Als jullie nieuwe kleding gekocht hebben, was je het dan voor je het aantrekt? Of gaat dat zo de kast in? Ik heb wat nieuws gekocht maar zo geen zin om te wassen. Maar het idee dat het eerder is gepast door anderen
Ik niet hoor. Als ik het zou doen, is het omdat het misschien schadelijke stoffen of zo bevat, vanuit de fabriek. Dus dat doe ik voor mijn kinderen wel. Voor mezelf nooit, het idee dat het door andere mensen is gepast, maakt me niet zoveel uit, haha. Er zijn zoveel dingen ranzig, geld bijvoorbeeld. Gewoon niet over nadenken.
Ik was eigenlijk nooit iets voordat ik het aantrek. Tenzij ik ondergoed koop, dat idee vind ik namelijk wel echt vies
Ja ik was alles. Wie er allemaal wel niet aan heeft gezeten voor jij het kocht... Haha. Ik vind dat idee vies. Plus alle verf etc. Vind ik zelf fijner om er even uit te wassen. Gewoon op snelwas en de droger in. Of nu buiten hangen, is t zo klaar
Ik was ook altijd alles voor ik het aantrek. Vind vaak dat er zo’n muf luchtje aan nieuwe kleding zit.
Alleen voor de kinderen was ik het en dan niet omdat ik het een vies idee vind dat er iemand aan heeft gezeten, wel vanwege mogelijke slechte stoffen.
En maakt het dan voor jullie nog uit of het uit een fysieke winkel of internetwinkel komt? Heb bij het laatste zelf het idee dat er nooit zoveel handen aan gezeten kunnen hebben en ook niet of nauwelijks gepast zal zijn. Alleen als het een retour zou zijn.
Ik was altijd alles eerst, ook voor onszelf. Mijn moeder deed dat nooit, en ik kreeg daar regelmatig huiduitslag van.
Ik doe dat altijd op de snelwas. Vind het ongewassen niet fris maar ook voelen de stoffen dan nog zo hard. Ook vind ik het stinken haha.
Ik was altijd alles eerst, maak alleen voor de kinderen wel eens een uitzondering als ze het heel graag meteen aan willen. Kleding wordt heel vaak vervoerd in containers en die worden vaak 'ingespoten' met gas tegen ongedierte en ziektes. Dat blijft best lang in kleding hangen. Dat anderen het eventueel al eens gepast hebben maakt me minder uit