Gaan of thuisblijven

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamavjulia, Oct 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Duurt nog even maar graag jullie mening gevraagd wat jullie zouden doen.
    Met oud en nieuw vieren wij dat altijd met een hele grote groep ongeveer 40/50. Personen waaronder ongeveer 14 Kids. Bij iemand thuis. (druk,rokerig, een hoop alcohol en geschreeuw) Inclusief ik man en onze twee kleine kinderen.

Nu zou het dit jaar bij ons gevierd worden maar heb ik ze in ieder geval van dat idee af kunnen brengen omdat wij te klein wonen en ik op dat moment 37 weken zwanger ben. oudste dochter vind het oud en nieuw geweldig. Ze is vier en de jongste van alle kinderen dus lekker veel aandacht plezier. Gaat ook niet naar bed dan.
    Jongste dochter anderhalf is een ander verhaal. Vorig jaar heb ik de hele avond boven gezeten om haar in slaap te krijgen. Dus geen leuke oud en nieuw voor mij.

Ik zit nu dus sterk te twijfelen ook omdat mijn zwangerschappen niet echt lekker lopen en makkelijk gaan om thuis te blijven.
    Manlief wil natuurlijk wel gaan en zegt ach als er wat is zijn we zo in het ziekenhuis en het is toch gezellig.

Wat zouden jullie doen? Thuis blijven en man alleen laten gaan. Mee gaan en dan maar zien hoe het loopt?
    Ik weet het niet

2. skimms

skimms Actief lid

Apr 25, 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is pas over tweeëneenhalve maand dus zou nu nog niet beslissen of je wel of niet gaat....kijk hoe je je dan voelt en of je er zin in hebt! Denk dat de kans groot is dat je dan niet veel zin hebt in zo'n drukte en in een rokerige ruimte zitten is natuurlijk helemaal niet goed tijdens je zwangerschap maar zouden mensen niet buiten willen gaan roken dan?

3. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Ik zou er geen trek in hebben.. Zeker niet als er zoveel gerookt word. Wij krijgen met kerst en oud en nieuw ook van overal familie over de vloer en vieren het bij schoonouders. Maar dat is familie, dus wel heel leuk! En die roken ook allemaal niet binnen als ik er ben. Eerst wel maar ben gewoon luid gaan kuchen een paar keer haha;) voel me daar oook echt niet schuldig over, ze gaan lekker buiten staan. Ben een kind aan het maken en die wil geen rook!

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik zou niet gaan als ik zover zou zijn met die drukte alcohol en rook. Daar zou ik helemaal niet op zitten te wachten. En ook nog eens de kans dat de jongste het niet trekt.

wij zijn met oud en nieuw altijd samen dus voor ons zou het normaal zijn als de een niet gaat dat de ander ook niet gaan.
    op zon moment vind ik dat je samen zwanger bent..

5. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Het is bij iemand thuis en daar wordt binnen gerookt. Ik vind niet dat ik dat kan verbieden bij iemand anders thuis. Er zijn er veel die buiten roken maar genoeg die dat binnen doen.

Man mag van mij best alleen gaan mits hij niet drinkt, heb natuurlijk wel iemand nodig die me naar het ziekenhuis brengt als er iets gebeurt.
    Gun hem een gezellige avond en volgend jaar doen we het maar weer over..

Vind het lastig.. Want er wordt nu al gevraagd wat regelen jullie dan (iedereen regelt iets met oud en nieuw eten, slingers, drank enz)..

En ik weet het dus nog niet

6. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    als ik in jullie positie zou zitten dan zou ik niet gaan.
    voor jou de rook, de drukte en de warmte en je man tja met oud&nieuw hoor je samen te zijn dus zou ik als ik hem was ook niet gaan, vind het heel eerlijk gezegd niet kunnen als je man toch zou gaan maar dat is mijn mening.

7. godblessed

godblessed Bekend lid

May 11, 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Ik zou niet gaan en als ze met kids binnen roken helemaal niet maar dat ben ik waar ik ook ga ze roken niet bij mijn kind anders komen we niet vind dat meer dan logisch en als ze zien dat je hoogzwanger bent helemaal.En jij zwanger roken en drank en drukte zit je echt niet op te wachten ik teminste nu al niet gezellig met je gezinnetje gaan vieren misschien ben je al bevallen alles kan je weet het nooit.Volgend jaar weer een kans of je moet je geweldig voelen kan je altijd nog gaan je hebt nog wel even de tijd er over na te denken

8. Moli

Moli Niet meer actief

ik zou met de jongste thuis blijven en de oudste met man mee laten gaan.

Het is nieuwjaar (bigdeal) niet iets wat 1 keer per miljoen jaar voorkomt, volgend jaar weer een nieuw kans om wel samen te gaan.

9. seepje

seepje Fanatiek lid

Mar 23, 2014
    1,559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Tsja ik zou gewoon nog niets zeggen en kijken of je iets kan regelen wat je nu al kan halen (slingers, glazen etc) dan kan je als jij toch niet gaat het aan je man meegeven :)

10. lil

lil Bekend lid

Apr 3, 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Zou alles even aankijken, je kan toch niet voorspellen hoe alles loopt. Misschien gaat t wel helemaal niet lekker met je blijft je vent echt wel bij je neem ik aan? Drukte rook het is hoe je er zelf mee omgaat!

11. Ikke31

Ikke31 Actief lid

Apr 8, 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Misschien kun je aan degene die het dit jaar doet aangeven waar je mee zit. Bv de rook. Je kunt ze idd niet verbieden, maar mss bieden ze wel aan buiten te roken. Willen ze dat niet, vind ik dat al een hele goede reden om niet te gaan.

Hier naast zou ik sowieso ook kijken hoe je je tegen die tijd voelt, er kan zoveel veranderen. Mss heb je er dan juist super veel zin in :)

Qua regelen zou ik ook iets doen wat je anders aan je man kunt meegeven ofzo.

Succes!

12. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Ik zou - als ik jou was - op dit moment nog geen beslissing nemen.

Want misschien is je gevoel hierover wel totaal anders over 2 maanden.
    Misschien ben je dan wel blij dat je nog een feestje heb gehad voor je gaat bevallen.
    Maar het kan ook zo zijn dat je er dan absoluut geen zin erin hebt omdat je het dan zat bent.

Zou zeker wel op een vriendelijke manier vragen of er afspraken gemaakt kunnen worden wb. het roken. Het is niet alleen slecht voor jou tijdens de zwangerschap, maar ook voor al die kinderen die er rond lopen die ongevraagd in een rokende omgeving terecht komen!!!

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Precies!

14. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,231
    113
    Female
    Nederland
    Als het een kwestie is van nu beslissen i.v.m. dingen regelen/taken die verdeeld worden zou ik zeggen: bedankt maar ik sla dit jaar over.
    Hoef je er ook niet meer over te piekeren en kan je andere plannen maken.
    Je zwangerschap verloopt al niet lekker zeg je en daarbij wordt er ook nog eens gerookt. Ook heb je 2 kinderen die je aandacht willen, zowel op de avond zelf als de dag erna.
    Volgend jaar anders weer toch?

15. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Voor mij hoeft het ook niet perse hoor. Hecht er niet zoveel waarde aan. Ik bedoel oud en nieuw vieren we elk jaar dus een keertje niet is voor mij ook prima.

Zou het echt doen omdat ik weet dat man en oudste dochter het zo geweldig vinden. Jongste dochter heeft er ook niet zoveel aan. Al was ze vorig jaar natuurlijk een stuk kleiner.

16. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Blijf anders lekker met je jongste thuis en stuur je man met de oudste weg! Of is dat geen optie?

17. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Voor mij wel :D voor man niet...

18. Moli

Moli Niet meer actief

hoezo voor man niet dan als ik vragen mag?

19. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Hij vindt dat we gewoon met Zn allen moeten gaan want is toch gezellig, nee joh die baby blijft echt wel zitten, is toch leuk voor dochter, we zijn zo in het ziekenhuis als er iets mocht zijn, je kan lekker op de bank gaan hangen daar...

Share This Page