Tijd tussen laatste en eerste voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door EdN, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Hoi Linda,

In een reactie van jou op de vraag van iemand anders las ik dat er tot 4 maanden maximaal 10 uur tussen de laatste en de eerste voeding mag zitten.

Nu krijgt mijn zoontje vaak rond half 9, 9 uur zijn laatste voeding, waarna hij de hele nacht lekker doorslaapt. De volgende ochtend komt hij dan meestal zo tussen 6 en half 8, waardoor hij af en toe dus over die 10 uur heen zit. We hebben hem een hele tijd wakker gemaakt voor een flesje rond 00.00 uur, maar dan werd hij net zo vroeg wakker en we moesten dat flesje er echt in worstelen, dus zijn we daarmee gestopt. Aangezien hij nu gewoon lekker doorslaapt en al zijn flesjes lekker leegdrinkt had ik het idee dat het allemaal goed verliep.

Hij krijgt overigens 5 flesjes van 180 cc per etmaal (180/6 en dan giet ik het terug naar 180), dus hij eet echt voldoende.

Is dit nu echt een probleem, dat ie af en toe iets meer tijd heeft zitten tussen 1e en laatste flesje? Hij doet het verder gewoon goed, eet goed, slaapt goed, groeit prima.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het is vooral belangrijk dat de eerste 6 weken niet meer dan 10 uur tussen de voedingen zit. Wanneer het gewicht van je zoontje boven 4 kg is, is het doorslapen helemaal geen probleem.

Groetjes, Petra

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Oh, gelukkig, hij zit ruim boven de 5 inmiddels, dus we kunnen lekker allemaal blijven slapen!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Klinkt goed hoor! Heerlijk dat je zoontje al zo lang slaapt, lekker van genieten! :)

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina