Rood rond mond na eten appel met kaneel

Discussion in 'Voeding' started by rus05, Sep 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik heb net mijn dochter als toetje geraspte appel met een beetje kaneel gegeven (voor het eerst kaneel, niet voor het eerst appel). Nu zie ik na het eten dat ze helemaal rood rond de mond is, schrik er een beetje van. Ze lijkt er verder niet echt last van te hebben maar het ziet eruit als een allergische reactie. Herkent iemand dit? Thanks

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, mijn dochter kan ook niet goed tegen kaneel. Bij appeltaart idd rode plekken op gezicht en bij speculaasjes flinke diaree.

3. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ach gossie, dus een allergie dan inderdaad waarschijnlijk. In mijn familie en die van mijn man zit helemaal geen allergie dus was er eigenlijk wel vanuit gegaan dat het goed zat. Het is trouwens nu weer helemaal weggetrokken.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Overgevoeligheid of allergie... Weet 't verschil in dit geval niet zo goed?

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Kan het niet door de appel komen? Appelallergie is een van de meest voorkomende allergieën! En uitslag ronde de mond een van de symptomen. Sommige appelrassen zijn meer allergeen dan anderen trouwens.

6. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    thanks voor de tip mopje. ik heb haar tijdje geleden weleens appel gegeven, zonder reactie, dus dacht dat het daar niet aan kon liggen. maar dat was uit mijn hoofd wel een andere soort. nou ja, deze week maar eens appel zonder kaneel proberen, dan weten we het gauw genoeg.

7. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,825
    19,149
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heeft het ook wel eens gehad. Maar laatst gaf ik appelmoes met kaneel en toen had hij het niet. Wj blijven er dus nog even voorzichtig mee experimenteren. (Hij leek er namelijk zelf geen last van te hebben.)

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Hopelijk was het de kaneel en niet de appel;)

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,825
    19,149
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Nou.... Ik vind kaneel onmisbaarder dan appel, haha.

PEPERNOTEN!!!!

10. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh jammie :)

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Maak je geen zorgen, ik heb het ook eens geprobeerd bij mn zoontje toen hij ene maand of 10 was geloof ik. Precies hetzelfde als bij jouw kind: rode vlekken ( geen uitslag) rond zijn mond. Ik dacht dus dat hij allergisch zou zijn heb heb hem daarna niet meer gegeven. Echter nooit gedacht aan speculaasjes, kaneelbiscuitjes, pepernoten enz... maar ook nooit meer een reactie gehad! Daarna eens na zn eerste jaar weer eens geprobeerd ( appelgebak) en nooit meer een reactie gehad. Wil dus niet zeggen dat je kind altijd overgevoelig zal blijven hoor!

Share This Page