Schoenen in de was

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Dag,

De schoenen van onze dochter zijn mega vies. Het zijn roze sportschoenen van Puma. Ze zijn niet van leer maar van suede. Ik wil graag weten of deze schoenen in de wasmachine kunnen. Wie doet dit weleens en komen de schoenen er dan schoon en zonder schade uit?

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Suede kun je niet wassen dacht ik altijd.

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Als het echt suède is dan kun je het eventueel proberen schoon te maken met een suède blokje. Daarna weer even goed in spuiten. In de wasmachine wordt afgeraden omdat de lijmlaag dan los kan laten. Maar als je ze weg wilt gooien als je ze niet schoon krijgt dan kun je het natuurlijk altijd op een kort programma in een kussensloop proberen...

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik heb een keer sportschoenen in de was gedaan en toen liet de lijm van de zool los.... geen aanrader hier dus.

En je hebt kans dat je suede glad wordt....

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

sportschoenen gooi ik altijd in de was, al jaaaaaaaren. ook voetbalschoenen. nooit problemen gehad. als ze zo vies zijn dat er toch geen eer meer aan te behalen is zou ik het gewoon proberen ondanks de suede.

6. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Niet doen!!!

Heel toevallig waren die van mij ook van puma en ook suede en ze zijn verkleurd/ gevlekt en kon ze mooi weg gooien waren net 2 weken oud maar had er mee door een modderplas gelopen:x
    Zou ze wegbrengen om te laten schoonmaken of zelf aan de gang gaan met water.
    Succes

7. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Mijn moeder gooide altijd al mn puma's in de was, die waren dezelfde stof als die schoenen van je dochter.

Als je het tevaak deed ging de zool loslaten maar als ze het niet deed werden ze zowiezo ondraagbaar hahaha was nooit zo netjes!

Deel Deze Pagina