Scheiden, wat komt daar bij kijken

Discussie in 'De lounge' gestart door Neilia, 15 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
  2. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    @Lotion ik ben in 2011/2012 gescheiden vanuit een vergelijkbare situatie. Je mag me pb’en als je wil. Heb wat vraagjes maar wellicht ook wel advies.
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Met jonge kinderen kan je bij de bijstand vrijgesteld worden van sollicitatieplicht tot ze schoolgaand zijn.

    Hier is maatschappelijk werk de instantie om alles geregeld te krijgen.

    Veel sterkte/succes!

    Welke pronvincie woon je ook alweer?
     
    Loveischocola vindt dit leuk.
  4. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    :( veel sterkte Lotion
     
  5. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Nee geen grapje. Ze hoeft toch niet meer met m naar bed? Ze zit in een lastige positie zonder inkomen en met schulden. Kun je beter even met je verstand ernaar kijken.
     
    puzzelstukje, Elsss, Relax en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Ach @Lotion ik had zo gehoopt, ook na je post over die telefoon, dat het nog wel goed zo komen! Hè bah!
    Je mag me altijd een PB sturen. Ik ben er helaas ook gepokt en gemazeld door. (Privé en werk).
    Heel veel sterkte ❤️
     
  7. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Je wordt tegenwoordig niet zomaar meer vrijgesteld van sollicitatie plicht, ook niet als je kinderen hebt. Misschien verschilt dat per gemeente. Maar wat ik hier om me heen hoor en zie, kan je gewoon aan het werk als de gemeente opvang aanbied.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit heeft mijn zus gedaan en heeft naar omstandigheden goed uitgepakt omdat haar - inmiddels ex - een baan heeft waarbij hij 4 wk weg is voor werk en dan 3 wk thuis, 4 wk weg, 3 wk thuis. Dit heeft nog best goed gewerkt even. Maar meer om de boel even te laten bezinken en vanuit daar verdere stappen te ondernemen.
    Verder begreep ik van haar dat het echt onhoudbaar werd, mede om de redenen die @Magnolia29 schetst. Haar kinderen zijn wel wat ouder en begrepen de situatie. Maar op een gegeven moment moet je gewoon verder.
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    #49 Zoe123, 15 jan 2023
    Laatst bewerkt: 15 jan 2023
    Toen wij besloten uit elkaar te gaan, zijn we eerst gaan birdnesten.
    Waarom? Omdat het “even” een ander huis vinden tegenwoordig niet 1 2 3 kan en je toch gaat zoeken naar een oplossing.
    Wij hebben toen wel al een co-ouderschap regeling op papier gezet.
    Als ik was werken waren het zijn kinderdsgen (voordeel is dat ik dan ook meerdere dagen weg ben), en verbleef hij met de kinderen in ons huis (en soms langer en dan moest ik mijn heil elders zoeken) en als het dan weer mijn dagen waren verbleef ik in ons huis en verkaste hij naar kleine studio die hij had gehuurd.
    We hebben dit ruim 1,5 jaar gedaan. Ondertussen had hij een huis gekocht, stond ons huis op mijn naam, en konden de kinderen dan eindelijk ook bij hem verblijven.

    Hou er rekening mee dat je wel moet nadenken over welke omgangsvorm je wil gaan afspreken.
    Maar ook als je kiest voor bijvoorbeeld alleen weekenden bij hun vader dan nog is te ver weg verhuizen van zijn kant eventueel niet fijn.
    Mijn ex was dat in eerste instantie ook van plan maar wat doe je je kinderen aan…Zeker naarmate ze ouder worden, willen ze
    in de weekenden hun eigen leven hebben. Afspreken met vrienden, sporten, verjaardagen, etc.
    Dat is allemaal niet haalbaar als de afstand groot is.

    Heel triest @Lotion.
    Sterkte de komende tijd.
    Als je er midden in zit voelt het heel uitzichtloos. Alsof er nooit een einde aan het verdriet komt.
    Aan het geregel. Afscheid nemen van een leven samen.
    Maar het komt uiteindelijk goed.
     
