Scheiden...

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Krimpie, 17 aug 2019.

1. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    391
    147
    43
    NULL
    NULL
    Dank u.. ik moest er van huilen...

2. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    116
    158
    43
    Vrouw
    Ik heb je andere topic ook gelezen.
    Je hebt al heel wat voor je kiezen gehad wat betreft je partner.
    Diep respect voor jou dat je op een constructieve manier tot een goede oplossing wil komen voor je kindjes. Je had al lang met modder kunnen gooien en dat doe je niet, dus ik ben er van overtuigt dat je echt het beste met je kindjes voor hebt.

Sommige (ex) partners zijn gewoon niet geschikt voor co ouderschap.
    Het lijkt gewoon te gaan om een eerlijke verdeling voor de ex partners.
    ( de kinderen zijn evenveel van hem als van jou.......alsof het om de inboedel gaat).
    Dan gaat het helemaal niet om het belang van de kinderen.

Als een partner in de relatie al weinig interesse toonde in de kinderen, zal dat echt niet ineens veranderen als je gescheiden bent.
    Natuurlijk is contact met beide ouders erg belangrijk voor een kind. Natuurlijk is het erg belangrijk dat je aardig over de andere ouder van je kinderen praat. Natuurlijk kan een ex partner zich na de scheiding, als het er op aankomt zich ontpoppen tot een betere ouder.
    Maar dat kan allemaal ook met een goede omgangsregeling.
    Mocht blijken dat hij dan toch die superdaddy wordt, kan je over een aantal jaren, als de kindjes wat groter zijn, nog eens kijken en evt overgaan op co ouderschap.

Sterkte hoor!

Zoef vindt dit leuk.
  3. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    391
    147
    43
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Super lief van je!

Helaas inderdaad heel veel gebeurd hier. Zwanger van de jongste, vond man het nodig om geile appjes te sturen met de buurvrouw, komt het kort gezegd op neer. Diezelfde vrouw is inmiddels gescheiden en weet ook vrijwel zeker dat zij wat krijgen. Er is waarschijnlijk niet “echt” iets gebeurd maar man zegt zelf dat hij “niet kan voorspellen of hij wat met haar krijgt”.
    Ik ben de laatste die zegt dat hij niet gek is op zn kinderen maar weet uit ervaring dat hij weinig tijd voor ze heeft. Twee hele dagen in de week is meer tijd dan hij de afgelopen drie jaar met de oudste gehad heeft.
    Ja er zit een egoïstisch punt bij, gaf ik al toe. Maar ik ben er van overtuigd dat de kinderen zekerheid nodig hebben, een stabiele basis, een vaste slaapplek. Inderdaad, wellicht kan dit soepeler worden na verloop van tijd.

Stiekem hoop ik zelf ook nog steeds dat het (ooit) goedkomt, maar zie het somber in. Hij ziet haar nog steeds meerdere keren per week... doet me zeer...
    Het afgelopen jaar was een soap... voor mezelf en onze kinderen... ik wil rust.

4. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    391
    147
    43
    NULL
    NULL
    Overigens hoef ik waarschijnlijk niet meer uren te gaan werken, financiën lijkt gelukkig goed te komen. Dus nee, weinig opvang nodig. Overigens ben ik pro opvang (werk zelf in de kinderopvang) en vind ik niks mis met een paar uurtjes opvang per week. Alleen voor de rest lekker bij mama...

5. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    1.620
    1.740
    113
    Vrouw
    Ik kan je mijn eigen ervaring vertellen als kind van gescheiden ouders. Ik was net 4. Vanaf het begin is de voogdij gesteld op 50/50. Maar dan zo: maandag bij vader. Dinsdag na school naar moeder, woensdag na school weer naar vader. Vrijdag avond 19 uur naar moeder. Zondag avond 19 uur weer terug naar vader.
    Dit was omdat ik nooit langer dan twee dagen zonder één van mijn ouders kon. Op deze manier was ik altijd maximaal 2 dagen bij één.

Wat ik zelf heel fijn hier aan vond was dat het consequent was. Ik wist precies elke week waar ik waar was. Dus zo had ik bijvoorbeeld dinsdag avond gymnastiek in de stad bij mijn moeder. Donderdag sport in de stad bij mijn vader. Ik kon makkelijk afspraken maken met vriendinnetjes omdat ik precies wist waar ik aan toe was. Schoolvakanties waren 3 weken bij de één, 3 weken bij de andere.

Bij beide is er wel eens opgepast of naschoolse schoolopvang gebruikt nooit de andere ouder. Beide ouders werkten fulltime. Het klinkt als een heel ingewikkeld schema maar geloof me. Het was echt heel fijn! Snap heel goed dat je niet zoveel dagen per keer je kinderen niet kan zien. Dus misschien is dit ook een oplossing voor jullie?
    Daarnaast hadden mijn ouders elke zoveel weken een "vergadering". Hierin bespraken ze 10 minuten gesprekken, gedrag van ons, aankomende verjaardagen etc. Er werd nooit kwaad gesproken over de andere ouder door de ene. Ondanks dat ze elkaar niet konden luchten. Maar ze wilden wel dit Co ouderschap extreem serieus aanpakken. Hopelijk helpt het!

Edit: lees nog even over de weinige aandacht van je partner. Dat was hier net zo. Mijn vader was vaak weg en druk met alles en iedereen. Maar doordat hij die dagen echt de verantwoordelijkheid voor ons had. Gaf het hem echt de kans om een band met ons op te bouwen. Ik ben zelf blij dat mijn moeder hem dat vertrouwen heeft gegeven ondanks alles. Hierdoor heb ik mijn vader als vaderfiguur in mijn leven gehad.

Juul75, NiVa0230, Jenn1993 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Ansel

Ansel Lid

11 aug 2019
    34
    23
    8
    Vrouw
    Hier in België wordt vaak gestreefd naar co-ouderschap. Bij echt jonge kindjes (ik denk bv. aan je 9-maandertje) wordt er echter wel vaker van afgeweken, net o.w.v. de onderzoeken ivm hechting die ook jij aanhaalt. Eens de kinderen wat groter zijn, wordt er dan alsnog naar een meer gelijke verdeling geëvolueerd.

Wat ik hier bij jonge kindjes ook meer en meer zie gebeuren, is co-ouderschap (maar dan niet per se 50-50, maar eerder ca. 60-40) waarbij er meerdere keren gewisseld wordt binnen een week (i.p.v. het heel klassieke week om week), waardoor de kindjes hun mama noch papa nooit langer moeten missen dan twee/drie dagen. Moest ik zelf uiteen gaan met mijn partner zou dit ook mijn voorkeur genieten denk ik. Zo zou ik de kindjes niet al te lang moeten missen, mijn man ook niet en vooral de kindjes geen één van hun twee ouders.

Eens de kinderen dan weer een heel stuk ouder zijn (bv. tieners) kan ik me wel voorstellen dat het heel frequent wisselen minder evident wordt en voor hen een meer klassiek ‘week om week’-systeem dan beter werkt, maar lijkt me dat zoiets kan mee evolueren met de leeftijd van je kinderen.

Deel Deze Pagina