Gezondheids frustratie

Discussion in 'De lounge' started by Misha85, Mar 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Toen ik nog werkte (in de zorg) was ik hoog uit 1x per 4 jaar goed ziek. En misschien 1x pj een verkoudheidje te pakken die met 3 dagen weer over was.

Nu werk ik al anderhalf jaar niet meer en ik ben bijna elke 2 manden niet lekker of goed ziek;( en dat is na de geboorte van onze zoon alleen maar erger geworden
    Ik baak daar zo van.
    Doe alles om weerstand op te bouwen:
    -Kom regelmatig buiten
    -Eet gezond en gevarieerd
    -Drink weerstand thee

Neem geen vitaminen ben van mening dat met goede voeding dat niet nodig is.
    Heb zowel in huis en kan dat nog gaan proberen.

Wie heeft DE oplossing om niet meer zo vaak ziek te zijn:(

2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Om toch wel vitaminen te slikken.

Mijn moeder eet super gezond en sport. Na een lange tijd bleek ze een toch GROOT tekort aan vitamines+mineralen te hebben en moet het nu de rest van haar leven slikken.

3. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

Feb 1, 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zou toch vitamines gaan slikken. Je kunt nu eenmaal niet alles binnenkrijgen op een dag. Ik heb er zelf ook last van gehad, na de geboorte van mijn dochter. Om de haverklap verkouden, griep, koortslip. Ik werd er echt gek van.

Ik ben iedere dag een halve citroen gaan uitpersen en opdrinken (viessssss). Dat gaf al heel veel verbetering. Daarnaast ben ik een multi gaan slikken en daarnaast ook vit D (zou echt iedereen in nerland moeten doen), magnesium, in de koude maanden echinea en soms gebruik ik nog chlorella, visolie, astaxanthine. Dat varieer ik n beetje.

Als je ook wat natuurlijks wilt; ga juicen! Voel je je in no time super van! De eerste week ga je kapot hoor, als je lichaam gaat ontgiften lijkt het net of je n kater hebt. Maar daarna, bakken energie, goede weerstand en heel vrolijk.

4. Mommy83

Mommy83 Actief lid

Aug 20, 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ik zweer bij pure vlierbessensap!! Elke dag ong. 100 ml aanlengen met water en opdrnken. Te koop bij reformzaak....

5. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Dat juce doe je dat zelf ook? En hoe doe je dat?

Citroen sap is wel lekker :D
    Als ik dan zo lees wat je allemaal neemt dan heb je wel zon weekdoos nodig :D

6. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Dat zit ook in die weerstand thee van A vogel vind het koud lekkerder dan warm;)

7. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Goede voeding... haal je elke dag de richtlijnen? Evt kun je er wel wat bij nemen puur om te testen. Dan weet je het.

Verder weet ik dat een geboorte flink inhakt op je weerstand, alles is ontregeld. En ja, misschien dat werken toch wel gezond is haha.

8. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Niet elke dag maar toch zeker 4 van de 7 dagen wel
    Ben ook begonnen met de multi vitapientjes kijken of dat verschil maakt.

Mijn weerstand was in ieder geval echt 100x beter dan nu :(

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Is logisch als je niet werkt dat je sneller ziek wordt.

Op het werk zijn meer mensen die ziektekiemen bij zich dragen waarmee je in aanraking komt. Je lichaam bouwt op die manier weerstand op.

Nu heb je dit veel minder, dus is het logisch dat je sneller ziek wordt.

Vitamines slikken. Ik slik veel vitamines en eet heel erg gezond.

Ik slik vitamine B12, D, C, magnesium, valeriaan ( ivm stress) visolie capsules, ijzer en chondroitine.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Neem dan wel een multi op natuurlijke basis. De synthetische vitaminen worden amper of niet door je lijf opgenomen, schijnt het. Ga lekker in het zonnetje zitten. Vitamine D is goed voor de weerstand. De meeste mensen hebben een vit. D tekort. Begin de dag met een halve citroen en wat warm water om je lijf te hydrateren. Ik heb gehoord dat de groente en het fruit zo doorgekweekt dat er minder voedingsstoffen inzitten dan jaren geleden en dat het daarom beter is om twee stuks van bijv. een kiwi of appel te nemen ipv een.

Door de huisarts heb ik mij laten vertellen dat je kindje allerlei virusjes oppakt en dat zich niet volledig ontwikkelt bij het kindje maar ze steekt de ouders wel aan. Dit komt omdat je kindje bezig is om het immuunsysteem op te bouwen. Ook door slaaptekort door gebroken nachten wordt je weerstand minder.

11. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Vitamine D maak je nu niet aan.
    Eind april weer.

Veel mensen hebben een tekort.

12. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Je eet en leeft al gezond, maar ik zou het toch aanraden om ook vitaminen te slikken.

Ik slik deze vitaminen :

- Vitamine c1000 mg
    - Levertraan / visolie
    - Vitamine B complex forte
    - Valeriaan
    - Probiotica
    - Calcium magnesium en vitamine D

Share This Page