Hoi, Ik moet even van mij afschrijven en hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is. Een maand geleden kreeg ik opeens een foto van een geslachtsdeel van iemand toegestuurd per app. Ik kende het nummer niet en als naam kwam er alleen een smiley in beeld. Deze persoon heeft ook geen afbeelding. Hij wilt niet vertellen wie hij is en het enige wat hij zegt is dat hij bij de vader van mijn kind werkt en dat hij vlakbij mij woont. Ik heb deze persoon geblokkeerd en verder niks meer gehoord. Gister bedacht ik mij dat het misschien wel een tweede telefoon was van de vader van mijn kind en dat hij mij wilt treiteren. Ik heb hem dus van de blok gehaald en mijn vermoedens vertelt. Eerst deed hij alsof hij het was en zei hij rare dingen als dat hij van ons houdt maar dat de situatie gecompliceerd is. Door dingen welke hij later vertelde kwam ik er achter dat hij de vader van mijn zoon helemaal niet kon zijn. Dit gaf hij daarna ook toe, maar hij wilde nog steeds niet vertellen wie hij wel was. Vanmorgen om half 5 ging opeens de bel van de intercom. Ik heb niet open gedaan en ongeveer 3 kwartier later werd er tot 2x toe op mijn voordeur geklopt. Ik was zo bang dat ik niet heb durven kijken wie het was. Nu denk ik dat ik dat beter wel had kunnen doen zodat ik in ieder geval wist wie het was. Maarja dat is achteraf.. Ik appte vanmorgen mijn buurvrouw of zij het geklop ook heeft gehoord en of zij toevallig wel heeft gezien wie het was. Zij heeft helaas ook niks gezien maar vertelde mij wel dat er bij haar 2 weken geleden ook 3 keer aan is gebeld via de intercom op rare tijdstippen. De 3e keer dat het gebeurde heeft ze naar beneden gekeken en zag ze dat een persoon via het grijze kastje en de waterleiding op de eerste verdieping klom. Ze heeft de politie gebeld en deze is binnen 5 minuten gekomen, ze konden echter niemand vinden. Mijn buurvrouw heeft hetzelfde huisnummer als mij alleen heb ik een A achter het cijfer. Nu ben ik bang dat het de persoon is die mij berichten stuurde via de app maar dat deze zich vergiste in de A die nog achter het cijfer hoorde te staan. Draai ik door en was het gewoon toeval dat er net nu ik hem gister weer heb gesproken er bij mij aan is gebeld, of kan mijn gevoel terecht zijn? Extra info: Ik ging vanochtend nadat er geklopt werd kijken op de app wanneer deze persoon voor het laatst op de app was geweest en dit was om 5.22. Rond dat tijdstip werd er dus geklopt.
Ugh wat eng zeg. Ik zou even met je wijkagent praten, vertel hem wat er aan de hand is en dat je je vermoedens hebt wie het is. Deze kan je waarschijnlijk goed informeren over wat te doen. En nee ik denk niet dat je door draait
Creepy.. Alle berichten bewaren als bewijs. Niet meer reageren. En mocht het weer gebeuren aangifte doen of in elkgeval melding maken. En kijk naar de sloten op je deur etc. Just in case.. Sterkte
Idd even melding van maken en diegene weer blokkeren. Negeren is in sommige gevallen t beste, dan is de lol er vanaf. Zo niet weet de politie er iig van
Bah wat een eng verhaal inderdaad! Ik zou de politie inlichten over je verhaal en ook het whatsapp-bericht laten zien. Sterkte! Hopelijk kom je er achter wie er nou achter zit.
Mag ik vragen waarom je reageerd op die foto? En als het contact is gestopt na jou blokkade waarom haal je die weer weg en vraag je zelf om contact? Ook al was het de vader van je kind dan zou ik met zo iemand geen contact meer willen... Ik begrijp je angat maar je moet hem weer blokkeren en biet zelf contact zoeken
Bedankt voor de reacties! Ik was bang dat ik mijzelf gewoon dingen aan het wijsmaken ben, maar voel mij de hele dag al naar. Ik woon alleen met mijn zoontje en ben als de dood dat er iemand in breekt of andere slechte intenties heeft. Het doorgeven aan de wijkagent is een goede. @Fuddey, ik heb hem al anoniem gebeld en ik heb ook gebeld met een ander nummer, maar helaas neemt deze persoon de telefoon niet op. Vooral het feit dat hij als naam een smiley heeft en geen foto geeft mij al het idee dat hij maar al te graag anoniem wilt blijven. En het helpt ook niet dat mijn buurvrouw vertelde dat het een skinhead was met kisten en een bomberjack. Hier wil ik niemand mee voor zijn hoofd stoten, maar aangezien ik een kind heb van een donker persoon ben ik bang dat hij daar misschien haat gevoelens bij heeft? Nu ik het verhaal van de skinhead vertel schoot mij te binnen dat hij op de foto van zijn geslachtsdeel een legerbroek aan had! Dit hebben skinheads toch ook vaak?
IK denk niet dat je doordraait, ik zou exact dezelfde gedachte/angst/conclusie hebben bij de samenhang van dingen die jij beschrijft. Is allemaal wel allemaal te toevallig. Naar de wijkagent stappen lijkt me ook een goed idee, en ik zou hem inderdaad ook compleet negeren via de app.
Blokkeren die vent. Ik zou zeker geen reactie meer geven op welke app dan ook. Ik zou alle 'bewijs' of verdachte dingen gaan opschrijven en bundelen. Schrijf het als geheugensteun in een schrift ofzo. Ook de buren vragen om wat alerter te zijn. En natuurlijk naar de politie gaan. Veel sterkte met deze zieke persoon
Ja dat mag je vragen en ik begrijp ook wel dat je die dingen afvraagt. Ik heb op die foto gereageerd omdat ik het nogal respectloos vond dat iemand mij zo'n foto stuurde en benieuwd was wie zo achterlijk was dit te doen. Ik heb weer contact opgenomen omdat ik niks meer van mijn ex verneem, ik hoopte dat ik hem zo toch nog wel kon spreken. Op zijn eigen nummer reageert hij namelijk niet.
Mijn buurvrouw heeft gelukkig al aangegeven dat ik haar de volgende keer mag bellen wanneer er weer aan wordt gebeld. Dan gaat haar vriend polshoogte nemen.
En zeker niet 'lullig' bedoeld, maar zag je het verschil niet op de foto? 😊 je zei eerst dat je dacht dat het je ex was. Maar je ex is donker en deze vent een skinhead? Ik ben geen piemelexpert maar ik verwacht dat je het kleurverschil herkent toch 😊
Top en als het kan nog meer buren informeren. Lijkt me beter dat er meer mensen een oogje in het zeil houden want ik snap dat dit je beangstigd
Buiten de wijkagent zou ik ook de beheerder van het pand even contacten. Mocht het huur zijn dan kan hij samen met de wijkagent de buurt bijv informeren zodat de sociale controle ook wat verhoogd wordt. Verder zou ik wederom gaan blokkeren of in ieder geval negeren. Zo voorkom je ook een groot gedeelte aan onrust voor jezelf. Je hebt het gemeld, dus actie ondernomen, voor de rest kan je er op dit moment weinig anders mee als zorgen dat je er zelf niet onrustig van wordt door continue confrontatie.
Dit. Je herkent denk wel een geslachtsdeel van je ex partner? Ik wel denk ik Maar wel eng mee naar politie gaan. Ze kunnen nummer na trekken toch??
Ik heb een koopwoning maar we hebben wel een huismeester en volgens mij hangen er camera's. Misschien kan ik hem ook even contacten om te vragen of ze de beelden terug kunnen kijken. Als daarop te zien is dat het inderdaad een skinhead is dan gaat het duidelijk om dezelfde persoon als die bij mijn buurvrouw aan de deur is geweest. Ik heb hem gisteravond gelijk weer geblokkeerd. Vanmorgen er even afgehaald om te kijken of hij online was geweest op de tijdstip en daarna weer gelijk geblokkeerd. Hij stuurt mij verder ook geen berichten per sms ofzo zodra ik hem blokkeer dus echt stalking lijkt het in dat opzicht ook weer niet?