Tips voor oppas?

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Elektraxx, May 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elektraxx

Elektraxx Actief lid

Jul 26, 2013
    105
    0
    0
    Achterhoek
    Hee meiden,

Ik was even nieuwsgierig hoe jullie de oppas geregeld hebben als alleenstaande moeder?
    Ik zelf heb sinds kort een nieuwe vriend (papa is niet meer in beeld, wil hij zelf niet) en vind t super om op me zoontje te passen van 8 maanden.
    Ben weer begonnen met paardrijden en wil daar toch wel 5x in de week tijd voor maken.
    Mijn ouders heb ik nauwelijks tot geen contact mee, dus kan hun niet vragen om op te passen. Een goede vriendin, de moeder van papa (die ook geen contact meer heeft met dr zoon maar wel oma wil blijven) willen oppassen maar werken beide ongelofelijk veel. Mijn eigen oma vind get super leuk om op te passen maar meneer begint nu wel wat zwaar voor dr te worden.. En vriend lief werkt 40u + HBO studie dus ook druk.
    Nu ga ik kijken voor een gastouder, heb vrijdag een krnnismaking, voor een of twee ochtenden in de week. Maar het blijft duur.
    Hebben jullie nog tips/ideeen? 😄

2. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,009
    1
    0
    NULL
    NULL

Ik begrijp je probleem (zie mijn berichtje stukje hieronder)... Ik ben ook een alleenstaande moeder waarvan de vader nog wel in beeld is maar zeer weinig en ook geen mogelijkheden dat mijn dochter daar echt verblijft ook 's avonds en 's nachts. Ook zal hij voorgoed vertrekken naar zijn moederland.

Aan mijn familie heb ik ook niet veel, mijn ouders passen graag op maar verblijven de helft van het jaar in het buitenland. Mijn broer en zus zijn ook beide geemigreerd dus zijn ook geen optie.
    Verder geen familie van expartner in NL en afgezien van een enkele vriendin die best eens een uurtje wil oppassen geen mogelijkheden.

Ik vindt het ook moeilijk, helemaal als je 's avonds wel eens de deur uit wilt voor iets leuks oid.

Nav mijn vraag hieronder, ga ik opzoek naar een leuk betrouwbaar meisje die af en toe eens kan oppassen.
    Gastouder wordt alleen vergoed als jezelf ook werkt, anders wordt het wel erg duur...

Share This Page