Zijn er ook goede ervaringen met keukenboeren?

Discussion in 'De lounge' started by Sjakie22, Feb 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Hopelijk gaan we binnenkort verhuizen en ben ik op zoek naar een nieuwe keuken. Ik heb al een paar brochures opgevraagd. In andere topics las ik over opdringerige verkopers en dat je vaak teveel betaald.

Hebben jullie ook goede ervaringen met keukenboeren met een goede prijs en kwalitatief goed product?

We hebben een budget van rond de 5000,00 inclusief montage en apparatuur. Kunnen we hiervan iets kopen of moeten we een hoger budget reserveren. Ik heb echt geen idee hoeveel je betaald voor montage kosten.

Ik ben benieuwd naar julliie reacties.

2. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Wij hebben ook een keuken voor 5000 euro inclusief. Gehaald bij svea keukens...

3. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Wij hebben onze keuken gekocht bij Grando keukens en ze waren inderdaad wat opdringerig, en achteraf zijn wij hier misschien te veel in mee gegaan en denk ik inderdaad wel dat we iets te veel betaald hebben.

Maar we hebben wel een super mooie keuken, ben er nog elke dag blij mee :)

4. sther3

sther3 Niet meer actief

Ligt eraan hoe groot je keuken is, vaak hebben ze wel acties: montage gratis.
    Onze keuken was €7500 geloof ik. Nu kan ik alleen niet op de naam komen van die zaak.. Maar was heel fijn ! Ze zijn altijd wel wat opdringerig, maar hier niet vervelend hoor..

5. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Bedankt vooe jullie reacties. Heeft er iemand ervaring met Keukentotaal (keukensduitsland)?

6. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

Apr 15, 2013
    1,251
    177
    63
    Op qasa.nl vind je veel reviews over keukenzaken.
    Wij gaan binnenkort onze keuken bij Arma keukens aanschaffen. is onderdeel van DB keukengroep. We hebben al georiënteerd en ze zijn totaal niet opdringerig. Heel prettig in de omgang en ze denken met je mee.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Wij goed geslaagd bij grando.

8. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ze hebben vandaag een rustdag. Ik wilde op hun website kijken.

9. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

Apr 15, 2013
    1,251
    177
    63
    Oh ja dat is waar ook, helemaal vergeten:)

10. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,912
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb me groen en geel geërgerd aan die gasten. We zijn bij een stuk of wat van die grote ketens geweest. Je kunt er trouwens twee op ee dag bezoeken, want ze houden je zo lang mogelijk 'vast'. Elke keer gaan ze weer 'overleggen' om te vragen of de prijs -speciaal voor jou natuurlijk- nog lager kan. Uiteraard staan ze gewoon uit het zich koffie te drinken. Het zijn vast niet allemaal zulke volslagen idioten dat ze niet eens zonder constant overleg met een vaag figuur op een hoofdkantoor tot een prijs kunnen komen. Ik denk dat ze dit doen in de hoop dat de moed tot vergelijken je vergaat. Je wordt inderdaad ook erg onder druk gezet: dit is de bodemprijs, nu beslissen anders kan het niet meer. Ammehoela, we zijn elke keer weg gegaan met de mededeling: wel laten je in de loop van de week weten of we het voor deze prijs doen. Is de prijs dan hoger, is dat jouw verlies maar dan gaan we naar een ander. En dan kan het ineens toch wel, maar mochten we zéker niet langer dan een dag of 2-3 wachten. Ja, vast. ;)

Overigens was er één die ons had bezworen de absolute allerlaagste bodemprijs had gegeven. Nog minder en hij zou er verlies op maken enzovoorts. Toen we hem uiteindelijk belden met de mededeling dat we het niet deden omdat een ander goedkoper was, was zijn eerste vraag "Heb je al getekend?" -ja- "Jammer, anders was ik er in prijs nog onder gegaan." Zo zie je maar dat ze zelf toegeven dat ze je oplichten.

Bruynzeel maakt het helemaal bont. Na op 2 dagen in 3 winkels geweest te zijn, ben ik op een dag dat mijn man niet kon nog naar Bruynzeel geweest. Daar was ik wel snel klaar; ik heb het bij twee filialen geprobeerd maar die maken geen offerte voor vrouwen die zonder hun echtgenoot komen! Misselijk zooitje.

Uiteindelijk kwamen we op aanraden van collega's van mijn man bij een lokale 'keukenboer'. Niet van een keten, dus het heeft weinig zin als ik je hun naam vertel. Maar wat een verademing! Er werd gewoon rustig gekeken wat we wilden. Er kwam prijs uit. En dat was hem. Geen gedoe met een belachelijke eerste prijs en dan iets er af en overleg en nog meer er af en weer de verkoper weg enzovoorts. Ook geen druk. Gewoon: dit is de prijs, hier heeft u een uitdraai. Kijk vooral nog even rond bij anderen. We horen graag van je terug of je het bij ons koopt. Als je het niet doet, halen we deze opstelling namelijk weer uit ons systeem.

En hun 1e prijs was gewoon meteen al concurrerend met de prijzen waar bij die anderen 2 uur onderhandelen overheen gaat. Ze waren niet de allergoedkoopste, er was er 1 met een nèt iets lagere prijs. Om dat dan te compenseren, hebben we er met moeite nog wat gratis lampjes bij geklets. Maar in prijs zakken, data deden ze echt niet. Wat een verademing! Zo veel sympathieker dan die andere ketens. Die 150 verschil hebben. We voor lief genomen.
    Overigens was er dus maar 1 keten goedkoper. De andere twee waren duurder, met al hun gedraai en gezeur.

Ik vind die hele keukenhandel echt 1 groe boevenbende.

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Wij zijn bijna een jaar bezig geweest met onze keuken uit te zoeken. Ondertussen waren we ons huis ook aan het verbouwen dus we hebben ons goed kunnen oriënteren.
    We zijn bij de meeste bekende keukenboeren geweest. We hebben een vrij grote keuken en de "goedkoopste" was 15.000 euro.
    De manier van verkopen staat me totaal niet aan, al zijn de lunches die ze serveren wel lekker :D (brugman)
    We hebben veel ideeën opgedaan bij de keukenboeren. Ook kunnen ze het mooi in 3d zetten.
    Uiteindelijk besloten om de keuken bij ikea te kopen. Wel meer "werk" want ze denken minder met je mee en je moet meer zelf doen / beslissen. Aan de andere kant wisten we wat we wilden dus was het vrij simpel.
    Voordeel is dat de ikea handige la ruimte indeling heeft. Als je later denkt dat je er iets bij wilt haal je dat gewoon even bij. Mocht er een frontje beschadigd zijn ofzo kan je dat er ook vrij goedkoop bijhalen.
    Wat betreft kwaliteit; een echte brugmankeuken zal misschien iets beter zijn qua kwaliteit en iets langer meegaan naar voor 7000 euro verschil heb ik dat er graag voor over.
    Ik ben heel erg blij met mijn keuken. Alles werkt zoals het hoort, gaat soepel en ik geniet er nog iedere dag van!

Wij hebben trouwens ook de inbouwapparatuur van ikea (2 combi ovens, koelcombi, vaatwasser) werkte ook allemaal prima.

Mijn advies zou zijn: goed oriënteren, weet wat je wil en lekker bij ikea kopen :D

Wij waren trouwens 8000 euro kwijt voor een keuken van 10 meter lang. 3 hoge kasten (incl. Combiovens en koelcombi) en de rest allemaal laag. De kraan en afzuigkap hebben wij elders gehaald trouwens.

