alleenstaande mama wilt weer studeren (hbo)

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door K1986, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    haaai mama's

het onderwerp zegt het al, ik ben een alleenstaande mama van 27. En ik wil graag weer gaan studeren. Alleen zie door de bomen het bos niet meer. Hoe kom je in godsnaam rond? en hoe doe je het met opvang. Ik heb geen oppas vrienden, of oppas familie. Ben ook echt een alleenstaande mama, bio- vader is niet in beeld.

Zijn er hier moeders met ervaring?

gr kelly

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Je krijgt aanvullende stufi als je een kind hebt.
    Daarnaast kinderopvangtoeslag. Huurtoeslag kindertoeslag etc.
    Het is niet ruim maar op zich wel redelijk te doen.

3. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik ga precies hetzelfde doen...

ga volgende maand beginnen en ze zeggen dat het te doen is...

4. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    Hey hey! Ik ben september begonnen met een hbo studie :)
    En je kan er echt mee rond komen :) en desnoods bij lenen (gewone studenten lening en hbo krediet). Maar de aanvullende beurs is ook al bijna 500 op zichzelf. En ja wat ik zelf persoonlijk het fijnst vind is een gastouder...
    Oh en als fulltime student in hoger onderwijs heb je sowieso recht op 220 uur opvang(toeslag. :)
    Het is zwaar..maar wel te doen en erg leuk..
    Maar ik adviseer wel echt een gastouder zodat je altijd weet dat je kind daar ook z'n rust krijgt.. Gaat hij/zij nodig hebben en is voor jou ook geruststellend. En je hebt veel direct en persoonlijk contact. Ook dat heb je nodig :) omdat op hbo kunnen ze dingen nogal eens onverwachts inplannen of wijzigen ^^ maar als je het wil, kun je het!! Succes!!!

Deel Deze Pagina