Wanneer begonnen jullie kindjes met rollen? Mijn zoontje is volgende week 6 maanden maar hij rolt nog niet. Met een maand of 4 heeft hij wel 1 of 2 dagen van buik naar rug gerold. Dis hij kan het wel. Maar hij doet het niet. En van rug naar buik nog niet zelf gedaan. Met hulp lukt het wel. Als hij op zijn rug ligt en ik pak zijn handje om hem te helpen pakt hij het halverwege zelf op. Maar als ik hem op zijn zij leg, ligt hij ook prima. Haha. Als hij iets wil waar hij niet bij kan. Tja dan pakt hij wat anders of gaat met zijn handen spelen. Als ik hem op zijn buik leg en hij word het zat. Dan gaat hij gewoon huilen. Maar rollen.. ho maar..
Met 3 maanden van buik naar rug, met 4 maanden ook van rug naar buik. Ik zou beetje proberen te oefenen, niet teveel forceren moet wel leuk bkijven voor m. 6 maanden is nog niet zo heel laat toch? En als je je zorgen maakt, kun je altijd een kinderfysio raadplegen.
Zo te horen is het een tevreden kindje. Vaak worden ze wel gemotiveerd door iets wat ze graag willen hebben maar net niet te pakken kunnen krijgen, maar jouw kind zoekt dan gewoon wat anders. Heeft ook voordelen, scheelt een hoop gebrul . Hij zal het heus wel leren. Op de buik leggen heeft mijn dochter trouwens ook nooit gemotiveerd tot rollen. Ze vond dat vreselijk en zette het op een huilen, daar ben ik dus maar mee gestopt. Ze rolde met een maand of zes geloof ik, weet het niet meer zo goed.
Zoontje rolde geloof ik met 4,5 maand van rug naar buik en met 5,5 maand ook weer terug van buik naar rug. Onze dochter van nu 4 maanden maakt ook nog geen enkele aanstalten, is inderdaad nog tevreden met d'r handen en meer dan af en toe met d'r benen in de lucht liggen doet ze ook niet. Nu moet ik zeggen dat ze al wel 8kg weegt en ik kan me ergens voorstellen dat als je een mollige baby bent het lastiger is om om te rollen dan als je een wat slankere baby hebt. Geen idee of dat echt zo is, maar als ik die benen van m'n dochtertje zie snap ik dat het een hele klus is om die even om te rollen.
Kinderfysio vertelde ooit dat rollen (naar 1 kant) gemiddeld start op 6 maanden. Je kindje is dus nog niet laat of traag ofzo hoor! Gewoon nog even geduld hebben en lekker blijven oefenen. Beste manier daarvoor zei de fysio is knietjes naar de buik en die dan opzij kantelen. Als ze omrollen als een "balletje" dan is dat het beste
Met 4 maanden van rug naar buik Met 7 maanden van buik naar rug, daarvoor ook wel, maar pas vanaf 7 maanden soepel. Op de zij spelen is ook goed voor de spiertjes... Gewoon blijven oefenen en probeer er iets leuks van te maken als je oefent. Rol hem een paar keer over een matje heen, ga ook op je buik liggen en spee samen met een speeltje of hou zijn favoriete knuffeltje voor hem en praat tegen hem enz enz.
De oudste was ruim 7 maanden toen hij voor het eerst van buik naar rug rolde. Zo'n 2 weken later ging hij ook van rug naar buik Niet het allervlotst, maar ook niet heel traag. Hij was ook een uitermate tevreden baby en vond het totaal niet nodig Daarna kreeg hij wel door dat bewegen leuk was, dus de volgende stappen gingen er vlot achteraan. (Tijgeren etc)
De meeste kinderen gaan rollen tussen 3-9 mnd. Als het na 9 mnd nog niet gelukt is, dan zou advies/beoordeling van fysio misschien een idee zijn. Mijn kinderen waren overigens 6, 7 en 3 mnd toen ze voor eerst gingen rollen, maar dat zegt ook nog niet perse hoe snel ze dan hun andere mijlpalen gaan halen .