Bij de ikea hadden ze ons aanrechtblad (dik, glad, wit) wat de keukenboeren ons niet konden leveren. Ideaal met schoonmaken :)

12. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik vraag me af of er in Amsterdam nog eerlijke winkels zijn.
    Onze huidige keuken komt bij Ikea vandaan.

Een keuken kopen moet leuk zijn. Vreselijk die opdringerige verkopers.

13. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

Dec 27, 2013
    3,658
    0
    36
    NULL
    Onze keuken hebben we bij de keukenconcurent vandaan. Hele aardige gast en totaal niet opdringerig! We vonden de prijs te hoog en toen stuurde hij een factuur met een lager bedrag!! Echt top!

View attachment 441319
    Zit op mobiel dus krijg hem even niet gedraaid..

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Wij hebben de keuken bij tieleman keukens vandaan, grote en nette winkel wel duur maar ben wel tevreden over de keuken en de service.

15. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Paar jaar geleden een keuken gekocht bij Bemmel en Kroon op Cruquius Hoofddorp. Waren en zijn hier heel blij mee en ook met de service. We hebben de keuken door een bekende laten zetten, dit kostte wel 700,-, maar dat kostte het bij de winkel ook en hier voelden we ons prettiger bij. Totaal waren we een kleine 10.000 kwijt, wel met de luxere apparatuur en twee ovens. Had dus vast voor 8.000 gekund, maar daar maak je keuzes in.

Persoonlijk lijkt 5.000 me wel een vrij laag bedrag... Een keuken gaat 15-20 jaar mee, dus wij kozen er toen bewust voor om wat meer geld te reserveren hiervoor

16. Bloem1990

Bloem1990 Actief lid

Jul 21, 2014
    237
    0
    0
    NULL
    Almere
    Wij hebben goede ervaring met I-kook (Bergen op Zoom). Ze waren helemaal niet opdringerig en dachten goed mee met ons niet al te grote budget. Keuken is ook zeer netjes en voorzichtig geplaatst, mooi afgewerkt.

17. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    wij hebben de keuken ook bij de keukenconcurent gehaald en erg tevreden hier over. Ik wil alleen nog even kwijt dat de meeste keukenzaken van de mandemakers groep zijn alleen zitten er prijs verschillen en product verschillen in de zaken. Heel veel succes met het uitzoeken van je nieuwe keuken

18. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik weet niet waar je in N-H woont, maar wij hebben zeer goede ervaring met Koel Keukens in Zaandijk. Het is een eenmans familiezaak, met zeer goede service. Niet opdringerig, eerlijk advies en perfecte probleemoplossing. Wij hadden 2x een probleem met de deuren. De eerste keer constateerden we dat het paneel van de koelkastdeur kromtrok. Bij melding werd dit direct, zonder controle vooraf vervangen. De man die het paneel kwam langsbrengen heeft ook nog kosteloos geholpen met het op maat zagen en plaatsen van de koof.. Tweede keer betrof het het kromtrekken van 1 van de kastdeurtjes, ook deze werd per direct, zonder vragen van hun kant, vervangen. Verder totaal geen problemen gehad met de keuken, we hadden gewoon pech met die 2 panelen. Keuken zit er nu 11 jaar in en is nog in prima staat..

19. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wij hebben nu een keuken van de keuken concurent. Prima ding en na zes jaar nog geen krasje te zien.
    We wisten wat we wouden uit geven dus toen ze over de prijs begonnen zeiden we 3.000 en meer niet. Dat kon niet, dus toen zijn we weg gelopen. Een hij kwam ons achter na een toen kon het wel. Dus soms is het gewoon je poot stijf houden.

Voor 5000 zou het zeker moeten kunnen!

20. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

Feb 1, 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben onze keuken van een lokaal bedrijf wat ook verder maar 1 andere vestiging heeft geloof ik. Zijn we bij terecht gekomen omdat mijn ouders daar geslaagd waren. Dus vraag ook in je vrienden en kennissen groep eens rond wat de ervaringen zijn.

Share This Page