Scheiding, krijg ik een uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Umm Asmae, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm Asmae

Umm Asmae Actief lid

25 mei 2012
    249
    0
    0
    huisvrouw/ kapster
    beste heer mevrouw,
    Zoals het er nu naar uitziet komt er een scheiding aan.
    Ik heb een dochtertje van 9 maanden en ik ben zelf nu zwanger.
    Ik werk niet ik ben een huisvrouw. In het verlede heb ik wel gewerkt en ik heb ik 2011 een uitkering gekregen van 9 maart t/m 7 oktober 2011 mijn contract werd niet verlengt. het lukte mij ook niet om werk te vinden en wij hebben toen besloten dat ik niet meer zou gaan werken ivm de komst van inze eerste dochter.

nu is mijn vraag of ik een soort van uitkering kan krijgen omdat ik niet kan werken met de baby ( dan zouden de kosten van de opvang zo hoog zijn dat dat meer is dan mijn loon)en een kleintje op komst.
    mijn zus is alleenstaande en zij heeft een kindje van 2. zij heeft een uitkering maar moet wel studeren en ze heeft dan vrijstelling tot werk totdat de kleine naar school gaat.
    Kom ik hier voor in aanmerking?

Ik denk ook niet dat mijn nu nog man allimentatie zal gaan betalen.

ALvast bedankt voor uw reactie!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Umm Asmae,

Je wilt weten of je aanspraak kan maken op een uitkering als je gaat scheiden omdat je geen inkomsten uit werk of uitkering hebt..

In deze situatie kun je een aanvraag indienen voor een bijstandsuitkering(WWB).
    De gemeente waar je woont, neemt deze aanvraag in behandeling en beoordeelt of je hier recht op hebt.

De aanvraag kun je indienen via www.werk.nl.
    Je begint dan met inschrijven bij werkbedrijf als werkzoekende.
    Daarna vul je de aanvraag voor de WWB-uitkering in.

Actuele informatie over de WWB vind je op de site van je gemeente.

Ik wens je veel sterkte in de komende periode.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina