Goedemorgen! daar ben ik weer! Ik heb vandaag de brief in huis gekregen met de toekenning dat ik een WAZO krijg vanaf 18 juli tm 7 november Kan ik er nu dan vanuit gaan dat ik ook al een eerste betaling krijg? en is het dagloon dat ik krijg gewoon X 5 dagen? voor een week zeg maar om het uit te rekenen? Ik krijg 38,05 per dag dus hoeveel zou dit dan per week zijn? Heel erg fijn dat het zo snel is gegaan! had ik niet verwacht Ow ja kan ik in mijn UWV ook de specificaties zien van de WAZO of is dit alleen voor WW uitkering? Groetjes Pinky
Beste Pinky, Je ontvangt de eerste betaling van de WAZO-uitkering binnen 4 weken na de ingangsdatum van je verlof. De WAZO-uitkering wordt per week betaald. Voor de WAZO geldt dat een week 5 werkbare dagen heeft. Ontvang je een bruto dagloon van 38,05 per dag? De hoogte van je WAZO is dan: 38,05 x 5= 190,25 bruto per week. Via mijn UWV kan je inderdaad alleen de uitkeringsspecificaties van de WW zien. De specificaties van de WAZO zijn niet op te vragen via mijn UWV. Je ontvangt wekelijks een specificatie van je WAZO-uitkering per post. Verloopt de betaling via je werkgever? In dat geval ontvangt je werkgever de uitkeringsspecificaties. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Mariëlle UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare