Schelden afleren

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door all4love, 29 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. all4love

    all4love Bekend lid

    23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Hoi. Ik heb 3 jongens, 7 9 en 11 jaar en ze gebruiker met enige regelmaat vreselijke scheldwoorden. Ik heb, in mijn ogen, al alles geprobeerd om het te doen stoppen maar tot nu toe zonder resultaat. Ik ben boos geworden, heb straf gegeven, duidelijk uitgelegd waarom bepaalde scheldwoorden echt niet kunnen. Met ze in gesprek gegaan, maar niets helpt. Ik weet het niet meer. Ik heb echt even advies nodig, want ik word er echt verdrietig van. Alvast bedankt.
     
  2. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.207
    1.054
    113
    Ach wat vervelend. Zou een scheld-pot nog helpen? Elke keer als iemand scheld, moet hij een bepaald bedrag in die pot doen. Als de pot vol is, doen jullie er iets leuks van samen. Het bedrag wat het kind erin moet doen, is dan een beetje afhankelijk van hoeveel zakgeld ze hebben en je moet van tevoren goed afspreken wat als scheldwoord telt en wat niet. Uiteraard moeten jullie als ouders ook geld erin doen als jullie iets ontglipt wat niet mag. Ik heb het zelf niet gebruikt maar wel eens over gelezen
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  3. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Inderdaad, een scheld-potje. Bij elk scheldwoord (misschien dan ook duidelijk maken om welke (soort) woorden het gaat), een muntje in een potje. En als het een dag goed is gegaan zonder schelden weer een bepaald muntje er uit halen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wat voor straffen heb je gegeven? Hier kan zoon er ook wat van maar hij haalt het niet in zijn hoofd te doen waar wij bij zijn. Dat is dan een enkeltje naar zijn kamer zonder televisie, telefoon, computer, tablet enz. Doet hij het kort daarna weer dan kan hij voor een paar dagen op zijn kamer blijven net zo lang tot hij het wel begrijpt en niet meer doet. Hier heeft dat geholpen. Een kennis heeft haar kind verplicht een werkstuk over die scheldwoorden laten schrijven. Minimaal x aantal kantjes waarom ze dat doen, wat het betekend, hoe het invloed heeft op anderen enz enz.
     
    Vero0504 en Athina vinden dit leuk.
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Wij hadden vroeger ook een jaar ofzo een scheld/boeren/schetenpot waar je geld in moest doen. Het maakte je wel bewuster ervan en eind van het jaar hebben we een tosti-apparaat gekocht van het geld :roflmao::thumup:.
     
    Zonnestralen, spruitje80 en owly vinden dit leuk.
  6. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zou dan denk ik alleen niet iets leuks ervan doen maar storten naar een goed doel... Als je iets leuks doet, levert het uiteindelijk ook nog wat op.
     
    chrystel73, Vero0504, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.360
    12.052
    113
    Vrouw
    Haha, ja dat dacht ik ook al. Effen flink schelden en vloeken met elkaar, dan kunnen we naar de Efteling :roflmao:
     
    Nova1986, Lies1611, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.207
    1.054
    113
    Ja, dat is waar. Aan de andere kant moeten ze het wel zelf betalen elke keer en ik denk dat dat toch meer pijn doet dan dat het oplevert. Maar je kan ook gewoon nog niet zeggen wat je ermee gaat doen en dat pas later bedenken als het beter gaat
     
  9. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.534
    1.529
    113
    Dochter had dat oom heel erg op de groep waar zij zat.
    Als ze boos was kwamen er hele nare dingen uit.
    Hun hadden het opgelost door 6 nieuwe woorden te gebruiken.
    K*t werd knudde.
    Sh*t werd chips.
    En zo verder het moest wel klinken als maar anders.
    De rest werd genegeerd, schelden niet op reageren doen ze het andere word dan een compliment.

    Volgens hun heeft het geholpen en vond ze somige zelfs grappig weet het hele lijstje niet wand dat kregen wij niet.
    Thuis doet ze dat dus niet.
     
  10. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Wij hebben hier "cavia" en "kangoeroe" geïntroduceerd. Dingen met een "k" bekken net wat lekkerder.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  11. sierheester

    sierheester Actief lid

    25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Wij gebruiken hier dus het woord kapstok:D
     
    chrystel73 en Lies1611 vinden dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Onze zoon van 6 (ja 6 helaas) schreeuwt graag k#t papa als hij boos is. Trek ik van zn zakgeld af als laatste redmiddel. Alleen stomme papa zeggen mag namelijk wel gewoon . 10 cent per k#t papa. Eerste week was hij 0.90 cent kwijt, 2e week 60 cent en vorige week maar 20 cent. En voor het eerst zei hij k#t mama vanochtend 'dat is dan 20 cent. K#t mama is duurder dan papa (oke niet fair haha maar ik was hem echt even spuugzat)
     
    Shay25 en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Er wordt niet eerder meer snoep gegeten/zakgeld uitgedeeld door/voor de betreffende persoon totdat de kleurentelevisie van het betreffende woord is voldaan.

    Daarvoor nemen we:
    een 4-5 tal pennen in verschillende kleuren.
    gelinieerd a4 papier

    We markeren de volgorde waarin deze kleuren gebruikt moeten worden (bijv. Zwart, rood, groen, blauw).

    Het betreffende woord wordt, in normaal handschrift en grootte met spatie onderbroken doorgeschreven op alle regels van t a4-tje, totdat t velletje vol is. Met elke letter in een andere kleur.

    Bij herhaling binnen die week worden t 2 a4-tjes. Uitlachende broer of zus krijgt ook een setje en mag gezellig stilzwijgend meedoen. (Om uitlokking in de toekomst vast te voorkomen)

    Geintje werd vroeger ingezet op school, deze straf heeft mn vader ooit een keer gekregen die moest een stuk tekst uit zn geschiedenisboek overschrijven op die manier. Degene die er om lachte was de klos, die mocht t doen met dubbele tekst...de potentieel derde sloeg maar over.
     
    Felice vindt dit leuk.
  14. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    o_O écht??

    Jeetje, dat is hier écht niet aan de orde, ik zeg toch ook niet tegen m'n kinderen "stomme naam-dochter", geen haar op m'n hoofd die er aan denkt.
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik ben blij dat hij zich uit en ja zelfs op die manier want hij sluit zich echt giga af helaas en hij mag ons als ouders echt wel stom vinden hoor. Doen we niet moeilijk over. Wij zijn soms ook gewoon stom :)
     
  16. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Ja oke, als hij zich al moeilijk uit snap ik het!

    Hier paar jaar geleden aardig moeite gedaan om "iemand stom vinden" en "het gedrag/een actie van iemand stom vinden" apart van elkaar te leren zien. Als in: wat je nu doet vind ik stom, maar ik vind jou niet stom :)
    Sindsdien gaat "stomme naam-van-iemand" dus niet meer op!

    Vandaar mijn verbaasd reactie :D
     
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ja hij zegt t ook alleen in veilige haven zeg maar. Niet tegen juf oid. Ik vind het ook zo sneu voor hem, zit zo opgesloten in zn eigen emoties. Krijgen er nu ook hulp bij nu, 6 en zo vast te lopen is sneu voor hem :(
     
  18. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Lastig is dat he :(

    Hoop dat jullie verder komen met de hulp!
     

Deel Deze Pagina