Hoe nieuwe keuken stylen/inrichten

Discussie in 'De lounge' gestart door Somita, 24 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113
    Na bijna een jaar wachten is van de week eindelijk onze nieuwe keuken gebracht.
    De afgelopen 3 dagen is mijn man druk geweest met het plaatsen van de keuken en is hij bijna af.

    Maar nu ben ik aan het bedenken hoe ik hem gezellig krijg.
    Je ziet altijd van die mooi gestylde keukens, hebben jullie dat ook?
    Of staat er een koffiezetapparaat en waterkoker op het aanrecht en is dag het?

    Misschien leuk om een foto te plaatsen en doe ik wat ideeën op.

    Foto is van vanavond, keuken is nog niet helemaal af, moet nog een spatrand op, is hetzelfde als het blad en achter het fornuis komt nog een spatscherm.


    Kleur van de wand met kasten lijkt bruin, maar heet officieel zwart, maar lijkt antraciet door de witte waas die er door heen zit.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113
    Foto van het raam bij de wasbak
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.561
    2.890
    113
    Vrouw
    Mooie keuken! Lijkt qua vormgeving wel wat op de onze (die we hopelijk binnen enkele weken gaan kunnen gebruiken)
    Hoe wij het gaat doen is koffiemachine in de hoge kast, hebben we een speciaal plankje met stopcontact voor laten maken. Er worden maar 1 a 2 tassen koffie gemaakt dagelijks.
    En ik wil boven het lage gedeelte een plank, dat vind ik altijd zo gezellig staan. Vb met een plantje en enkele mooie potten, kookboeken enz. En zo staat het niet in de weg op het werkblad.
    Op het blad komt enkel onze KitchenAid te staan, en een grote houten plank waar we warme kookpotten op kunnen zetten vermits ons blad niet warmtebestendig is.

    Meer dingen op het blad vind ik niet zo handig, al is het wel mooi. Het staat toch vaak vooral in de weg.
    In onze vorige keuken hadden we een koffiemachine en 2 potten met koffiecups, de KitchenAid, een keukenrolhouder, 2 planten, de fruitschaal, een houten plank en een fles olijfolie staan. Ik was langer bezig met alles eraf halen en er weer op zetten dan met het blad poetsen haha ;) vind niet zo snel een foto er van
     
  4. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.561
    2.890
    113
    Vrouw
    Dit is die van ons trouwens (nog wel werk aan :roflmao:)
    Ik wil dat plankje dus ergens rechts boven de witte kasten. De kitchenaid ook helemaal rechts.
    En tussen de wasbak en de kookplaat wil ik de houten plank.
    Verder gewoon een mooi zeeppompje en een schaaltje voor de spons en vaatdoek.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.676
    3.944
    113
    Vrouw
    Geen tierelantijnen op het aanrecht hier. 1x een granaatappel pellen en alles zit onder de roze spetters. Of een keer aardappels bakken in een mooie laag olie en overal vetspetters. Ik kan niet afwassen zonder dat er water rondspat.

    Wel 2 plankjes boven de wasbak tussen 2 kasten in met onder andere glazen potten met noten en drop, en een blik met havermout .
     
  6. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Je hebt vrij weinig aanrechtblad. Ik zou dus naast het koffiezetapparaat er niets anders opzetten want die ruimte heb je echt nodig bij het koken en bakken.
     
  7. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113
    Wordt ook mooi hoor... wat een werk hé allemaal.
    Hier zou hij eerst in februari komen, maar dat gingen wij niet redden om de ruimte klaar te krijgen.

    Woensdag kwam hij eindelijk en na 4 dagen was hij helemaal af.
     
  8. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113
    Dit is het geworden.
    Inderdaad niet veel ruimte wat aanrechtblad betreft, maar de oude keuken had dat ook niet, want stond altijd vol rommel:oops:

    Moet alleen nog even kijken voor eventueel plankjes aan de andere muur en verder inderdaad niets op het aanrecht.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    artie en Dubbelgeluk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina