Dag/nacht ritme

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ennas86, Apr 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    We zijn nu 3 weekjes verder en overdag laat ik de gordijnen nog steeds open en snachts dicht. Alleen huilt ze geregeld in bed overdag, snachts hoor ik haar niet. Heb het idee dat ze beter slaapt met gordijnen dicht. Zou het dag/nacht ritme er onderhand wel inzitten? Dat ik overdag de gordijnen ook gewoon dicht kan maken?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik zou gewoon de gordijntjes dicht doen dan hoor. Hier kon hij ook echt niet slapen als het licht was. En nog steeds heeft hij echt een verduisterend gordijn nodig.
    Om het dag- en nachtritme te bewaken kan je haar overdag na een x aantal uur slapen ook wakker maken voor een voeding.
    Op die leeftijd zat er hier nog ongeveer 3 uur tussen en later liet ik er 4 uur tussen. Hierdoor hield ik de meeste eetmomenten overdag in stand en voor de nacht liet ik 'm dan zelf komen.

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Je mag de gordijnen echt wel dicht doen overdag als het bedtijd is ;) Het gaat er alleen om dat je een duidelijk verschil maakt tussen dacht en nacht. Dus in de 'wakkertijd' gewoon lekker de gordijnen open overdag, een keertje naar buiten gaan, kletsen en spelen met je kindje zeker niet op je tenen gaan lopen in huis etc. En 's nachts het allemaal rustig houden, niet te veel licht aan, geen hele verhalen maar gewoon drinken en weer tukken ;)

Share This Page