    NiVa0230 en JupitR vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Lotion wat triest om te lezen. Ik heb geen inhoudelijke tips voor je maar wil je wel even sterkte wensen en een digitale knuffel geven. We hebben nog veel gekletst in het groepje toen ik zwanger was van zoon 3.
    Ik hoop voor jullie (en de kinderen) dat het jullie lukt om gewoon de vrede te bewaren. Kinderen krijgen alles mee maar zijn ook flexibel en dus echt wel weerbaar tegen omgevingsfactoren en stress. Maar uiteraard zullen ze iets van de situatie mee krijgen. Dat is gewoon helaas niet te voorkomen. Toneelspelen heeft ook geen nut. Probeer het alleen rustig te houden waar ze bij zijn, maar dit zul je ongetwijfeld doen.
    veel sterke nogmaals
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    #51 Zoe123, 15 jan 2023
    Laatst bewerkt: 15 jan 2023
    Nergens wordt gezegd dat zij iets moet faken of stiekum doen. En al helemaal niet wat jij impliceert qua fysieke gedeelte.

    Maar je moet niet vergeten, dat de realiteit nu eenmaal al een tijd is, dat er een grote groep mensen is die eigenlijk willen scheiden maar die puur vanwege de financiële situatie en de woningnood gewoon nog niet die stap kunnen nemen.
    Was het maar zo makkelijk. Ik zat ten tijde van mijn eigen scheiding midden in een scheidingsgolf onder mijn vrienden en geloof me, niemand was zo hop snel scheiden nieuw huis en klaar is Kees. Bij allen ging er zeker maanden overheen, zo niet langer.
    Jezelf wegcijferen, ongelukkig zijn en stress ervaren is eigenlijk zowat synoniem aan scheiden, uiteraard de uitzonderingen daar gelaten. Hoe treurig ook, scheiden is gewoon treurig.
     
  12. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.204
    18.949
    113
    Heel veel sterkte @Lotion ♥️:(
     
  13. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.803
    6.971
    113
    Vrouw
    Waarom zou ze de kinderen mee moeten nemen?

    @Lotion heel veel sterkte!
     
    Sado en Neuzeke vinden dit leuk.
  14. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Heel veel sterkte. <3
     
  15. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik denk dat jij het opvat alsof ze nog moet doen alsof ze een relatie heeft. Ik vat hem op als zijnde een ‘huisgenoot’.
    Wij hebben na ons besluit ook nog 3kwart jaar samengewoond totdat ik een eigen huis had. Soms is dat gewoon beter, rustiger voor de kinderen. En ook voor jezelf, zo kon ik echt kijken naar een geschikt huis, een andere baan, school voor de kinderen etc. En geen overhaaste beslissingen nemen.
    Het ligt er ook gewoon aan hoe je tegenover elkaar staat. En natuurlijk gingen wij niet voor niks uit elkaar, maar wij hadden nog steeds respect voor elkaar als persoon en als ouder.

    Heel veel sterkte @Lotion, wat ontzettend rot dat het niet werkt..:(
     
    NiekeKris, Nina Sanders, Magnolia29 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Bedankt voor alle tips en adviezen.

    Deze week ga ik alles even uitzoeken en kijken wat het beste is om te doen.
    Mijn man weigert te geloven dat het niet meer goed komt en heeft vannacht niet thuis geslapen.
    Ik heb gezegd dat ik van het weekend wel weg ga maar dat hoefde niet van hem.
    Hij heeft wel aangegeven dat hij dan op zoek gaat naar een ander huis zodat ik hier kan blijven.
    Hij weet dat ik niet boos ben en dat ik hoop dat we wel normaal blijven doen tegen elkaar.
     
    puzzelstukje, spruitje80, Mop81 en 14 anderen vinden dit leuk.
  17. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.275
    113
    Ik weet niet de voorgeschiedenis die je misschien wel hier hebt gepost En misschien zit je niet hierop te wachten, Maar weet je zeker dat je het niet nog een tijdje wil aankijken? Ook Wij hebben vier kinderen waarvan de jongste ook pas anderhalf is en dat is gewoon een enorme aanslag op je relatie. Ook goede relaties worstelen wanneer er veel drukte is. Wanneer de kinderen ietsje ouder zijn zou een en ander toch misschien kunnen veranderen?
     
    Krokodil16 vindt dit leuk.
  18. Ayla7000

    Ayla7000 Actief lid

    24 jun 2021
    491
    218
    43
    Vriendin van mij is in 2014 gescheiden via mediator en ze heeft geen rekening ontvangen. Alles is via mediator gegaan.
     
  19. Ayla7000

    Ayla7000 Actief lid

    24 jun 2021
    491
    218
    43
    En inderdaad budget beheer zal ook wel de wegen kennen.
    Sterkte
     
  20. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    mijn man liegt en bedriegt. Dus nee ik kan dat niet meer aankijken.
     

Deel Deze Pagina