het zat er al aan te komen, maar nu is de kogel door de kerk: mijn zus is met de pil gestopt en gaat voor de tweede.... Ik ben echt enorm blij voor haar (en ben ook helemaal gek met mijn nichtje van net 1) en hoop van harte dat het voor haar snel zo ver is (bij de eerste heeft het 8 rondes geduurd).... maar ergens achterin mijn hoofd is er toch ook dat stemmetje dat zegt "ik hoop dat ze niet eerder is".... de eerste keer dat ik mezelf op iets wat op jaloerzie lijkt betrap.... Gelukkig snapte ze het wel en riep meteen "we moeten maar lekker samen tegelijk"... moest het ff kwijt... Herkenbaar? chrizzzy
het is heel oneerlijk ja want je gunt het iedereen ik wilde vorig jaar idd ook heeeeel graag al een kleine maar we kochten net een huis en verwachtte dat mijn vriend (de oudste thuis) en ik daarna als eerste een kleine zouden krijgen me schoonzus heeft in december haar eerste baby gekregen. nu gun ik het haar heel erg hoor maar ik voelde wel lichtelijk teleurstelling dat ik niet de eerste kleindkind kon geven. nu heeft mijn zus al wel twee kleintjes maar dat is weer anders. Mijn vader is namelijk niet haar vader en ik wil MIJN vader enorm graag een kleinkind geven (me moeder net zo goed hoor begrijp met niet verkeerd) maar heb zo'n enorme band met me vader. Dus ja shame on me to.......... maar ik denk dat dat echt wel heeeeeel menselijk is hoor om zo te denken. jackie
Vind het helemaal geen rare reactie! Gelukkig heb je het zelfs tegen d'r kunnen zeggen of heeft ze het stemmetje in je hoofd gehoord!!!
Ik heb het tegen haar gezegd, zo'n band hebben we gelukkig wel.... al denk ik dat ze anders het ook wel geraden had hoor... Chrizzzy
Nee hoor, ik vind het niet gek. Soms als ik hier lees dat iemand een tweeling krijg ben ik ook (even) jaloers. Bij mijn vriend zit het in de familie en wij krijgen geen tweeling. Als ik er over na denk ben ik heel blij dat het er maar 1 is, want dat is druk en zwaar zat. Beetje krom he.
ik vind het helemaal niet raar, zelfs een beetje herkenbaar. ik ben samen met een vriendin gestopt. ik ben nu bezig met de 3de ronde en zij is nu zwanger. we moesten op dezelfde dag ongie worden en ik werd s ochtends ongie en zij belde me s middags op met het nieuws dat ze zwanger was na 1 maand. ik was natuurlijk SUPER blij voor haar. maar die jaloezie kwam toch even om het hoekje kijken omdat je zelf ook zo graag een kleine had willen hebben....
Nou er zijn wel eens momenten geweest dat ik, nadat ik de telefoon had opgelegd met een zoveelste vriendin die me mededeelde zwanger te zijn, flink heb zitten janken. Is niet meer dan normaal dat je ene beetje jaloers bent, ookal gun je het de ander ook.