit gevoel omgezet naar afschuw; ik kijk heel erg op hem neer inmiddels. Maargoed, ik heb het geluk dat ik het financieel wel trek zonder zijn hulp, maar wat nou als een vrouw het financieel NIET kan trekken in haar eentje? Het is niet niks natuurlijk. In dat geval kan je straks zijn erkenning AFDWINGEN bij de rechter. Dan MOET hij ook alimentatie betalen. In mijn geval ga ik dat niet doen, ik laat hem barsten, ik heb hem gelukkig niet nodig. Ik hoop dat je ex nog bijtrekt en dat hij niet zo extreem koppig is als die van mij, want daar bereikt ie enkel ellende en een hoop verdriet mee.

6. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Heel vervelend voor je!
    Ik heb in dezelfde situatie gezeten en het deed mij heel erg veel pijn dat de vader van mijn zoontje geen interesse toonde in ons kind. Op een geven moment heb ik het maar gewoon geaccepteerd, hoe graag ik ook wilde dat mijn zoontje een vader had.
    Ik hoop dat jij ook de knop om kan zetten en hem gewoon met rust kan laten, hier schiet je namelijk niks mee op. Je kan iemand niet dwingen.

Hier is de vader van mijn zoontje trouwens omgeslagen nadat hij geboren is. Het was een moeizame start maar inmiddels komt mijn ex ons zoontje 1x per week opzoeken. Hopelijk gebeurd dit bij jullie ook.

Heel erg veel sterkte.

Deel Deze Pagina