Volgens mij is het gemiddelde 5 of 6 maanden. Dat betekent dus dat er veel baby's zijn die eerder en later gaan rollen. 6 maanden lijkt mij geen ramp hoor mijn baby is 5 maanden. Hij kan wel zelfstandig zitten maar nog niet rollen. Of nou ja, met 3 maanden kon hij rollen maar is het vervolgens weer vergeten
Mijn dochtertje, afgelopen woensdag 6 maand oud, rolt ook niet. Heeft ook tijd terug paar keer van buik naar rug gerold, maar meer ook niet. Probeer haar te stimuleren. Met hulp rollen, etc. Begon mij beetje "zorgen" te maken, precies jouw verhaal. Maar toen zei ik tegen mijzelf.. let it go! Niet alle kindjes werken stipt volgens de boekjes. Ze hebben nog even voor het echt zorgwekkend is. Komt goed! Enne, zag toevallig gister en vandaag, dat ze wel soort van pogingen begint te doen. Beetje in een bochtje liggen zeg maar
Zoontje kon met 3,5e maand omrollen en ook gelijk weer terug. Volgens mij gaat zoiets echt vanzelf. Het ene kindje heeft zijn ‘interesse’ in motorische vaardigheden en de ander praat al vroeg de oren van je kop af. (Hier komt er alleen nog da da uit )
Oh grappig, die van ons rolde met 4 maanden maar zelfstandig zitten kwam echt pas heel laat met een maand of 7. Sinds 10 maanden kan ze zelf in zit komen. Kon notabene eerst staan voordat ze kon zitten inmiddels geen houden meer aan en springen is nu dr dingetje en squads...de hele dag door squads...die volgt nu al dr bbb programma zodat ze de rest van dr leven de fitness over kan slaan ofzo.
Klinkt alsof het mijn zoon is nu 7,5 maand en hij kan rollen sinds 6 maanden, maar doet het amper. Hij blijft gewoon liever op zn rug liggen en een beetje rondkoekeloeren. Ik heb me er best druk om gemaakt of ik hen wel genoeg stimuleerde (aangezien mijn dochter nogal een snelle was qua ontwikkeling en nu al het hele huis doortijgerde) maar het is gewoon een rustig, tevreden ventje, gewoon een ander type kind dan zn zus. Ik denk jouw zoon ook! Maar ik begrijp je zorgen wel
Oh hier nog zo'n 1tje die bij zo'n beetje alles wat ze kon, het maar 1 x deed en vervolgens niet meer. "Zoo..... dat kan ik, dat hoef ik niet nog een keer te doen!" Ze was 4 maanden toen ze rolde. Vervoglens was ze daarna denk ik 6/7 maanden toen ze wat vaker begon te rollen als ze op een speelmat lag waarop ze zich kon afzetten. Op de gladde laminaat vloer of een kleed lukte dit niet. Ik zou me geen zorgen maken (makkelijk praten He?) maar het komt echt vanzelf wel!
Het komt echt vanzelf (uitzonderingen daar gelaten helaas)... Hier was de oudste 6 maanden toen ze aanstalten maakte om op haar buik te draaien. Met een maand of 8 rolde ze beide kanten op. Wel was ze verbaal erg aanwezig. (Nu is ze 4 en nog bijna geen seconde stil ) De jongste rolde met 3 maanden beide kanten op. Nu is ze 6 maanden en teigert het hele huis door, probeert te kruipen (maar zodra ze haar knie naar voren zet"klapt" ze voorover) en probeert zelf te gaan zitten. Als we haar neerzetten blijft ze prima zitten. Maar... Verbaal hoor je haar vrijwel niet. Ze kan er geluiden maken maar dat doet ze maar 5 minuutjes per dag. Wel heeft ze vanaf een week of 4 fysio gehad voor een voorkeurshouding. Misschien loopt ze daarom ook wel motorisch voor omdat we heel veel geoefend hebben? Oh, en geniet nog even van je "rust" voor je het hele huis door moet. * Kind eet van de kattenbrokjes * Kind zit aan de planten te trekken * Kind eet schoenen van mama op * Kind zit op het kattenluikje te sabbelen * Kind eet het oplaadsnoer van je telefoon op * Kind trekt aan de staart van de kat. Leuk kinderen