4 flessen teveel? baby bijna 7 maanden

Discussion in 'Voeding' started by Alf, Jul 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Ik zit een beetje te medderen met het voedingsschema van meneertje hier.
    Heb mijn vraag ook aan de voedingsdeskundige gesteld maar ik voel me nog steeds onzeker na het antwoord :)
    Ons schema is:

7.30 fles 180/6
    10.00 fruit 1 stuk
    12.00 fles 180/6
    16.00 fles 150/5
    18.00 groente, af en toe met wat aardappel totaal max 100gr
    20.00 fles 180/6 met schep rijstebloem

Nu begrijp ik dat hij teveel melk krijgt? As ik elders op het forum zoek kom ik heel vaak schema's tegen met 4 flessen per 24uur tot 8 maanden. Daarna broodmaaltijd onder de middag en dan die fles eraf.

Hoe doen jullie dat?

Ik ben begonnen fles van 16 uur af te bouwen. Wil deze eventueel (als het echt minder moet met de melk) gaan vervangen voor 1 stuk fruit, evt met wat liga en thee/sap/water

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons cb hij zei met 6 maanden op 3 voedingen/flessen. Hier zaten wij met 6.5 maand op 3. Kijk vooral naar je kindje! Hier is de fles van eind vd middag eraf gegaan. Sommige doen inderdaad die van rond 12.00uur... Maar na zijn brood om half 12 drinkt hij zijn fles nog helemaal leeg om 13.00uur dus haal die er nog niet af. Als je de middag fles wilt laten vervallen kun je proberen eerst tussendoortje te geven en daarna kijken of er nog behoefte is aan wat melk!

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier precies zo

4. Alf

Alf Niet meer actief

Wij hebben een heuze holle bolle gijs die alles wel lust wat hij krijgt aangeboden. Afbouwen van de 16 uur fles gaat tot zo ver probleemloos, dus die ga ik binnenkort maar vervangen voor tussendoorthe en thee.
    Wat geven jullie als tussendoortje rond die tijd? Voel zelf het meest voor nog een fruitje..

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier pas rond 7,5-8mnd de 4e fles laten vallen...
    Ook pas met 6 maand begonnen met bijvoeding en bij 7 maanden brood, dus voordat ze eens noemenswaardige hoeveelheden binnen kreeg waren we zo 1,5 maand verder.
    Kijk gewoon goed naar je kindje! Hier liet ze ze eigenlijk steeds zelf vallen...

6. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben tot 9 maanden 4 flessen gegeven, aangezien de melk tot die leeftijd de meeste voedingsstoffen levert voor een baby.
    Waarnaast kregen ze 1,5 stuk fruit s ochtends. 1 boterham, en een bordje avondeten ( wel meer als 100 gram)

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier 7,5 mnd en de 15.30 fles eraf. Anders eet ze te slecht avondeten en haar ijzer heeft ze ook nodig.
    Vervanger was eerst zuiveltoetje van 100 gram, nu rijstewafel, biscuitje, sap, ed

8. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier in de middag extra fruit, soepstengel, komkommer, halve liga of korstjes van zijn middag boterham.

9. Alf

Alf Niet meer actief

Dat dacht ik dus ook. Maar 4 flessen zijn ook volgens cb teveel (nieuwe adviezen sinds een jaar meen ik)

Hmm.. Ik laat het voorlopig nog maar ff zo, probeer flessen stukje bij beetje te minderen. Manneke doet het prima zo. Is lang (+2), slank en hongerig..

10. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Hier met zes maanden naar drie flessen. Hij dronk die gewoon niet meer goed dus t was een makkelijke keuze, hij gaf t zelf aan. T is geen ramp om nog wat langer wat meer flessen te geven, zeker niet als je kindje lang en slank is. Maar je kan t best een paar dagen proberen die fles van 4 uur te vervangen voor een tussendoortje met thee, dan zie je wel hoe hij het er op doet.

11. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik ben nu pas aan het oefenen om thee te geven ipv de 15.30 fles. Ze vindt dit nog een beetje apart volgens mij, want na 30 cc gaat ze belletjes blazen. Als dit goed gaat, haal ik deze melkfles er helemaal af. Ook eet ze nu pas een hele boterham goed op. Daar heb ik eerst op gewacht.
    Het cb gaf niet echt een concrete richtlijn. Ze zei, je voelt vanzelf wanneer er een fles af moet. :(:D

12. Alf

Alf Niet meer actief

Hoe doe je dat dan? Je geeft thee tot ze genoeg heeft, en vult de rest aan met melk?

13. kwebbel86

De 15.30 fles heb ik er geleidelijk afgehaald. Dus eerst een biscuitje, wat sap, rijstwafeltje, zuiveltoetje en dan als laatste pas de fles en die bouwde ik af. Ik gaf bijv. eerst een biscuitje met wat thee of sap (dat waren toen pas een paar slokjes) en dan nog 90/3. Op n gegeven moment 60/2 en toen ineens was het over. Misschien helpt dat?

14. Theebeeb

Ik heb sinds twee weken de 15.00 fles eraf.

De tijden waren; 7.00/13.00/15.00/19.00
    Om 15.00 geef ik nu een beker thee of sap met een tussendoortje zoals een soepstengel, koekje, fruit etc.

Ik heb het gewoon geprobeerd om 15.00 en dat ging prima. Nu heb ik ook totaal geen hongerig kind. Heeft nooit om voeding gevraagt.
    Hij eet en drinken wel alles op wat ik hem geef ;)

Vind de oplossing van kwebbel ook erg goed. Dan gaat het wat geleidelijker.

15. Theebeeb

13.00 moet zijn 11.30/12.00

16. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die fles van 16.00 laten vallen door de fles van 12.00 iets te verlaten (door t fruit en nu ook brood) en door nu om 17.00 uur avond eten te geven... zo hoef je maar een half uur a uur in de ochtend te verlaten en half uur in de middag...

17. Alf

Alf Niet meer actief

Meerdere wegen naar Rome dus ;) :D
    Thnx voor de tips meiden.. ik ga er mee aan de slag!

18. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hier ook nog steeds 4 flessen (van 180cc). Zolang zij er behoefte aan heeft blijf ik het geven. Ik voer de tussendoortjes wel op en ga binnenkort de fles afbouwen.

19. kwebbel86

Als ze behoefte heeft, waarom niet? :) In de melk zit ontzettend veel voedingsstoffen. Als ik merk dat ze echt honger heeft tussendoor dan krijgt ze ook nog wel ns 60/2 's middags. En bovendien is het nu warm en heb ik liever dat ze melk drinkt (en dus ook graag lust) dan dat ze uitdroogt doordat ze bijv. water niet wil drinken.

20. Alf

Alf Niet meer actief

Inmiddels (met gebruik making van het warme weer ;)) inmiddels op 3 flessen! Helemaal blij.

Hij krijgt nu:
    08.00 - 180/6
    10.00 - 1 stuk fruit
    12.00 - 180/6
    (slaapt van 13 tot 16uur)
    16.00 - 1 stuk fruit, geprakt met 1/2 liga en flesje slappe diksap 120cc
    18.00 - Groente/aardappel ca 100gr
    20.00 - 180/6

Wil met 8 mnd met boterham gaan starten. Nu eerst maar weer even rust zodat meneer kan wennen aan zijn nieuwe schema.
    Ga wel iets grotere porties voor hem koken en aanbieden, kijken wat hij ervan lust.

Share This Page