Scheldwoorden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sandraske, 14 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft een aantal scheldwoorden overgenomen van haar grote nichtje en neefjes.

Paar weken geleden riep ze k u t mama naar mij in een boze bui, meteen kortemette meegemaakt, gestraft en gezegd dat ze dat nooit meer mag zeggen omdat het niet lief is.

Nu komen de worden s h i t en gvd regelmatig voorbij en ik krijg het maar er maar niet uit, ze gaat er gewoon mee door..

Iemand tips?

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    misschien negeren? klinkt raar maar nu krijgt ze steeds een reactie van je en dat is natuurlijk alleen maar leuk.
    ALs je het negeert word het niet leuk meer om het te zeggen want ze krijgt geen response.
    ik snap dat het lastig is (vooral in het openbaar) maar misschien helpt het wel.

3. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 2 riep gisteren ineens 'wat de f.uck?'. Sja, wat doe je er aan? Wij negeren het gewoon, dan vergeet ze het meestal weer...

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Uitleggen dat het ongewenst is
    Vragen wat het eigenlijk betekent
    Negeren wanneer je kan
    Straffen wanneer het moet

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Fijn van die nichtjes en neefjes.
    Hier kwam dochter pas achter scheldwoorden toen ze net op school zat. Haar uitgelegd wat ze zei (want dat weten ze ook vaak niet eens) en dat ik het niet wilde horen. Anders enkele reis gang. Ze zegt het nooit, scheelt wel dat ze niet graag stout is. Zoon is een ander verhaal, maar die kent ze niet want hij hoort zulke woorden niet.

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Negeren werkt hier averechts. Hij zei steeds stommerd, mama is stom als ie boos is. Dat wil ik absoluut niet hebben dus eerst genegeerd maar meneer ging gewoon verder. Toen zonder waarschuwing naar zijn kamer en pas komen na sorry gezegd te hebben. Dit was een paar dagen geleden en sindsdien niet meer gezegd. Oh ja wel, hij zei gister jij bent een stommm... Ehh sorry, de muur is stom.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Vaak weten ze niet eens wat ze zeggen.
    Dus de eerste keer leg ik uit dat het iets lelijks betekend en dat ik dat niet wil horen maar leg ook uit waarom niet (bv. dat is een ziekte of daar maak je mensen verdrietig mee)

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik heb toen tegen mijn dochter gezegd dat het niet netjes is en dat het een 'grote-mensenwoord' is. Wij gebruiken zulke woorden weliswaar niet, maar voor mijn dochter is het wel duidelijk. En ze accepteert het ook gewoon.

Deel Deze Pagina