scheiden?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door bibi2009, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibi2009

bibi2009 Niet meer actief

Beste Meiden

Hier denk ik een aanstaande alleen moeder.
    Ik ben getrouwd en 2 kids.
    Ik heb geen werk...
    Wat moet ik doen zonder geld.
    Kan ik een uitkering krijgen of zo iets.
    Ik ben nu huismoeder en krijg geen maandelijks inkomen.
    En kan ik wel een huisje krijgen?
    Ik hoop dat iemand mij info kan geven.
    Ik hou het niet langer vol met mijn man.

Groetjes bibi

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Als je alleenstaande moeder bent dan heb je recht op een uitkering alleen zul je wel echt alleenstaand moeten zijn dus je ex moet niet meer bij je in wonen op hetzelfde adres en je mag geen vermogen hebben. Met huisjes weet ik niet hoe het werkt, ik kreeg geen urgentie toendertijd maar had wel binnen 9 maand een woning ging redelijk snel dus. Ik denk dat je het beste dit alles kan navragen bij je gemeente en woningbouwinstanties. Als alleenstaande moeder heb je meestal wel recht op Huur en zorgtoeslag kindgebondenbudget en alleenstaande ouderkorting bij de belastingdienst. En als je er bij werkt kan je nog meer krijgen nl de combinatiekorting en de aanv. alleenstaandeouderkorting. Hiervoor moet je eens kijken op www.belastingdienst.nl en www.toeslagen.nl Sterkte!

3. bibi2009

hartstikke bedankt voor de informatie.

4. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

Wat een herkenbaar verhaal...

Omdat je getrouwd bent heb je meer kans op een urgentieverklaring en dus meer kans op een huisje via de gemeente ja. maak er wel zo snel mogelijk werk van want er gaat heel veel tijd in zitten. ik heb dat voordeel niet want ik woonde samen en hadden niets op papier staan...
    Ook ik werk niet want ben mijn baan door mijn zwangerschap verloren. ik heb echter wel een WW uitkering. Ook dit kost veel werk maar is wel de moeite waard om te doen want je kan een beetje adem halen.

Het is allemaal niet makkelijk daar kan ik over mee praten maar het komt echt goed. knuf!

5. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    uitkering aanvragen. urgentie vragen voor woning. toeslagen aanvragen als je uitkering en huisje hebt

6. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

@Annetske Dat klopt niet helemaal
    Als je man ook niet werkt kan je samen een uitkering aanvragen

Maar ts het is wat anderen ook al zeggen:
    Uitkering aan vragen bij CWI...
    Inschrijven bij een woningbouw (ik zal je een tip geven WoonFriesland | Het grootste woningaanbod in Friesland Je kan binnen 3mnd een woning krijgen ZONDER urgentie zelfs)
    En urgentie krijg je niet zomaar...

Ik ben dakloos geweest nadat ik ben weggevlucht van mijn aggressieve ex...heb me uit de goot gehaald met de informatie die ik heb verzamelt met de jaren als je meer wilt weten hoe ik het doe hier mijn msn welovecats@live.nl

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Meid, ik weet er niet veel van dus kan je wat dat betreft niet helpen, maar je wel sterkte wensen! EN je man zal toch ook alimentatie moeten betalen iig voor de kinderen?

8. bibi2009

Bedankt allemaal!
    Een dikke knuf van mij.
    Ik ga er morgen achter aan.
    Ik heb nu genoeg informatie....
    dus ik kan aan de slag.
    bedankt nogmaals dikke knuf mij

Deel Deze Pagina