Geen man in huis... wat missen wij nog het meeste nu?

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by annetske, Dec 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik vroeg me af wat jullie het meeste missen nu er geen man in huis is...

Ik mis Het repareren van dingen nogal. Mijn stofzuiger is kapot, de draad rolt steeds weer op tijdens het zuigen. Dus mijn collega zei dan haal je de veer er toch uit? rolt die niet meer op... :( tsja ik de zuiger op de kop en alles bekijken maar geen idee waar de veer zit haha. dan denk ik hmm mijn ex had dit al lang gefixet!

Maar vandaag heb ik zelf een tochtstrip opgehongen aan mijn kamer deur! Zelf op maat gezaagd en in de deur geschroefd :D dat was helemaal trots op mezelf en dacht Kijk ik heb geen man nodig kan het zelf wel haha :D Ik zou nog wel eens een cursus Boren e.d. willen hebben dan hoef ik mijn vader niet steeds te bellen voor dat soort klusjes. ;)

2. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

mijn ex had 2 rechter handen (hij is links;)) dus die heb ik niet nodig voor klusjes in huis :p

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hahahaha , ik was vroeger net Paris Hilton in die serie , ik kon nog geen lamp indraaien bij wijze van spreken .. en nu ,ik kon zo bij eigen huis en tuin beginnen :D
    Ik mis het meeste eigenlijk wel het gezelschap van een man , gewoon lekker dingen doen samen , een filmpje kijken , samen naar de bios .. die dingetjes en vooral nu met de feestdagen weer mis ik het juist heel erg ..
    En de financieen , ik mis iemand die de kosten met me deelt :D

4. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

ik mis ook de gezelschap. iemand waarmee je saampjes op de bank zit, je dag bij thuiskomst mee deelt en dat soort dingentjes.

en.... hij kookte altijd... vind ik niet zo leuk. maar ach
    en ja klusjes... was hij als technicus zeker handiger in hoor... maar moet zeggen dat ik toen aardig afgekeken heb bij hem en me nu redelijk red hahaha

maar ja dus meeste de kroelmomenten, de gebruikjes samen, aanspraak dat soort dingen.

5. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    #5 annetske, Dec 15, 2009
    Last edited: Dec 15, 2009
    Ja ik mis ook iemand die de kosten met mij deelt ;) Ik mis 's avonds mijn ex niet. Vind het heerlijk om alleen te bepalen wat er voor TV komt e.d. Maar ja ik en mijn ex hadden veel ergernissen (zijn computerverslaving en Playstationverslaving) dus ik vind het nu heerlijk om op de bank te zitten 's avonds met een kop thee en dan lekker TV kijken :D

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik mis ook vooral de momenten samen, de gezelligheid. Als de kleine op bed ligt, zit ik tenslotte toch in mn eentje in de huiskamer, elke avond weer. Erg ongezellig.

De klusjes enzo..nee daarin mis ik m'n ex niet, integendeel. Het scheelt een hoop irritatie want ik kon dingen tachtig keer vragen en dan nog deed ie t niet :S

7. Beate

Beate Fanatiek lid

Apr 13, 2007
    2,202
    0
    0
    Vanmorgen toen ik zelf mijn autoruiten ijsvrij stond te maken met twee blerende kids in mijn autootje, miste ik wel even mijn/een man :)

8. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Ik heb dan wel een nieuwe vriend, maar;

Ik mis het feit dat ik niet weet hoe mijn ex als baby was, veel dingen herken ik niet van mezelf en mijn ouders ook niet :(

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik ben dan geen alleenstaande mama, maar ik heb wel 5 maanden alleen gezeten toen mijn man op uitzending was. Wat ik het meeste miste was:
    Alle andere dingen kon ik wel zelf en als er iets echt stuk was, kon ik mijn vader wel bellen.

10. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ja dat is idd ook iets wat ik mis! Mijn zoon kan zichzelf niet vermaken, dit heeft hij niet van mij ik speelde altijd als kind nu vraag ik mij heel erg af of hij dit van zijn vader heeft dus... :(

11. Ik mis het wel eens als ik heb gekookt dat er niemand uit zn werk komt die zegt oo wat heb je lekker eten gemaakt, hoe was je dagje, zullen we vanaaf ff lekker een filmpje kijken etc..
    En de zondagen..

12. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    niet echt de gezelschap van een man heel soms maar.. wat ik erg mis is het kunnen delen met iemand de eerste dingetjes zoals voor het eerst kruipen, lopen, praten e.d. gewoon iemand die daar net zo enthousiast over is als ik! en de kosten natuurlijk of het s'avonds eens n keer kunnen zeggen "zo de baby slaapt nu ga ik ff naar me vriendinnen!" die kleine dingetjes mis ik wel ja..

13. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Ik mis

*het kunnen overleggen in bepaalde situaties, een klankbord
    *het lekker samen bankhangen, wandelen, hele dag in bed liggen, samen koken.
    *iemand anders is uit bed schoppen als t ukkie wakker word
    *het weten hoe Collin zijn vader was toen hij klein was.. (ook al was zijn vader wel in beeld had ik dat niet geweten want hij heeft geen contact meer met zijn ouders)

Maar het allermeeste mis ik een papa voor Collin.. Iemand die er onvoorwaardelijk voor hem zal zijn, net als ik.

14. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Heel eerlijk? Ik mis niks.. Ik vind het heerlijk om alleen te wonen en mijn eigen beslissingen te maken. Geen ruzies, geen ergernissen, geen discussies, geen verwijten. Ik hoef geen rekening te houden met wat hij allemaal niet lust. Ik kan zelf een beetje klungelen met het ophangen van dingen en het maken van dingen (en als het mislukt heb ik een handige vader)
    Mijn huis is echt van mij, mijn plekje niemand die rommel maakt alleen ikzelf. Echt heerlijk!!!

15. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit mis ik ook voor mijn dochter maar zij zal het niet missen want kent dat niet eens alleen vraag me af hoe dat later zal zijn want ze zal het wel gaan zien bij anderen en bij haar nichtjes/neefjes thuis.
    Voor de rest mis ik helemaal niets en vind het heerlijk en gezellig om alleenstaand te zijn.

16. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Hier herken ik mij zelf erg in! vind het ook heerlijk zo zonder man :D idd geen gezeur e.d. en geen discussies. Gewoon alles zelf bepalen.

17. Ik was vroeger ook zo'n paris hilton type, nu gaat het aan de betere kant. Ik mis vooral "iemand" naast me liggen,de knus,vooral met de feestdgn.
    :(

18. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    hmmm. moeilijk zeg.

ik mis vooral echt samen zijn met iemand anders dan mn kleintje. klusjes doe ik zelf, kan ik prima, maar ik mis intimiteit, romantiek, een volwassen gesprek. je stomt zo af, vooral omdat ik thuis zit. familie probeert het natuurlijk wel maar vult dat gat niet op.

komt wel weer denk ik zo :D

19. lillybit

lillybit Actief lid

Sep 18, 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ik mis iemand die het soms vanje overneemt,
    Zoals dat je een keertje lekker kan uitslapen,
    Of als het buiten regent dat er iemand bij haar blijft,

Ik heb 2 hondjes en ze gaat bijna altijd mee behalve, als het echt snert weer is dan wacht ik tot ze slaapt.
    Vindt ik geen lekker gevoel om haar alleen te laten en de hondjes hebben ook geen lekker wandeling gemaakt, want alles moet snel.
    En dus heb ik dan weer een schuld gevoel tegen over die beestjes.

Of als ik aan het koken ben, iemand die haar dan bezig houdt.
    Hillarische momenten soms hierzo, omdat ik aan het multitasken ben.
    Ben nog al gaotisch, zodat ik alles kwijt ben wat ik net in mijn handen heb gehad.

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik mis het meest ook een vaderfiguur voor mijn zoon... en voor mezelf iemand die net zo stapeldol op hem is als ik!

Natuurlijk vind ik het soms ook best lastig om alle keuzes alleen te moeten maken...

Share This Page