Ik snap niet waarom je niet met hem probeert te praten, en alles maar over je heen laat komen? Je wil toch weten hoe en wat? Daar heb je ook recht op, en niet om zo behandeld te worden als hij nu doet.
Zorg dat je vanmiddag/ vanavond niet alleen bent, zodat je sterk kan zijn. Laat duidelijk merken wat jij wilt! Ik snap dat je dit niet wilt, maar flippen omdat jij zijn boterham niet smeert?? Nee dat gaat echt te ver.. Zorg voor een plan en licht je ouders/ vriendin in, zorg dat je de boekhouding kopieert zodat je alle papier mbt het huis en houding tot je beschikking hebt. Download de gegevens vd bank en email dat naar jezelf (zodat je tijdens de scheiding kan overleggen, wat er precies binnen komt en dat hij geld opgenomen heeft). Verder zou ik een adres achter de hand houden, en daar wat kleding/ kinderdingen, fotoboeken etc brengen, zodat als je weg moet, je ook weg kan. Schrijf je in voor een andere woning bij de woningbouw en maak bekend bij de wijkagent dat hij dreigt. (niet zozeer aangifte maar maak wel een melding.) Ik wens je vooral veel succes en hou je rug recht! Jij bent niet minder dan hij, zijn gedrag maakt dat hij wel minder is dan jij!
Oh dear, wat ben jij voor hem? Huishoudster met benefits? Slavin? Je wilde hem niet kwijt, maar ik begin me af te vragen waarom. Hij toont nul komma nul respect voor jou. En zoals jij het beschrijft, lijkt dat niet eens helemaal nieuw voor jou. Zeg me dat het huis op jullie beider naam staat. Wat anderen zeggen, hij is aan het flippen. Breng je waardevolle en dierbare spullen alvast ergens veilig onder, en vraag een goede vriendin, of liever nog een fysiek sterkere dierbare zoals een broer of je vader, om vanavond bij je te zijn als hij thuiskomt, en maak duidelijk dat hij zichzelf hard in de problemen aan het brengen is. En dat je dus niks meer voor hem doet zoals het er nu voor staat.
Het is tijd om je emoties uit te schakelen en dit zo zakelijk en en egoïstisch mogelijk aan te pakken.. Ik snap dat je het moeilijk vindt, maar het is de enige manier om voor jezelf op te komen. Het lijkt er erg op dat er iets is wat hem vreselijk frustreert en dat op jou afreageert. Het klinkt alsof hij het moeilijk vindt er face to face over te praten: eerst negeren en vervolgens alleen maar boos doen. Ik mag hopen dat je je niet uit je eigen huis laat jagen! En als je eventueel ergens anders terecht kunt: alles inpakken en gaan, en aangeven alleen contact te hebben via de advocaat. Misschien dat ie dan schrikt.
Jezus, heb jij hem ooit wat aan gedaan of zo? En mankeert hem wat aan zijn handen? Laat hem lekker zelf zn brood smeren, dat moet hij straks toch. Wat behandeld hij jou slecht!! Ik zou bijna denken dat je vreemd bent gegaan of zo. Op wiens naam staat jullie huis? Kun jij ergens anders terecht met je kinderen? Werk je? Maak alsjeblieft een plan want de tijd om je afhankelijk op te stellen is helaas voor bij. Heel veel sterkte.
Nou inderdaad, ik zou juist denken dat hij vreemd gaat en nog niet alles heeft geregeld met zijn nieuwe liefje. Jou het nu zo moeilijk maakt, zodat jij vertrekt en hij alles heeft wat hij wilt. En jij moet eens voor jezelf opkomen, zolang jij dit toestaat om zo behandeld te worden, zal hij niet stoppen!
Ja lijkt me het beste om hier melding van te maken, vooral als hij jullie zoon heeft erkend als hij vieze spelletjes wilt gaan spelen als jij vertrekt zorg dat je hulp krijgt van instanties de politie kan je verder verwijzen zet spullen klaar van jouw en je zoontje en alvast wat je nodig hebt voor je baby. Maar nu gaan voordat hij terugkomt en zorg dat je niet alleen met hem bent als je je spullen gaat halen
Ze bedoelt gewoon dat hij zich gedraagd alsof TO hem iets verschrikkelijks geflikt heeft(met andere woorden, hij overdrijft verschrikkelijk). Zo erg is dat toch niet, zo gedraagd hij zich ook..
Hij kwam gister thuis en ging zijn eigen eten maken. Kwam na 2 uur naast me zitten op de bank en was allemaal aan het zuchten etc. Ik heb hem volkomen genegeert. Opeens ging hij naar boven en een half uur later kreeg ik een appje dat hij ging slapen?? Ik heb vanmorgen een mail gezien dat hij contact heeft gehad voor een appartement voor maar liefst 950 euro per maand kaal.. Dit kan hij nooit bekostigen als hij hier ook moet betalen.. Ik heb maatschappelijk werk ingeschakeld en een eigen advocaat.
Super trots op je dat je afstand neemt. Hoe voel je je momenteel onder de situatie? Heb je hulp van vrienden of familie?
Weet iemand in hoever hij de kosten moet mee betalen thuis? Overal de helft van? Hij verdiend 3x zoveel als mij namelijk. Lijkt dat ik ook gewoon huishoudgeld moet hebben. Als we samen de helft doen heb ik 0,0 over
Als je uit elkaar gaat heb je gewoon je eigen kosten. lijkt me niet dat hij dan nog jou kosten moet gaan betalen
Ligt er toch aan of ze getrouwd zijn en of er huwelijkse voorwaarden zijn. Hij is samen met de ta verantwoordelijk voor en behoorlijk onderdak voor zn kinderen. En zal ten minste kinderalimentatie moeten betalen. Als ze een koophuis hebben is hij verantwoordelijk voor de helft vd hypotheek. Kijk wel even op welke toeslagen je recht hebt bij de belastingdienst. Zodra je advocaat de documenten heeft ingedient heb je daar geloof ik recht op. Heel veel sterkte. En hou je taai.
Ja kinderalimentatie Maar ts spreek nu over de helft van de kosten ik neem aan dat zei het nu heeft over alle te betalen rekeningen. Daar is hij straks als je dus gaat scheiden niet meer verantwoordelijk voor. Dan zal ts idd moeten kijken naar toeslagen en of zelf meer moeten gaan werken om haar leven te bekostigen.
Mijn ex betaald nu nog ( het scheidingsconvenant) bijna alle kosten. Hij heeft namelijk een zorgplicht. Ik zou proberen zo snel mogelijk een advocaat te spreken. Als hij zich uit laat schrijven kan je wel toeslagen aanvragen.(kindgebonden budget) + inderdaad een alimentatie verplichting. Sterkte meid
Oké dit wordt echt te gek. Kan er geen familie lid bij je blijven slapen? Ik vind hem dreigend overkomen en jij hoogzwanger niet in een veilige situatie zitten Tijd voor actie Je bent zoveel meer waard dan dit
Goed zo!! Naar de overlevingsmodus naast een advocaat is steun van maatschappelijk werk ook fijn, die kunnen je helpen met wat er verder nog gaat komen. Schrijf al je vragen op voor als je naar de advocaat gaat, zodat je niet bij thuiskomst nog met vragen blijft zitten. En zorg dat je de belangrijke papieren die je nodig hebt verzameld zodat je niet mis grijpt als hij ze mee neemt, mocht hij ernaar vragen maak je eventueel een kopie voor hem.