Scheiden, wat komt daar bij kijken

Discussie in 'De lounge' gestart door Neilia, 15 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    872
    113
    Ik ben vorig jaar gescheiden en heb daar flink voor betaald. Dus of er is hoop veranderd afgelopen jaren of haar ex heeft het betaald. En hoe meer je samen hebt hoe duurder de mediation is. Daarnaast betaald je altijd de advocaat kosten of je nu met of zonder mediation scheid.
     
  2. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Ik wil je heel veel sterkte wensen! Knuffel.
     
  3. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Ik heb geen tips voor je, maar kon je topic niet zo wegklikken. Veel sterkte Lotion, lastige maar onwijs krachtige beslissing! Als je erover wilt praten, dan weet je ons te vinden. <3
     
  4. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.527
    1.497
    113
    Mocht het toch uit de hand lopen.
    Een tip die niet iedereen weet.
    Zag dat je 3 half jaar ingeschreven staat.
    Hoelang sta jij al op het contract van nje huidige woning?
    Is dit langer dan die 5 jaar dan kun je nog wat bij krijgen.

    Wij hadden ook zo iets wij wonen hier nu sinds dec 2012 hier.
    Lieten ons weer in schrijven in 2015 dus die jaren kregen wij kado.
    Dus als je al langer als de inschrijving er woonde stuur dan even een mail.
    Max 5 jaar kun je er bij krijgen tenzij je dus korter er woond

    Verder heel veel sterkte
     
  5. Zizzy

    Zizzy Actief lid

    16 feb 2021
    168
    93
    28
    Vrouw
    Wat erg Lotion Heel veel sterkte!

    Zoals ik je verhaal lees lijkt het me het handigst dat jullie dit huis aanhouden. Een andere woning, zeker met vier kinderen, zal erg lastig worden. Als je man door de week toch al weg is kunnen jullie een regeling treffen voor de weekenden. Misschien een klein appartement voor degene die dan niet bij de kinderen is. Voor de eerste periode zou ik het zo regelen zoals @Eppo82 beschrijft.
     
    nizzie86, Sado en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.829
    814
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Mediator kan ik ook aanbevelen, heeft bij ons destijds veel papierwerk uit handen genomen.
     
  7. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Oh meid wat naar om te lezen! Ik wil jullie heel veel sterkte en succes wensen. Knap dat je voor jezelf en de kinderen kiest.
     
  8. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.180
    936
    113
    Zuid-Holland
    Als je in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand heb je bijna geen kosten. Afhankelijk van je inkomen kom je daar wel of niet voor in aanmerking. Onze mediator/advocaat heeft dit toen voor mij aangevraagd. De helft van de rekening van de mediator was voor mijn ex, de andere helft werd betaald via de gefinancierde rechtsbijstand. Ik hoefde alleen €70 proceskosten te betalen.
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.974
    17.012
    113
    Vrouw
    Moedig besluit van je.. veel sterkte. Zal best even duren voordat alles rond is en hopelijk kunnen jullie inderdaad op goede voet uit elkaar gaan.
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.870
    15.309
    113
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Redelijk.
    Ik ben nu bij mijn moeder.
    We hebben vanmiddag gepraat en het lijkt nu tot hem door te zijn gedrongen.
    Hij is het er alleen nog niet mee eens en hoopt nog steeds dat het goed komt.
    Maar is wel bereid mee te werken.
    Zondagavond ga ik terug en slaapt hij op de bank.
    Volgend weekend is het de bedoeling dat hij weg gaat maar als dat niet lukt ga ik weer weg.
     
  12. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.503
    93
    moeilijk hoor Lotion, zo ging het hier ook. Mijn ex hoopte ook dat het toch nog goed zou komen. Ik troostte hem hierin, maar benoemde wel steeds dat mijn keuze vast stond of ik benoemde iets over hoe ik tegen onze toekomst als gescheiden ouders aankeek.
    Alles om te voorkomen dat hij valse hoop zou krijgen. Al vond is dat wel moeilijk, je weet namelijk dat je zijn verdriet weg kan nemen door te zeggen dat je samen verder wilt.
    Veel sterkte en maak er het beste zodat het zo dragelijk mogelijk zal zijn voor jullie kinderen.

    Ik weet niet of je hem al kent, maar op YouTube heb je een filmpje van villa Pinedo, namens kinderen van gescheiden ouders. Echt een aanrader om naar te luisteren:
     
  13. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    560
    344
    63
    Vrouw
    Wat naar om te lezen, maar wel een hele krachtige beslissing om voor jezelf te kiezen.
    Ik heb helaas geen tips maar wil je wel heel veel sterkte wensen!
     
  14. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.108
    2.000
    113
    Ik denk niet dat het zo bedoelt is maar ik ga hier gelijk van aanstaan. Ze ziet en zorgt de hele week voor de kinderen en in het weekend gaat hij dat dan doen. Dat is toch een goede beslissing? Het voelt een beetje alsof je als vrouw niet mag wegstappen maar een man er bijna gelijk uitgeschopt word.
    Terwijl ik dat birdnesting wat een keer genoemd wordt eigenlijk een heel goed idee vind en hier bijna vanzelf gaat.
    Nogmaals misschien springt mijn feminist aan om niks hoor.

    @Lotion heel veel sterkte! En je mag echt ook voor jezelf kiezen hierin. Ik snap dat de situatie niet handig is maar ik ben er van overtuigd dat kinderen het juist ook voelen als er gedaan word alsof het nog oke is. Die voelsprieten werken al jong.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.870
    15.309
    113
    Sterkte verder!
     
  16. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.551
    6.246
    113
    Hoe reageren de kinderen hier op?
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    C had het al verwacht, dus die was niet meer verbaast.
    Ik had van de week al gezegd dat het misschien niet meer goed kwam en dat we eerst even moesten praten. Ze is hoogsensitief dus zij voelt dit soort dingen goed aan.
    N vond het niet interessant. Die zei dat die op school al had verteld dat we gingen scheiden :eek:
    En daarna vroeg die of die verder mocht met zijn filmpje.
    L en D snappen het sowieso nog niet.
     
  18. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.551
    6.246
    113
    Dan is het zo te lezen de juiste keuze! Ja je jongste 2 zijn nog erg klein om het goed te beseffen.
    Succes met alles regelen, hopelijk loopt het allemaal voorspoedig en gemoedelijk!
     
  19. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte lotion! Blijf dicht bij jezelf!

    Ik zit zelf ook momenteel in het proces van scheiden. Maar gelukkig in de afrondende fase. Mocht je privé willen praten mag je me altijd een berichtje sturen!
     
  20. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.049
    2.429
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Er zijn al een hoop tips gegeven dus dat ga ik niet meer doen.
    Wil je wel zeggen dat ik het heel knap vind dat je deze stap gaat zetten.
    Je kiest voor jezelf én je kinderen. Want die geef je hiermee een goed voorbeeld. Het is voor kinderen belangrijk om te zien dat hun ouders gelukkig zijn. Met of zonder elkaar. En je man zal zijn geluk ook wel weer gaan vinden.
    Ik heb hetzelfde meegemaakt. Kon mijn man niet meer vertrouwen. Had wel (maar) een kind, dat scheelt.
    Ook al voelt het misschien nu nog niet zo. Je gaat weer gelukkig worden en leren wie je bent zonder een man.
    Heel veel sterkte en geluk wens ik je. En pb mag altijd. Knuffel
     
    JupitR en Neuzeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina